Bu araştırmanın amacı, ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin konuşmayı tercih ettikleri kişileri, yerler/konuşma ortamlarını, dersleri ve konuları belirlemektir. Araştırma tarama deseni çerçevesinde yapılandırılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu Tokat merkezde yer alan ilkokullarda öğrenim gören 183 kız ve 167 erkek öğrenci olmak üzere toplam 350 dördüncü sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. Veriler araştırmacılar tarafından geliştirilen “Konuşma Tercihlerini Belirleme Anket Formu” ile toplanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre; katılımcıların konuşmaya istekli oldukları kişilerin “arkadaş, anne, baba, kardeş, dede, babaanne/anneanne ve akrabalar ” olduğu, konuşmaya istekli olmadıkları kişilerin ise “komşu, servis şoförü, bilgisayarda oyun oynadığı arkadaşlar, sosyal medyada tanıştığı kişiler ve tanımadığı kişilerin” olduğu belirlenmiştir. Katılımcıların konuşmayı tercih ettikleri yerler/ konuşma ortamlarının “sınıf, okul bahçesi, teneffüs ve ev” olduğu diğer taraftan konuşma konusunda isteksiz ya da yeterince fırsata sahip olmadıkları yerlerin ise “ders ve cep telefonu” olduğu belirlenmiştir. Katılımcıların konuşmayı tercih ettikleri derslerin “Türkçe, matematik, sosyal bilgiler, fen bilimleri, din kültürü ve ahlak bilgisi, beden eğitimi ve oyun” derslerinin olduğu diğer taraftan konuşma konusunda isteksiz ya da yeterince fırsata sahip olmadıkları derslerin ise “yabancı dil, görsel sanatlar, trafik güvenliği, insan hakları yurttaşlık ve demokrasi” derslerinin olduğu belirlenmiştir. Son olarak, katılımcıların konuşmayı tercih ettikleri konuların “dersler, ödevler, oyun, kitaplar, spor, dizi/film ve alışveriş” olduğu diğer taraftan konuşma konusunda isteksiz ya da yeterince fırsata sahip olmadıkları konuların ise “ekonomi, sosyal medya, oyuncak, sosyal medya fenomenleri, takip edilen internet siteleri” olduğu belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education (Other) |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Early Pub Date | December 28, 2024 |
Publication Date | |
Submission Date | November 8, 2024 |
Acceptance Date | December 24, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 9 Issue: 2 |