Kalkınma kavramı; toplumsal ilerleme ile gelir artışı, sanayileşme, modernleşme ve büyüme gibi kavramlar ilişkilendirilmiş ve kalkınma bu ölçütler üzerinde açıklanmaya çalışılmıştır. Ancak küreselleşen bir ekonomi içindeki bilgiye dayalı rekabet, eğitimin kalkınma ve büyümedeki rolüne yeni bir bakış açısı getirmiştir.
Bu araştırmanın amacı, 1963-2023 yıllarını kapsayan kalkınma planlarında, eğitim yapılarının geçirdiği değişimin analiz edilmesidir. Araştırmada, nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi modeli kullanılmıştır. Araştırmanın veri kaynakları yazılı belgelerdir. Kalkınma planlarında yer alan eğitim yapılarının araştırıldığı bu çalışmada alt amaçları gerçekleştirmeye dönük olarak, yararlanılan on bir kalkınma planı yer almıştır. Araştırmada veriler önce betimlenmiş, daha sonra belirlenen ölçütlerle analiz edilmiş ve yorumlanarak raporlaştırılmıştır. On bir kalkınma planı üzerinde yapılan analiz sonucunda, yaklaşık atmış yıllık dönemde eğitim yapıları anlayışında dönemsel olarak nicel ve nitel değişmeler olduğu; eğitim yapılarının, eğitimdeki hedeflere ulaşılmasında bir araç olarak kullanıldığı belirlenmiştir. Eğitime ayrılan bütçenin yıllara göre önemli oranda arttığı tespit edilmiştir. Eğitim yapılarının ülkemizde daha kaliteli bir eğitime kavuşmak için teknolojik anlamda güçlendiği, yeni yapılan eğitim yapılarının, eğitiminin teknolojik tüm ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde dizayn edildiği saptanmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | May 31, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 6 Issue: 1 |