Bu çalışmanın amacı, lisans öğrencilerinin akademik yazılarındaki sözcük öbeklerini yapısal ve işlevsel olarak belirlemektir. Araştırmanın derlemi, İngiliz Dili Eğitimi ve İngiliz Dili ve Edebiyatı bölümlerindeki 80 Türk ve 50 İngiliz lisans öğrencilerinin tartışmacı makalelelerinden derlenmiştir. Sonuçlar, Türk lisans öğrencilerinin anadili İngilizce olan öğrencilere göre daha az çeşitli ve daha sınırlı sayıda sözcük öbeği kullandığını göstermiştir. Yapısal sınıflandırma bakımından, Türk öğrenci yazıları aynı kategoride daha fazla sözcük öbeği kullanma eğiliminde olmalarına rağmen, anadili İngilizce olan öğrencilerin akademik yazılarında daha fazla –of- parçası içeren isim sözcük öbekleri kullanılmıştır. İşlevsel sınıflandırma ile ilgili olarak, ana dili İngilizce olan öğrenciler, ana dili İngilizce olmayan öğrencilere göre çok daha fazla gönderimsel sözcük öbekleri kullanmışlardır. Anadili İngilizce olan öğrenciler ayrıca Türk öğrencilere göre söylem belirleyici sözcük öbeklerini ve tutum sözcük öbeklerini daha çok kullanmışlardır.
The aim of this study was to reveal the structures and the functions of lexical bundles in the argumentative papers of university students. The research corpora included 50 argumentative papers of English and 80 argument-papers of Turkish students. The students were from English Language Teaching and English Language and Literature departments. The findings revealed that Turkish students used less varied and more restricted number of bundles than English native students. Regarding the taxonomy of structure, native students employed slightly more NP phrase with of- phrase fragment in their writing although Turkish students tended to employ more bundles in the same category. Regarding the functional taxonomy, English native students used much more referential bundles than non-native students. More stance bundles and discourse markers were also employed by native students compared to non-native students.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 7 Issue: 2 |