Bu çalışmanın amacı, problem kavramının öğrencilerde meydana getirdiği çağrışımları saptamaktır. Bu çalışma Marmara Bölgesinde orta ölçekli bir ilin bir ilçesinde 4, 5, 6 ve 7. sınıfa devam eden 300 öğrencinin katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Bu çalışma nitel araştırmadır. Veriler araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formundan elde edilmiştir. Elde edilen veriler betimsel analiz yöntemi ile analiz edilmiştir. Bu araştırmada öğrencilere problem kavramının, en çok arkadaş, matematik, kavga, stres kavramlarını çağrıştırdığı sonucuna varılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 3 Issue: 2 |