Research Article
BibTex RIS Cite

İlkokul Öğrencilerinin Öğrenme Stilleri ve Fen Bilimleri Dersine İlişkin Tutumlarının İncelenmesi

Year 2023, Volume: 8 Issue: 2, 260 - 274, 31.12.2023

Abstract

Bu araştırmada, ilkokul öğrencilerinin öğrenme stilleri ile fen bilimleri dersine ilişkin tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi hedeflenmiştir. Araştırmaya 2020–2021 eğitim ve öğretim yılı içinde Orta Karadeniz bölgesinde bulunan bir ilde öğrenim gören 3. ve 4. sınıf öğrencileri katılmış olup, 92 kız ve 64 erkek olmak üzere toplam 156 öğrenci ile çalışma yürütülmüştür. Araştırma kapsamında veri toplama aşamasında “Kişisel Bilgi Formu”, “Öğrenme Stilleri Ölçeği” ve “Fen Bilimleri Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin analiz sürecinde SPSS 22.0 programından faydalanılmıştır. Araştırmaya katılan öğrencilerin fen bilimleri dersindeki öğrenme stilleri ve tutum düzeylerinin cinsiyete göre karşılaştırılmasında “Mann Whitney U Testi” kullanılırken, öğrencilerin öğrenme stillerine göre fen bilimleri dersine yönelik tutumlarının karşılaştırılmasında ise “Kay Kare Testi” kullanılmıştır. Araştırmanın sonunda öğrencilerin fen bilimleri dersine yönelik tutumlarının ve öğrenme stillerinin cinsiyet değişkenine göre anlamlı farklılık gösterdiği bulunmuştur. Bunun yanında fen bilimleri dersindeki tutumların öğrenme stillerine göre de farklılaştığı görülmüştür. Sonuç olarak, ilkokul öğrencilerinde cinsiyet faktörünün fen bilimleri dersine yönelik tutum ve öğrenme stilleri üzerinde belirleyici olduğu, bunun yanında öğrenme stillerinin derse yönelik öğrenci tutumu üzerinde etkili olmadığı sonuçlarına ulaşılmıştır.

