Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

MARKA VE TİCARET UNVANI ARASINDA İLTİBAS

Yıl 2022, Cilt: 5 Sayı: 3, 177 - 196, 28.07.2022

Öz

Marka ve ticaret unvanı tacirler tarafından uygulamada yanlış şekilde kullanılmaktadır. İşletme markasının diğer tacirler tarafından ticaret unvanı olarak kullanıldığı veya ticaret unvanın diğer işletmeler tarafından marka olarak kullanıldığı uygulamada yaygın olarak görülmektedir. Bu sebeplerden dolayı uygulamada marka ve ticaret unvanın karıştırılmasından kaynaklanan uyuşmazlıklar meydana gelmekte ve bu hususa ilişkin çok fazla dava görülmektedir. Bu tür hukuki uyuşmazlıkların çözümünde doğru sonuca varabilmek için iş bu çalışmamızda her iki kurumun yapısı, amacı, işlevleri incelenerek iltibas halinde ortaya çıkan hukuki meselelerin nasıl çözüleceğine ilişkin öneriler getirilmeye çalışılacaktır.

Kaynakça

  • Arkan, Sabih (2018) Ticarî İşletme Hukuku,24. Bası, Ankara.
  • Arkan, Sabih (2016) Ticari İşletme Hukuku, Banka ve Ticaret Hukuku Araştırma Enstitüsü, Ankara.
  • Aydoğan, Fatih,(2013) “Markanın Ticaret Unvanına Karşı Korunması, Mevcut Hukukî Durum – Değişiklik (Madde) Önerisi – İtiraz Yolu ve/veya Alternatif Çözüm Yolu Önerisi”, İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesi Mecmuası Cilt LXXI s.27-50.
  • Bilge, Mehmet Emin (2014) Ticari Ad ve İşaretler Arasında Karıştırılma Tehlikesi, Ankara ( Kısaltması: Bilge, İltibas).
  • Bilge, Mehmet Emin (2015) Marka ve Ticaret Unvanı Arasında İltibas, TFM, S. 2, s. 7-22 (Kısaltması: Bilge, Karıştırılma Tehlikesi).
  • Dinç, Mutlu (2016) Türk Ticaret Kanunu, 11. Bası, İstanbul.
  • Dönmez, İrfan,(1992) Markalar ve Haksız Rekabet Davaları, Ankara.
  • Ertan Nomer, Füsun, 2016) Haksız Rekabet Hukuku, İstanbul.

CONFUSION BETWEEN BRAND AND TRADE TITLE

Yıl 2022, Cilt: 5 Sayı: 3, 177 - 196, 28.07.2022

Öz

Brand and trade name in practice are used incorretly by traders. It is widely seen in practice that the business brand is used as a trade name by other merchants or the trade name is used as a brand by other businesses. For these reasons, there are disputes arising from the confusion of trademark and trade name in practice, and there are many lawsuits regarding this issue.In order to avoid such problems, the brand and trade name should be examined in detail. In order to reach the right conclusion in the resolution of such legal disputes, in this study, the structure, operations and functions of the two institutions will be examined and suggestions will be made on how to resolve legal issues that arise in case of confusion

Kaynakça

  • Arkan, Sabih (2018) Ticarî İşletme Hukuku,24. Bası, Ankara.
  • Arkan, Sabih (2016) Ticari İşletme Hukuku, Banka ve Ticaret Hukuku Araştırma Enstitüsü, Ankara.
  • Aydoğan, Fatih,(2013) “Markanın Ticaret Unvanına Karşı Korunması, Mevcut Hukukî Durum – Değişiklik (Madde) Önerisi – İtiraz Yolu ve/veya Alternatif Çözüm Yolu Önerisi”, İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesi Mecmuası Cilt LXXI s.27-50.
  • Bilge, Mehmet Emin (2014) Ticari Ad ve İşaretler Arasında Karıştırılma Tehlikesi, Ankara ( Kısaltması: Bilge, İltibas).
  • Bilge, Mehmet Emin (2015) Marka ve Ticaret Unvanı Arasında İltibas, TFM, S. 2, s. 7-22 (Kısaltması: Bilge, Karıştırılma Tehlikesi).
  • Dinç, Mutlu (2016) Türk Ticaret Kanunu, 11. Bası, İstanbul.
  • Dönmez, İrfan,(1992) Markalar ve Haksız Rekabet Davaları, Ankara.
  • Ertan Nomer, Füsun, 2016) Haksız Rekabet Hukuku, İstanbul.
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Su Sümeyra Yılmaz 0000-0002-8362-9933

Yayımlanma Tarihi 28 Temmuz 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 5 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Yılmaz, S. S. (2022). MARKA VE TİCARET UNVANI ARASINDA İLTİBAS. Uluslararası Türk Dünyası Araştırmaları Dergisi, 5(3), 177-196.
AMA Yılmaz SS. MARKA VE TİCARET UNVANI ARASINDA İLTİBAS. TÜDAD. Temmuz 2022;5(3):177-196.
Chicago Yılmaz, Su Sümeyra. “MARKA VE TİCARET UNVANI ARASINDA İLTİBAS”. Uluslararası Türk Dünyası Araştırmaları Dergisi 5, sy. 3 (Temmuz 2022): 177-96.
EndNote Yılmaz SS (01 Temmuz 2022) MARKA VE TİCARET UNVANI ARASINDA İLTİBAS. Uluslararası Türk Dünyası Araştırmaları Dergisi 5 3 177–196.
IEEE S. S. Yılmaz, “MARKA VE TİCARET UNVANI ARASINDA İLTİBAS”, TÜDAD, c. 5, sy. 3, ss. 177–196, 2022.
ISNAD Yılmaz, Su Sümeyra. “MARKA VE TİCARET UNVANI ARASINDA İLTİBAS”. Uluslararası Türk Dünyası Araştırmaları Dergisi 5/3 (Temmuz 2022), 177-196.
JAMA Yılmaz SS. MARKA VE TİCARET UNVANI ARASINDA İLTİBAS. TÜDAD. 2022;5:177–196.
MLA Yılmaz, Su Sümeyra. “MARKA VE TİCARET UNVANI ARASINDA İLTİBAS”. Uluslararası Türk Dünyası Araştırmaları Dergisi, c. 5, sy. 3, 2022, ss. 177-96.
Vancouver Yılmaz SS. MARKA VE TİCARET UNVANI ARASINDA İLTİBAS. TÜDAD. 2022;5(3):177-96.