As a necessity of the age we are in, the use of technology and the internet has become increasingly important in the field of education as in many other fields. At this point, Web 2.0 tools that can be used to develop various materials in the field of education are emerging. In this study, five Web 2.0 tools (Story Jumper, Bubbl.us, Quizizz, Wordwall, Wordart) that can be used in social studies course were introduced and examples of activities for social studies course were prepared with Web 2.0 tools. The tools used in the activities were selected from the studies in the literature that are free to use or offer free plans to users. In the activities, examples of concept maps, fill-in-the-blank, cooperative books and concept puzzles prepared with Web 2.0 tools were presented. It is hoped that the activities presented in the study will contribute to the use of Web 2.0 tools in the context of social studies course.
İçinde bulunduğumuz çağın bir gerekliliği olarak birçok alanda olduğu gibi eğitim alanında da teknoloji ve internet kullanımı git gide artmış ve önem kazanmıştır. Bu noktada eğitim alanında çeşitli materyaller geliştirilebilecek Web 2.0 araçları karşımıza çıkmaktadır. Bu çalışmada da sosyal bilgiler dersinde kullanılabilecek beş Web 2.0 aracı (Story Jumper, Bubbl.us, Quizizz, Wordwall, Wordart) tanıtılmış ve Web 2.0 araçlarıyla sosyal bilgiler dersine yönelik etkinlik örnekleri hazırlanmıştır. Etkinliklerde kullanılan araçlar, literatürdeki çalışmalarda kullanılan ve kullanımı ücretsiz olan ya da kullanıcılara ücretsiz plan sunan çalışmalar arasından seçilmiştir. Etkinliklerde Web 2.0 araçları ile hazırlanan kavram haritası, boşluk doldurma, işbirlikçi kitap ve kavram bulmacası örnekleri sunulmuştur. Çalışmada sunulan etkinliklerin sosyal bilgiler dersi bağlamında Web 2.0 araçlarının kullanımına katkı sağlayacağı umulmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Behaviour-Personality Assessment in Psychology |
Journal Section | Review |
Authors | |
Publication Date | May 31, 2024 |
Submission Date | January 29, 2024 |
Acceptance Date | May 23, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 9 Issue: 1 |