References

  • Aguilera, D. & Perales-Palacios, F. J. (2020). What effects do didactic interventions have on students’ attitudes towards science? A meta-analysis. Research in Science Education, 50(2), 573-597.
  • Akbaba, S. (2012). Psikolojik Danışma ve Sınıf Ortamında Öğrenme Psikolojisi. Pegem Akademi.
  • Aktürk, Ş (2014). İlkokul 4. Sınıf öğrencilerinin öğrenme stillerinin demografik açıdan incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Yeditepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Anwer, M., Iqbal, H. M. & Harrison, C. (2012). Students’ attitude towards science: A case of Pakistan. Pakistan Journal of Social and Clinical Psychology, 9(2), 3-9.
  • Arici, D., Sarıkaya, Ö. & Yabacı, A. (2021). The relationship between the learning styles and academic performance of medical faculty students. Clinical and Experimental Health Sciences, 11(2), 358-361.
  • Arslan, H. (2009). Dinî tutumların oluşum, gelişim ve değişimi. Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 9(1), 77-96.
  • Azizoğlu, N. & Çetin, G. (2009). 6 ve 7. sınıf öğrencilerinin öğrenme stilleri, fen dersine yönelik tutumları ve motivasyonları arasındaki ilişki. Kastamonu Eğitim Dergisi, 17(1), 171-182.
  • Balbağ, M. Z., Leblebicier, K., Karaer, G., Sarıkahya, E. & Erkan, Ö. (2016). Türkiye’de fen eğitimi ve öğretimi sorunları. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 5(3), 12-23.
  • Bellová, R., Balazova, M. & Tomcík, P. (2021). Are attitudes towards science and technology related to critical areas in science education?. Research in Science & Technological Education, 1-16.
  • Bilasa, P. (2015). Ortaöğretim öğrencilerinin öğrenme stillerinin belirlenmesi (Ankara ili, Hacı Ömer Tarman Anadolu lisesi örneği). Turkish Journal of Educational Studies, 2(3), 49-79.
  • Carrier, J. Sarah (2009). Environmental education in the schoolyard: Learning styles and gender. The Journal of Environmental Education, 40(3), 3-12.
  • Chaudhary, A. R., Iqbal, A. & Gillani, S. Y. M. (2009). The nexus between higher education and economic growth: An empirical investigation for Pakistan. Pakistan Journal of Commerce and Social Sciences, 3, 1-9.
  • Chookaew, S., Wanichsan, D., Hwang, G. J. & Panjaburee, P. (2015). Effects of a personalised ubiquitous learning support system on university students' learning performance and attitudes in computer-programming courses. International Journal of Mobile Learning and Organisation, 9(3), 240-257.
  • Cimermanova, I. (2018). The Effect of Learning Styles on Academic Achievement in Different Forms of Teaching. International Journal of Instruction, 11(3), 219-232.
  • Çokadar, H. & Külçe, C. (2008). Pupils’ attitudes towards science: A case of Turkey. World Applied Sciences Journal, 3(1), 102-109.
  • Cornett, C. E. (1983). What You Should Know About Teaching and Learning Styles. Fastback 191. Phi Delta Kappa, Eighth and Union, Box 789, Bloomington, IN 47402.
  • Çöllü, E. F. & Öztürk, Y. E. (2006). Örgütlerde inançlar-tutumlar tutumların ölçüm yöntemleri ve uygulama örnekleri bu yöntemlerin değerlendirilmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, 9(1-2), 373-404.
  • Demirbaş, M. & Yağbasan, R. (2006). Fen bilgisi öğretiminde bilimsel tutumların işlevsel önemi ve bilimsel tutum ölçeğinin Türkçe'ye uyarlanma çalışması. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(2), 271-299.
  • Ekici, T. (2012). Bireysel ses eğitimi dersine yönelik tutum ölçeğinin geliştirilmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32(3), 557-569.
  • Ercan, O. (2014). The effects of multimedıa learning material on students' academic achievement and attitudes towards science courses. Journal of Baltic Science Education, 13(5), 608-621.
  • Erden, M. (2011). Eğitim Bilimlerine Giriş. Arkadaş Yayınevi.
  • Erzincan, G. (2011). Güzel Sanatlar ve Spor Liseleri Resim Bölümü Öğrenci Profilinin Saptanmasına Yönelik Bir İnceleme. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Günaydın, F. (2011). İlköğretim 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin öğrenme stilleri ile ders çalışma alışkanlıkları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Harmandar, İ.H. (2004). Beden Eğitimi ve Sporda Özel Öğretim Yöntemleri. Nobel Yayınları.
  • Hastürk, H.G. (2017). Fen bilimleri dersi öğretim programı . H.H. Hastürk (Ed.), Teoriden pratiğe fen bilimleri öğretimi içinde, (ss. 2-29). Pegem Akademi.
  • Hlawaty, H. (2002). Comparative analysis of the learning styles of germanadolescents by age, gender, and academic achievement level. ERIC 464 094, 2-17.
  • Honigsfeld, A., & Dunn, R. (2003). High school male and female learning-style similarities and differences in diverse nations. The Journal of Educational Research, 96(4), 195-206.
  • Ilgaz, G. (2006). İlköğretim II. Kademe Öğrencilerinin Fen Bilgisi Dersine Yönelik Tutumları ve Kullandıkları Öğrenme Stratejileri. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • İnceoğlu, M. (2010). Tutum Algı İletişim. Beykent Üniversitesi Yayınevi.
  • Kakar, Z. K., Khilji, B. A. & Khan, M. J. (2011). Relationship between education and economic growth in Pakistan: A time series analysis. Journal of International Academic Research, 11(1), 27-32.
  • Kalemoğlu-Varol, Y. & İmamoğlu, A. F. (2014). Türk ve İngiliz eğitim sistemlerine ilişkin sayısal verilerin karşılaştırmalı olarak incelenmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 3(1), 406-418.
  • Karadağ, E. (2010). Eğitim bilimleri doktora tezlerinde kullanılan araştırma modelleri: Nitelik düzeyleri ve analitik hata tipleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 1(1), 49-71.
  • Karadağ, S. (2012). İlköğretim 8. Sınıf ve Lise 11. Sınıf Öğrencilerinin Beden Eğitimi Dersine İlişkin Tutumlarının Çeşitli Değişkenlere Bağlı Olarak Karşılaştırılması (Kırıkkale Örneği). Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Kırıkkale Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Kırpık, M. A. & Engin, A. O. (2009). Fen bilimlerinin öğretiminde laboratuarın yeri önemi ve biyoloji öğretimi ile ilgili temel sorunlar. Kafkas Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 2(2), 61-72.
