Journal Boards

Editor

Religious Education, Religion, Society and Culture Studies

Assistant Editors

Recep Emin Gül
Assoc. Prof. Dr. Recep Emin GÜL YALOVA ÜNİVERSİTESİ, İSLAMİ İLİMLER FAKÜLTESİ

He was born in 1990 in Istanbul. He graduated from Kartal Anatolian Imam Hatip High School in 2008 and from Marmara University, Faculty of Theology in 2012. He worked as a research assistant at Van Yuzuncu Yil University, Faculty of Theology between 2012-2017 and at Izmir Katip Çelebi University, Faculty of Islamic Sciences, Department of Hadith between 2017-2020. He completed his MA in 2014 with his thesis titled The Use of Hadith in Shia Tafsir -The Example of Al-Ayyashi Tafsir- and his PhD in 2019 with his thesis titled The Effect of Geography and Culture on Hadith Narration during the Period of the Companions. He currently works as a faculty member at Balıkesir University, Faculty of Theology, Department of Hadith.

Hadith
Default avatar
Asst. Prof. Dr. Ali İNAN YALOVA ÜNİVERSİTESİ
Sociology of Religion

Field Editors

Abdurrahman Hendek
Assoc. Prof. Dr. Abdurrahman HENDEK SAKARYA UNIVERSITY, FACULTY OF THEOLOGY Web
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi İlahiyat Fakültesi (2008) King's College London, MA in Religious Education (2011) University of Oxford, DPhil in Education (2018)
Religious Education
Default avatar
Asst. Prof. Dr. Samet YAĞCI İZMİR KATİP ÇELEBİ ÜNİVERSİTESİ, İSLAMİ İLİMLER FAKÜLTESİ
Religious Education, Other Fields of Education (Other), Religious Studies (Other)
Münir Ecer
Assoc. Prof. Dr. Münir ECER Division of Religious Education, Van Yüzüncü Yıl University, Faculty of Theology, Van, Türkiye Web
Religious Education
Ahmet Çakmak
Assoc. Prof. Dr. Ahmet ÇAKMAK KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ, İLAHİYAT FAKÜLTESİ
Religious Education

Language Editors

Default avatar
Asst. Prof. Dr. Ali İNAN YALOVA ÜNİVERSİTESİ
Sociology of Religion

Editorial Board

Muhsin Akbaş
Prof. Dr. Muhsin AKBAŞ İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi, İlahiyat Fakültesi Web
Philosophy of Religion
Hamza Aktaş
Assoc. Prof. Dr. Hamza AKTAŞ DÜZCE ÜNİVERSİTESİ, İLAHİYAT FAKÜLTESİ, FELSEFE VE DİN BİLİMLERİ BÖLÜMÜ

1976 yılında Hendek/Sakarya’da doğdu. Hendek Şehit Mahmut Bey İlköğretimi (1987), Hendek İmam-Hatip Lisesi (1996) ve Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi (2002) mezunudur. Yüksek Lisansını, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İlahiyat Anabilim Dalı Din Eğitimi Bilim Dalı’nda “Ömer Çam Hoca Hayatı, Eserleri ve Eğitim Anlayışı” adlı teziyle 2005’te tamamladı. 2002 yılından 2012 yılının Haziran ayına kadar Diyanet İşleri Başkanlığı’nda Din Görevlisi olarak vazifesini sürdürdü. 2012 yılının mart ayında Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İlahiyat Anabilim Dalı Din Eğitimi Bilim Dalı’nda “Din Eğitimi Açısından Kur’ân’da Nefis Kavramı” adlı tezini savunarak Doktorasını tamamladı. 2012 yılının Haziran ayında, Gümüşhane Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Din Sosyolojisi Anabilim Dalına öğretim üyesi olarak atandı. 2012 yılının Eylül ayında, Gümüşhane Üniversitesi İlahiyat Fakültesi İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği Bölümü öğretim üyeliğine atandı. 2013-2019 yılları arasında Gümüşhane Üniversitesi İlahiyat Fakültesi İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği Bölüm Başkanlığını yürütmüştür. 2019-2021 yılları arasında Gümüşhane Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Felsefe ve Din Bilimleri Bölüm Başkanlığı yapmıştır. 16.02.2022 tarihinde Düzce Üniversitesi İlahiyat Fakültesi'nde yeni görevine başlamıştır. 16.08.2023 tarihinden itibaren Düzce Üniversitesi Çocuk ve Gençlik Eğitimi Uygulama ve Araştırma Merkez Müdürlüğünü yürütmektedir. Evli ve dört çocuk babası olan Aktaş’ın ulusal ve uluslararası dergi ve kitaplarda yayınlanmış olan çeşitli eser ve makaleleri bulunmaktadır.

