Bireylerin öğrenme biçimlerini etkileyen önemli faktörlerden biri de ders kitaplarıdır. Herkes için her yer de ve her zaman kolay ulaşılabilir olmalarından dolayı temel kaynak olarak öne çıkmaktadırlar. Ayrıca eğitim öğretim faaliyetlerinin odak noktasında olan ders kitapları hem öğretmenler hem de öğrenciler açısından büyük bir öneme sahiptir. Bu nedenle verilen konuların sunum biçimi, bireyleri etkin olarak dersin içerisine sokabilecek durumda olmalıdır. İlk ve ortaokul sosyal bilgiler ders kitaplarında tarihin sunumunun incelenmesi amacıyla yürütülen bu çalışmada doküman incelemesinden yararlanılmıştır. 2023-2024 eğitim öğretim yılı Millî Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığınca ilk ve ortaokullarda okutulan 4, 5, 6 ve 7. sınıf sosyal bilgiler ders kitapları bu çalışmanın veri kaynağını oluşturmaktadır. Elde edilen veriler betimsel analiz yöntemiyle analiz edilmiştir. Çalışma kapsamında; 4, 5, 6 ve 7. sınıf sosyal bilgiler ders kitapları; tarihî kişi, tarihî mekân (camii, kale, saray, şehitlik, anıt, kervansaray, mağara, arkeolojik sit alanı vb.), tarihî olay, tarihî görsel (fotoğraf, gravür, temsilî resim, minyatür, karikatür vb.) ve tarih (kronoloji bilgisi) dikkate alınarak incelenmiş böylece sosyal bilgiler ders kitaplarının tarih bilimi açısından genel çerçevesinin ortaya konulması amaçlanmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Turkish Cultural History |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 5, 2024 |
Submission Date | November 13, 2023 |
Acceptance Date | May 8, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Issue: 55 |