  • Lazzeretti, L. & Tavoletti, E. (2005). Higher education excellence and local economic development: The case of the entrepreneurial University of Twente. European Planning Studies, 13(3), 475-493.
  • Li, L. K. (2012). A study of the attitude, self-efficacy, effort and academic achievement of CityU students towards research methods and statistics. Discovery–SS Student E-Journal, 1, 154-83.
  • Morton-Rias, D., Dunn, R., Terregrossa, R., Geisert, G., Mangione, R., Ortiz, S. ve Honigsfeld, A. (2007). Allied health students’ learning-styles identified with two different assessments. J. College Student Retention, 9(2), 233-250
  • Nunes, A. B. (2003). Government expenditure on education, economic growth and long waves: the case of Portugal. Paedagogica Historica, 39(5), 559-581.
  • Nuzhat, A., Salem, R. A., Quadri, M. S. A. ve Al‐ Hamdan, N. (2011). Learning style preferences of medical students: a single-institute experience from Saudi Arabia. International Journal of Medica lEducation, 2, 70-73.
  • Osborne, J., Simon, S. & Collins, S. (2003). Attitudes towards science: A review of the literature and its implications. International Journal of Science Education, 25(9), 1049-1079.
  • Rayneri, L. J., Gerber, B. L. ve Wiley, L. P. (2006). The relationship between classroom environment and the learning style preferences of gifted middle school students and the impact on levels of performance. Gifted Child Quarterly, 50(2), 104-118
  • Saban, İ. A. ve Arslanhan, Ş. (2015). İlköğretim 5. Sınıf öğrencilerinin öğrenme stilleri ile ödev stilleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8, 40.
  • Saracaloğlu, A. S., Yenice, N. & Karasakaloğlu, N. (2009). Öğretmen adaylarının iletişim ve problem çözme becerileri ile okuma ilgi ve alışkanlıkları arasındaki ilişki. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(2), 187-206.
  • Sarıoğlu, S. & Girgin, S. (2020). The effect of using virtual reality in 6th grade science course the cell topic on students’ academic achievements and attitudes towards the course. Journal of Turkish Science Education, 17(1), 109-125.
  • Sarican, E. (2021). Are the learning styles of elementary school students related to their academic success? A study of mixed research methods. International Journal of Psychology and Educational Studies, 8(4), 110-124.
  • Shah, Z., Mahmood, N. & Harrison, C. (2013). Attitude towards science learning: An exploration of Pakistani students. Journal of Turkish Science Education, 10(2), 35-47.
  • Şener, N. (2021), The relationship between primary school students’ social skills and attitudes towards social studies course and their academic achievement. Education Quarterly Reviews, 4(2), 600-610.
  • Şenol, M. (2011). İlköğretim öğrencilerinin bilgisayar tutumlarının incelenmesi ve bilgisayar dersi için öğrenme stillerini göz önüne alan bir metodolojinin geliştirilmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Bahçeşehir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul
  • Şimşek, Ö. (2007). Marmara Öğrenme Stilleri Ölçeği’nin Geliştirilmesi ve 9-11 Yaş Çocuklarının Öğrenme Stillerinin İncelenmesi. Yayınlanmamış doktora tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Tabachnick, B. & Fidell, S. (2013). Aircraft noise-induced awakenings are more reasonably predicted from relative than from absolute sound exposure levels. The Journal of the Acoustical Society of America, 134(5), 3645-3653.
  • Taşkın, G. & Aksoy, G. (2019). Fen bilimleri dersine yönelik tutum ölçeği geliştirme; Geçerlik ve güvenirlik çalışması. İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 6(12), 20-35.
  • Temizkan, M. & Sallabaş, M. E. (2009). Öğretmen adaylarının okuma ve yazmaya yönelik tutumlarının karşılaştırılması. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 8(27), 155-176.
  • Timur, B. (2012). Determination of factors affecting preschool teacher candidates' attitudes towards science teaching. Educational Sciences: Theory and Practice, 12(4), 2997-3009.
  • Toğrul, H (2014). İlköğretim öğrencilerinin öğrenme stilleri ile bazı derslerdeki akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Türkmen, L. & Yalçın, M. (2001). Bilimin doğası ve eğitimdeki önemi. Education, 72, 19-40.
  • Utanır, S. (2008). İlköğretim 1. Kademe 5. Sınıf öğrencilerinin öğrenme stilleri tercihleri ile matematik dersindeki akademik başarı ve derse yönelik tutumları arasındaki ilişki. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Pamukkale Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Denizli
  • Üresin, B. (2013). Beden Eğitimi Derslerinde Uygulanan Bireysel Rekabetçi ve İşbirlikli Hedef Yönelimlerinin İlköğretim 2. Kademesinde Okuyan Öğrencilerin Beden Eğitimi Derslerine Yönelik Tutumlarına Etkisi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Ege Üniversitesi Sağlık Bilimler Enstitüsü.
  • Yazıcılar, Ö. & Güven, B. (2009). The effects of learning style activities on academic achievement, attitudes and recall level. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 1(1), 2578-2583.
  • Yazıcıoğlu, S. & Çavuş-Güngören, S. (2019). Investigate the effect of game-based activities on middle school students' science learning according to achievement, motivation, attitude and gender variables. Necatibey Faculty of Education Electronic Journal of Science & Mathematics Education, 13(1), 389-413.
  • Yilmaz-Soylu, M. & Akkoyunlu, B. (2009). The effect of learning styles on achievement in different learning environments. Turkish Online Journal of Educational Technology, 8(4), 43-50.
  • Zhang, M., Quan, Y., Huang, L. & Kuo, Y. L. (2017). The impact of learning styles on academic achievement. International Journal of Intelligent Technologies & Applied Statistics, 10(3), 173-185.