Religious Education
Nurullah Altaş
Prof. Dr. Nurullah ALTAŞ YALOVA ÜNİVERSİTESİ, İSLAMİ İLİMLER FAKÜLTESİ Web
Education, Religious Education, Philosophy, Social Work, Sociology, Religion, Society and Culture Studies, Islamic Studies (Other)
Religious Education, Religion, Society and Culture Studies
Default avatar
Assoc. Prof. Dr. Ahmet Ali ÇANAKCI BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ
Instructional Design, Religious Education
Recai Doğan
Prof. Dr. Recai DOĞAN KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ
Religion, Society and Culture Studies
Default avatar
Asst. Prof. Dr. Süleyman GÜMÜŞ KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ Web

1988 Yılında Konya’nın Hadim ilçesinde doğdu. İlköğretimi Bademli İlköğretim Okulu’nda, liseyi Karaman Anadolu İmam-Hatip Lisesi’nde tamamladı. 2010’da Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği Bölümünü bitirdi. 2010-2012 yılları arasında MEB’e bağlı Kağıthane Ziyapaşa İlköğretim Okulu’nda Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi öğretmeni olarak çalıştı. 2012-13 yılları arasında Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İlahiyat Fakültesi İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı’nda araştırma görevlisi olarak bulundu. 2013’te yüksek lisans eğitimini “İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Programının (2010) Program Geliştirme İlkeleri Açısından Bir Değerlendirmesi” isimli teziyle İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı’nda tamamladı. 2013-2019 tarihleri arasında, İstanbul Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Din Eğitimi Anabilim Dalı’nda araştırma görevlisi olarak çalıştı. 2019 Yılında “Güvenlik Toplumunda Dindarlık ve Din Eğitimi: Soybilimsel Bir Analiz” isimli çalışması ile İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı’nda doktora eğitimini tamamladı. 2020 yılından beri Kırklareli Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Din Bilimleri ABD’de çalışmaktadır. Din eğitimi nazariyatı, öğretim programları, eğitim felsefeleri alanlarında çalışmalar yapmaktadır. Evli ve bir çocuk babasıdır.  

Religious Education
Default avatar
Res. Assist. Nazlı YILMAZ YALOVA ÜNİVERSİTESİ, İSLAMİ İLİMLER FAKÜLTESİ, İSLAM TARİHİ VE SANATLARI BÖLÜMÜ, İSLAM TARİHİ ANABİLİM DALI
History of Islam
Recep Kaymakcan
Prof. Dr. Recep KAYMAKCAN It is not affiliated with an institution

Prof. Dr. Recep KAYMAKCAN
1990 yılında Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesinden mezun oldu. YÖK bursiyeri olarak gittiği İngiltere Leeds Üniversitesinde doktorasını 1998’de tamamladı. Aynı yıl Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesine Din Eğitimi Anabilim Dalına öğretim üyesi olarak atandı. 2002 yılında doçent ve 2007 yılında profesör unvanını aldı. 2013 yılında KYK Genel Müdürü olarak atanan Kaymakcan daha sonra GSB Bakanlık Müşaviri oldu. 2003-2018 yılları arasında akademik “Değerler Eğitimi Dergisi” editörlüğünü yaptı. Uluslararası Din ve Değerler Eğitimcileri Derneği üyesidir.
Akademik uzmanlık ve ilgi alanları:

