Bu araştırmanın amacı ortaokul öğrencilerinin görüşlerine bağlı olarak problem çözme becerilerine yönelik algı ile öğretmene güven arasındaki ilişkiler incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu, 2016-2017 eğitim öğretim yılının bahar döneminde Ankara ili merkez ilçelerinde yer alan dokuz ortaokulda öğrenim gören 584 öğrenci oluşturmuştur. Araştırma verileri “Problem Çözme Becerilerine Yönelik Algı” ve “Öğretmene Güven” ölçeği ile toplanmıştır. Nicel araştırma yöntemleriyle desenlenen araştırmada katılımcılardan toplanan veriler aritmetik ortalama ve standart sapma, doğrulayıcı faktör analizi, Pearson korelasyon ve regresyon analizi kullanılarak çözümlenmiştir. Bulgular problem çözme becerilerine yönelik algı ve öğretmene güven arasında anlamlı bir korelasyon olduğunu ortaya koymuştur. Regresyon analizi sonuçları ise öğretmene güvenin, problem çözme becerilerine yönelik algının anlamlı bir yordayıcısı olduğunu göstermiştir. Bulgular bir bütün olarak değerlendirildiğinde, ortaokul öğrencilerinin öğretmenlerine güvendiği, bu güvenin de öğrencinin problem çözme becerisine etkisi olduğu görülmüştür. Bununla beraber, cinsiyet, okul devamsızlık ve öğrencinin not ortalamasının öğretmene güvende önemli etmenler olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Social Sciences |
Authors | |
Publication Date | March 28, 2018 |
Acceptance Date | December 4, 2017 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 11 Issue: 1 |