Examination of Primary School Students’ Learning Styles And Their Attitudes To The Science Course

Year 2023, Volume: 8 Issue: 2, 260 - 274, 31.12.2023

Abstract

In this study, it was aimed to examine the relationship between primary school students’ learning styles and their attitudes towards science lessons. In the 2020-2021 academic year, 3rd and 4th grade students who study in a district of a city in the Central Black Sea Region participated in the research and the research was carried out on a total of 156 students, including 92 female and 64 male. In the data collection process of the research, ‘Personal Information Form’, ‘Learning Styles Scale’ and ‘Science Attitude Scale’ were used. SPSS 22.0 program was used in the analysis process of the data obtained in the research. While the ‘Mann Whitney U Test’ was used to compare the learning styles and attitudes of the students who participate in the study according to gender, the ‘Chi Square Test’ was used to compare the students’ attitudes towards the science lesson according to their learning styles. At the end of the study, it was found that the attitudes of the students towards the science course showed a significant difference according to the gender variable (p<0.05). Similarly, it was determined that the learning styles of the students in the science course differed significantly according to the gender (p<0.05). Besides, it was determined that students’ attitudes towards science course no significant difference according to their learning styles (p<0.05). As a result, it can be said that the gender factor is determinative on the attitudes and learning styles towards the science course in primary school students, and in addition, learning styles are also not effective on the students’ attitudes towards the course.