Karşılaştırmalı din eğitimi, din eğitiminde program geliştirme, eğitim politikaları, değerler ve gençlik, insan hakları ve din eğitimi, okul öncesi din ve ahlak eğitimi, Diyanet ve din algısı.
Akademik çalışmalarından seçmeler:
Günümüz İngilteresinde Din Eğitimi, DEM Yayınları: İstanbul, 2004; Yeni Ortaöğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Program İnceleme ve Değerlendirme Raporu, Sabancı Üniversitesi Eğitim Reformu Girişimi, Myra Yapım: İstanbul, 2007; Ahlak, Değerler ve Eğitimi, DEM Yayınları: İstanbul, 2020, 3. basım (H. Meydan’la birlikte); Türkiye’de Okul Öncesi Din ve Ahlak Eğitimi Raporu, EBSAM Stratejik Araştırmalar Merkezi, Ankara, 2021; Gençlerin Dine Bakışı ve Okullarda Din-Değerler Öğretimi, DEM Yayınları: İstanbul, 2021; Diyanet Çalışanlarının Sorunları Beklentileri, Din-Diyanet Algıları Araştırması, Diyanet-Sen, Ankara, 2023 (S. Yurdakul ile), Erken Çocuklukta Dini-Ahlaki Gelişim ve Öğrenme (Ed), DEM Yayınları, İstanbul, 2023.
"Christianity in Turkish Religious Education" Islam and Muslim Christian Relationship, vol. 10, no. 3, ss. 279-293, 1999; “İlahiyat Öğrencilerinin Kopya Çekmeye Karşı Yaklaşımları”, Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, sayı 5, ss. 121-138, 2002; “Religious Education Culture in Modern Turkey”, ed. Marian de Souza et al., International Handbook of Religious, Spiritual and Moral Dimensions of Education, Springer, Dortrect (Hollanda), ss. 449-460, 2006; “Turkish Adolescents: High Islamic Faith in Secular State”, eds. H. G. Ziebertz & W. Kay, Religion and Youth in Europe, Lit Verlag, Berlin, ss. 230-245, 2006; “Islam in Turkish Religious Education: From Traditional Understanding to Modern”, ed. E. Aslan, Islamic Textbooks and Curricula in Europe, Peter Lang, New York, ss. 251-272, 2011; “A Model for Islamic Education from Turkey: the Imam-Hatip Schools, British Journal of Religious Education, 29:3, 279-292, 2017 (İ. Aşlamacı ile), “Europen court of human right’ judgements and compulsory religious educatiın in Turkey”, British Journal of Religious Education, 44:1, 2022 (A. Hendek ile), “Cumhuriyetin 100. Yılında Din Eğitimi Mirasımız”, eds. İ. Aşlamacı ve diğerleri (eds), İslam ve Yorum VII İnönü Üniversitesi, Ensar Neşriyat, İstanbul, ss. 11-27.

Education, Values ​​education, Religious Education, Religion, Society and Culture Studies
Ahmet Koç
Prof. Dr. Ahmet KOÇ İstanbul 29 Mayıs Üniversitesi
Religious Education, Islamic Studies (Other)
Default avatar
Prof. Dr. Michael NIELSEN Georgia Southern University

Professor of Psychology, Georgia Southern University

Psychological Foundations of Education, Psychology of Religion, Applied and Developmental Psychology
Psychology of Religion
Muhiddin Okumuşlar
Prof. Dr. Muhiddin OKUMUŞLAR NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ, İLAHİYAT FAKÜLTESİ
Religious Education, Islamic Studies (Other)
Default avatar
Assoc. Prof. Dr. Mehmet Furkan ÖREN TRAKYA ÜNİVERSİTESİ, İLAHİYAT FAKÜLTESİ
Sociology of Religion
Cemal Tosun
Prof. Dr. Cemal TOSUN Ankara Üniversitesi Web
Adult Education, Values ​​education, Other Fields of Education (Other), Religious Studies (Other)
Default avatar
Res. Assist. Ayşenur IŞIKER YALOVA ÜNİVERSİTESİ, İSLAMİ İLİMLER FAKÜLTESİ, İSLAMİ İLİMLER PR.
Religious Studies (Other)
Mahmut Zengin
Prof. Dr. Mahmut ZENGİN Sakarya Üniversitesi, İlahiyat Fakültesi, Felsefe ve Din Bilimleri Bölümü / Sakarya University, Faculty of Theology, Department of Philosophy and Religious Sciences Web

Prof. Mahmut Zengin completed his undergraduate education in the field of Theology (2000), his master's degree (2004) and his doctorate (2010) in Religious Education at Marmara University. In 2011, he was appointed to Sakarya University, Faculty of Theology, Department of Philosophy and Religious Sciences as an Assistant Professor. Zengin, who became an Associate Professor in 2016, became a Professor in the field of Religious Education in 2023. Prof. Zengin currently works for Sakarya University, Faculty of Theology, Department of Philosophy and Religious Sciences. Prof. Zengin has many articles published in journals indexed in national and international directories. Prof. Zengin's research areas include religious studies, Islamic education, values ​​education, religious teaching in curricula and textbooks, and religious teaching methods.






