Bu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının web 2. Araçları kullanım yetkinlikleri ile siber aylaklık etkinlikleri arasındaki ilişkiyi ve bu değişkenlerin bazı demografik özelliklere göre ayrışma durumlarının araştırılmasıdır. Bu amaç doğrultusunda 2023-2024 eğitim-öğretim yılında lisans düzeyinde eğitim fakültesinde öğrenim gören 259’u kadın (%74) 91’i erkek (%26) olmak üzere toplam 350 öğretmen adayı ile yürütülmüştür. Veri toplama aracı olarak “Web 2.0 Araçları Kullanım Yetkinliği Ölçeği” ve “Siber Aylaklık Etkinlikleri Ölçeği” kullanılmıştır. Çalışma bulgularına göre web 2.0 araçları kullanım yetkinliği ile siber aylaklık etkinlikleri arasında negatif yönlü düşük düzeyde bir ilişki saptanmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Social and Personality Psychology (Other) |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | May 31, 2024 |
Submission Date | December 6, 2023 |
Acceptance Date | May 15, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 9 Issue: 1 |