References

  • Aguilera, D. & Perales-Palacios, F. J. (2020). What effects do didactic interventions have on students’ attitudes towards science? A meta-analysis. Research in Science Education, 50(2), 573-597.
  • Akbaba, S. (2012). Psikolojik Danışma ve Sınıf Ortamında Öğrenme Psikolojisi. Pegem Akademi.
  • Aktürk, Ş (2014). İlkokul 4. Sınıf öğrencilerinin öğrenme stillerinin demografik açıdan incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Yeditepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Anwer, M., Iqbal, H. M. & Harrison, C. (2012). Students’ attitude towards science: A case of Pakistan. Pakistan Journal of Social and Clinical Psychology, 9(2), 3-9.
  • Arici, D., Sarıkaya, Ö. & Yabacı, A. (2021). The relationship between the learning styles and academic performance of medical faculty students. Clinical and Experimental Health Sciences, 11(2), 358-361.
  • Arslan, H. (2009). Dinî tutumların oluşum, gelişim ve değişimi. Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 9(1), 77-96.
  • Azizoğlu, N. & Çetin, G. (2009). 6 ve 7. sınıf öğrencilerinin öğrenme stilleri, fen dersine yönelik tutumları ve motivasyonları arasındaki ilişki. Kastamonu Eğitim Dergisi, 17(1), 171-182.
  • Balbağ, M. Z., Leblebicier, K., Karaer, G., Sarıkahya, E. & Erkan, Ö. (2016). Türkiye’de fen eğitimi ve öğretimi sorunları. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 5(3), 12-23.
  • Bellová, R., Balazova, M. & Tomcík, P. (2021). Are attitudes towards science and technology related to critical areas in science education?. Research in Science & Technological Education, 1-16.
  • Bilasa, P. (2015). Ortaöğretim öğrencilerinin öğrenme stillerinin belirlenmesi (Ankara ili, Hacı Ömer Tarman Anadolu lisesi örneği). Turkish Journal of Educational Studies, 2(3), 49-79.
  • Carrier, J. Sarah (2009). Environmental education in the schoolyard: Learning styles and gender. The Journal of Environmental Education, 40(3), 3-12.
  • Chaudhary, A. R., Iqbal, A. & Gillani, S. Y. M. (2009). The nexus between higher education and economic growth: An empirical investigation for Pakistan. Pakistan Journal of Commerce and Social Sciences, 3, 1-9.
  • Chookaew, S., Wanichsan, D., Hwang, G. J. & Panjaburee, P. (2015). Effects of a personalised ubiquitous learning support system on university students' learning performance and attitudes in computer-programming courses. International Journal of Mobile Learning and Organisation, 9(3), 240-257.
  • Cimermanova, I. (2018). The Effect of Learning Styles on Academic Achievement in Different Forms of Teaching. International Journal of Instruction, 11(3), 219-232.
  • Çokadar, H. & Külçe, C. (2008). Pupils’ attitudes towards science: A case of Turkey. World Applied Sciences Journal, 3(1), 102-109.
  • Cornett, C. E. (1983). What You Should Know About Teaching and Learning Styles. Fastback 191. Phi Delta Kappa, Eighth and Union, Box 789, Bloomington, IN 47402.
  • Çöllü, E. F. & Öztürk, Y. E. (2006). Örgütlerde inançlar-tutumlar tutumların ölçüm yöntemleri ve uygulama örnekleri bu yöntemlerin değerlendirilmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, 9(1-2), 373-404.
  • Demirbaş, M. & Yağbasan, R. (2006). Fen bilgisi öğretiminde bilimsel tutumların işlevsel önemi ve bilimsel tutum ölçeğinin Türkçe'ye uyarlanma çalışması. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(2), 271-299.
  • Ekici, T. (2012). Bireysel ses eğitimi dersine yönelik tutum ölçeğinin geliştirilmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32(3), 557-569.
  • Ercan, O. (2014). The effects of multimedıa learning material on students' academic achievement and attitudes towards science courses. Journal of Baltic Science Education, 13(5), 608-621.
  • Erden, M. (2011). Eğitim Bilimlerine Giriş. Arkadaş Yayınevi.
  • Erzincan, G. (2011). Güzel Sanatlar ve Spor Liseleri Resim Bölümü Öğrenci Profilinin Saptanmasına Yönelik Bir İnceleme. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Günaydın, F. (2011). İlköğretim 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin öğrenme stilleri ile ders çalışma alışkanlıkları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Harmandar, İ.H. (2004). Beden Eğitimi ve Sporda Özel Öğretim Yöntemleri. Nobel Yayınları.