Curriculum and Instration , Religious Education
Zeki Salih Zengin
Prof. Dr. Zeki Salih ZENGİN ANKARA YILDIRIM BEYAZIT UNIVERSITY, FACULTY OF ISLAMIC SCIENCES, DEPARTMENT OF PHILOSOPHY AND RELIGIOUS SCIENCES
Education, Religious Education, History of Ottoman Education, Religion, Society and Culture Studies
Default avatar
Res. Assist. Rumeysa ZOR YALOVA ÜNİVERSİTESİ, İSLAMİ İLİMLER FAKÜLTESİ, FELSEFE VE DİN BİLİMLERİ BÖLÜMÜ, DİN EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
Religious Education

Mohammad Thalgi
ORCID: 0000-0002-8753-4878 mohammed.t@yu.edu.jo
+962772169295
Assoc. Prof. Dr., Yarmouk University, Faculty of Islamic Studies, Department of Islamic Education
Irbid/Jordan
Notes on Contributors
Mohammad Jaber Thalgi is an associate professor of Islamic Religious Education at Yarmouk University in Jordan since 2014. His research focuses on ethical education, particularly from a religious standpoint.

Religious Education, Learning Sciences, Philosophy of Education
Muhammet Fatih Genç
Prof. Dr. Muhammet Fatih GENÇ KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ
Values ​​education, Religious Education, Religion, Society and Culture Studies
Dina Sijamhodžić-nadarević
Prof. Dr. Dina SİJAMHODžİć-NADAREVİć University of Sarajevo, Faculty of Islamic Studies

Dr. Dina Sijamhodžić-Nadarević is an associate professor teaching pedagogy/religious
pedagogy group of courses and the head of the Chair of Religious Pedagogy and Religious
Psychology at the Faculty of Islamic Studies, University of Sarajevo. She graduated in 2004
from the Faculty of Islamic Studies (Islamic Theology study program) and in 2006 from the
Faculty of Philosophy at the University of Sarajevo, Department of Pedagogy. She completed
her master's degree in Religious Pedagogy at the Faculty of Islamic Studies in Sarajevo in 2009
and obtained her doctorate in 2013 from the Faculty of Philosophy at the University of Sarajevo,
Department of Pedagogy.
She has published four books and over 40 scientific papers (book chapters and articles) in
Bosnian, English, and German. Some of the works she has published include:
A Study on the Competencies of Personnel of the Islamic Community in Bosnia and
Herzegovina: From Acquired to Necessary Competencies (El-Kalem, Sarajevo, 2022);
Evaluation in the System of Quality Assurance of Higher Education (El-Kalem, Sarajevo,
2013); Self-evaluation of Educational Work in Bosnian-Herzegovinian Madrasas (Ilum and
CNS, Sarajevo, 2009); "Research-Based Reform of Madrasa Curriculum in Bosnia and
Herzegovina and its Implications for Fostering Teachers’ Professional Development" (Chapter
14 in the book Supporting Modern Teaching in Islamic Schools Pedagogical Best Practice for
Teachers, Routledge, Taylor & Francis Group, 2022, UK and USA, Scopus index); "Die
Islamische Religionspädagogik in Tradition und Theologie, Eine Spurensuche nach
Merkmalen" (Chapter in the book "Religionspädagogische und fachdidaktische Ansätze,"
Vandenhoeck & Ruprecht, Brill, Germany, 2022); "Bringing The World into University
Educator and Leadership Classes with Virtual Exchange: A Practical Guide for Faculty"
(Chapter in the book "Recipes to Combat the Isms: Volume One: Equity," ICPEL Publications
USA, 2022); "Madrasa Education in Bosnia, Herzegovina" (Chapter in the book "Rethinking
Madrasa Education in a Globalized World," Routledge Taylor & Francis Group, London &
New York, 2018, Scopus index); "Philosophy and Pedagogy of Islamic Education in Today’s
Europe". Journal of Muslims in Europe, BRILL, 2024,13, 365–378. (Scopus index);
"Contribution of Islamic Religious Education to Intercultural Values in Pluralistic European
Cultures: Insights from Bosnia and Herzegovina", Religions 14 (MPDI), no. 4:453 (Scopus,
Web of Science – Q1).

Psychology of Religion, Islamic Studies (Other)
Last Update Time: 4/22/25

Turkish Journal of Religious Education Studies is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0) License.