Marka ve ticaret unvanı tacirler tarafından uygulamada yanlış şekilde kullanılmaktadır. İşletme markasının diğer tacirler tarafından ticaret unvanı olarak kullanıldığı veya ticaret unvanın diğer işletmeler tarafından marka olarak kullanıldığı uygulamada yaygın olarak görülmektedir. Bu sebeplerden dolayı uygulamada marka ve ticaret unvanın karıştırılmasından kaynaklanan uyuşmazlıklar meydana gelmekte ve bu hususa ilişkin çok fazla dava görülmektedir. Bu tür hukuki uyuşmazlıkların çözümünde doğru sonuca varabilmek için iş bu çalışmamızda her iki kurumun yapısı, amacı, işlevleri incelenerek iltibas halinde ortaya çıkan hukuki meselelerin nasıl çözüleceğine ilişkin öneriler getirilmeye çalışılacaktır.
Brand and trade name in practice are used incorretly by traders. It is widely seen in practice that the business brand is used as a trade name by other merchants or the trade name is used as a brand by other businesses. For these reasons, there are disputes arising from the confusion of trademark and trade name in practice, and there are many lawsuits regarding this issue.In order to avoid such problems, the brand and trade name should be examined in detail. In order to reach the right conclusion in the resolution of such legal disputes, in this study, the structure, operations and functions of the two institutions will be examined and suggestions will be made on how to resolve legal issues that arise in case of confusion
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 28, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 5 Issue: 3 |