  • Hastürk, H.G. (2017). Fen bilimleri dersi öğretim programı . H.H. Hastürk (Ed.), Teoriden pratiğe fen bilimleri öğretimi içinde, (ss. 2-29). Pegem Akademi.
  • Hlawaty, H. (2002). Comparative analysis of the learning styles of germanadolescents by age, gender, and academic achievement level. ERIC 464 094, 2-17.
  • Honigsfeld, A., & Dunn, R. (2003). High school male and female learning-style similarities and differences in diverse nations. The Journal of Educational Research, 96(4), 195-206.
  • Ilgaz, G. (2006). İlköğretim II. Kademe Öğrencilerinin Fen Bilgisi Dersine Yönelik Tutumları ve Kullandıkları Öğrenme Stratejileri. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • İnceoğlu, M. (2010). Tutum Algı İletişim. Beykent Üniversitesi Yayınevi.
  • Kakar, Z. K., Khilji, B. A. & Khan, M. J. (2011). Relationship between education and economic growth in Pakistan: A time series analysis. Journal of International Academic Research, 11(1), 27-32.
  • Kalemoğlu-Varol, Y. & İmamoğlu, A. F. (2014). Türk ve İngiliz eğitim sistemlerine ilişkin sayısal verilerin karşılaştırmalı olarak incelenmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 3(1), 406-418.
  • Karadağ, E. (2010). Eğitim bilimleri doktora tezlerinde kullanılan araştırma modelleri: Nitelik düzeyleri ve analitik hata tipleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 1(1), 49-71.
  • Karadağ, S. (2012). İlköğretim 8. Sınıf ve Lise 11. Sınıf Öğrencilerinin Beden Eğitimi Dersine İlişkin Tutumlarının Çeşitli Değişkenlere Bağlı Olarak Karşılaştırılması (Kırıkkale Örneği). Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Kırıkkale Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Kırpık, M. A. & Engin, A. O. (2009). Fen bilimlerinin öğretiminde laboratuarın yeri önemi ve biyoloji öğretimi ile ilgili temel sorunlar. Kafkas Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 2(2), 61-72.
  • Lazzeretti, L. & Tavoletti, E. (2005). Higher education excellence and local economic development: The case of the entrepreneurial University of Twente. European Planning Studies, 13(3), 475-493.
  • Li, L. K. (2012). A study of the attitude, self-efficacy, effort and academic achievement of CityU students towards research methods and statistics. Discovery–SS Student E-Journal, 1, 154-83.
  • Morton-Rias, D., Dunn, R., Terregrossa, R., Geisert, G., Mangione, R., Ortiz, S. ve Honigsfeld, A. (2007). Allied health students’ learning-styles identified with two different assessments. J. College Student Retention, 9(2), 233-250
  • Nunes, A. B. (2003). Government expenditure on education, economic growth and long waves: the case of Portugal. Paedagogica Historica, 39(5), 559-581.
  • Nuzhat, A., Salem, R. A., Quadri, M. S. A. ve Al‐ Hamdan, N. (2011). Learning style preferences of medical students: a single-institute experience from Saudi Arabia. International Journal of Medica lEducation, 2, 70-73.
  • Osborne, J., Simon, S. & Collins, S. (2003). Attitudes towards science: A review of the literature and its implications. International Journal of Science Education, 25(9), 1049-1079.
  • Rayneri, L. J., Gerber, B. L. ve Wiley, L. P. (2006). The relationship between classroom environment and the learning style preferences of gifted middle school students and the impact on levels of performance. Gifted Child Quarterly, 50(2), 104-118
  • Saban, İ. A. ve Arslanhan, Ş. (2015). İlköğretim 5. Sınıf öğrencilerinin öğrenme stilleri ile ödev stilleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8, 40.
  • Saracaloğlu, A. S., Yenice, N. & Karasakaloğlu, N. (2009). Öğretmen adaylarının iletişim ve problem çözme becerileri ile okuma ilgi ve alışkanlıkları arasındaki ilişki. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(2), 187-206.
  • Sarıoğlu, S. & Girgin, S. (2020). The effect of using virtual reality in 6th grade science course the cell topic on students’ academic achievements and attitudes towards the course. Journal of Turkish Science Education, 17(1), 109-125.
