Bu araştırmanın amacı ortaokul öğrencilerinin görüşlerine bağlı olarak problem çözme becerilerine yönelik algı ile öğretmene güven arasındaki ilişkiler incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu, 2016-2017 eğitim öğretim yılının bahar döneminde Ankara ili merkez ilçelerinde yer alan dokuz ortaokulda öğrenim gören 584 öğrenci oluşturmuştur. Araştırma verileri “Problem Çözme Becerilerine Yönelik Algı” ve “Öğretmene Güven” ölçeği ile toplanmıştır. Nicel araştırma yöntemleriyle desenlenen araştırmada katılımcılardan toplanan veriler aritmetik ortalama ve standart sapma, doğrulayıcı faktör analizi, Pearson korelasyon ve regresyon analizi kullanılarak çözümlenmiştir. Bulgular problem çözme becerilerine yönelik algı ve öğretmene güven arasında anlamlı bir korelasyon olduğunu ortaya koymuştur. Regresyon analizi sonuçları ise öğretmene güvenin, problem çözme becerilerine yönelik algının anlamlı bir yordayıcısı olduğunu göstermiştir. Bulgular bir bütün olarak değerlendirildiğinde, ortaokul öğrencilerinin öğretmenlerine güvendiği, bu güvenin de öğrencinin problem çözme becerisine etkisi olduğu görülmüştür. Bununla beraber, cinsiyet, okul devamsızlık ve öğrencinin not ortalamasının öğretmene güvende önemli etmenler olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Akbaş, O. (2005). Lise birinci sınıf öğrencilerinin sınıf içi güven düzeylerinin belirlenmesi. Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(25), 275-292.
Alcı, B., Erden, M. ve Baykal, A. (2010). Üniversite öğrencilerinin matematik başarıları ile algıladıkları problem çözme becerileri, öz yeterlik algıları, biliş üstü öz düzenleme stratejileri ve ÖSS sayısal puanları arasındaki açıklayıcı ve yordayıcı ilişkiler örüntüsü. Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Dergisi, 25(2), 54-68.
Anderson, J. (2009). Mathematics curriculum development and the role of problem solving. In K. School (Ed) Proceedings of 2009 Australian Curriculum Studies Association National Biennial Conference. Curriculum: A National Conversation (pp. 1-8). (2-4 Oct 2009).
Armağan, F. Ö., Sağır, Ş. U. & Çelik, A. Y. (2009). The effects of students’ problem solving skills on their understanding of chemical rate and their achievement on this issue. Procedia Social and Behavioral Sciences, 1, 2678–2684.
Polat, Ş., & Abaslı, K. (2018). PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİNE YÖNELİK ALGI VE ÖĞRETMENE GÜVEN İLİŞKİSİNİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİNE GÖRE İNCELENMESİ. TÜBAV Bilim Dergisi, 11(1), 52-61.