  • Sarican, E. (2021). Are the learning styles of elementary school students related to their academic success? A study of mixed research methods. International Journal of Psychology and Educational Studies, 8(4), 110-124.
  • Shah, Z., Mahmood, N. & Harrison, C. (2013). Attitude towards science learning: An exploration of Pakistani students. Journal of Turkish Science Education, 10(2), 35-47.
  • Şener, N. (2021), The relationship between primary school students’ social skills and attitudes towards social studies course and their academic achievement. Education Quarterly Reviews, 4(2), 600-610.
  • Şenol, M. (2011). İlköğretim öğrencilerinin bilgisayar tutumlarının incelenmesi ve bilgisayar dersi için öğrenme stillerini göz önüne alan bir metodolojinin geliştirilmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Bahçeşehir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul
  • Şimşek, Ö. (2007). Marmara Öğrenme Stilleri Ölçeği’nin Geliştirilmesi ve 9-11 Yaş Çocuklarının Öğrenme Stillerinin İncelenmesi. Yayınlanmamış doktora tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Tabachnick, B. & Fidell, S. (2013). Aircraft noise-induced awakenings are more reasonably predicted from relative than from absolute sound exposure levels. The Journal of the Acoustical Society of America, 134(5), 3645-3653.
  • Taşkın, G. & Aksoy, G. (2019). Fen bilimleri dersine yönelik tutum ölçeği geliştirme; Geçerlik ve güvenirlik çalışması. İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 6(12), 20-35.
  • Temizkan, M. & Sallabaş, M. E. (2009). Öğretmen adaylarının okuma ve yazmaya yönelik tutumlarının karşılaştırılması. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 8(27), 155-176.
  • Timur, B. (2012). Determination of factors affecting preschool teacher candidates' attitudes towards science teaching. Educational Sciences: Theory and Practice, 12(4), 2997-3009.
  • Toğrul, H (2014). İlköğretim öğrencilerinin öğrenme stilleri ile bazı derslerdeki akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Türkmen, L. & Yalçın, M. (2001). Bilimin doğası ve eğitimdeki önemi. Education, 72, 19-40.
  • Utanır, S. (2008). İlköğretim 1. Kademe 5. Sınıf öğrencilerinin öğrenme stilleri tercihleri ile matematik dersindeki akademik başarı ve derse yönelik tutumları arasındaki ilişki. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Pamukkale Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Denizli
  • Üresin, B. (2013). Beden Eğitimi Derslerinde Uygulanan Bireysel Rekabetçi ve İşbirlikli Hedef Yönelimlerinin İlköğretim 2. Kademesinde Okuyan Öğrencilerin Beden Eğitimi Derslerine Yönelik Tutumlarına Etkisi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Ege Üniversitesi Sağlık Bilimler Enstitüsü.
  • Yazıcılar, Ö. & Güven, B. (2009). The effects of learning style activities on academic achievement, attitudes and recall level. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 1(1), 2578-2583.
  • Yazıcıoğlu, S. & Çavuş-Güngören, S. (2019). Investigate the effect of game-based activities on middle school students' science learning according to achievement, motivation, attitude and gender variables. Necatibey Faculty of Education Electronic Journal of Science & Mathematics Education, 13(1), 389-413.
  • Yilmaz-Soylu, M. & Akkoyunlu, B. (2009). The effect of learning styles on achievement in different learning environments. Turkish Online Journal of Educational Technology, 8(4), 43-50.
  • Zhang, M., Quan, Y., Huang, L. & Kuo, Y. L. (2017). The impact of learning styles on academic achievement. International Journal of Intelligent Technologies & Applied Statistics, 10(3), 173-185.
There are 61 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Social and Personality Psychology (Other)
Journal Section Research Articles
Authors

Hanife Gamze Hastürk 0000-0002-8495-560X

Erkan Uluçay

Publication Date December 31, 2023
Published in Issue Year 2023 Volume: 8 Issue: 2

Cite

APA Hastürk, H. G., & Uluçay, E. (2023). İlkokul Öğrencilerinin Öğrenme Stilleri ve Fen Bilimleri Dersine İlişkin Tutumlarının İncelenmesi. Türkiye Bilimsel Araştırmalar Dergisi, 8(2), 260-274.