1990’da İstanbul’da doğdu. 2008’de Kartal Anadolu İmam Hatip Lisesi’nden; 2012’de Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi’nden mezun oldu. 2012-2017 yılları arasında Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi İlahiyat Fakültesi’nde; 2017-2020 yılları arasında İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi’nde Hadis Anabilim Dalı’nda araştırma görevlisi olarak görev yaptı. 2014’de Şia Tefsirlerinde Hadis Kullanımı -el-Ayyâşî Tefsiri Örneği- isimli teziyle yüksek lisansını; 2019’da Sahâbe Döneminde Coğrafya ve Kültürün Hadis Rivayetine Etkisi isimli teziyle doktorasını tamamladı. Hâlihazırda Balıkesir Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Hadis Anabilim Dalı’nda öğretim üyesi olarak görev yapmaktadır.
1976 yılında Hendek/Sakarya’da doğdu. Hendek Şehit Mahmut Bey İlköğretimi (1987), Hendek İmam-Hatip Lisesi (1996) ve Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi (2002) mezunudur. Yüksek Lisansını, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İlahiyat Anabilim Dalı Din Eğitimi Bilim Dalı’nda “Ömer Çam Hoca Hayatı, Eserleri ve Eğitim Anlayışı” adlı teziyle 2005’te tamamladı. 2002 yılından 2012 yılının Haziran ayına kadar Diyanet İşleri Başkanlığı’nda Din Görevlisi olarak vazifesini sürdürdü. 2012 yılının mart ayında Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İlahiyat Anabilim Dalı Din Eğitimi Bilim Dalı’nda “Din Eğitimi Açısından Kur’ân’da Nefis Kavramı” adlı tezini savunarak Doktorasını tamamladı. 2012 yılının Haziran ayında, Gümüşhane Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Din Sosyolojisi Anabilim Dalına öğretim üyesi olarak atandı. 2012 yılının Eylül ayında, Gümüşhane Üniversitesi İlahiyat Fakültesi İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği Bölümü öğretim üyeliğine atandı. 2013-2019 yılları arasında Gümüşhane Üniversitesi İlahiyat Fakültesi İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği Bölüm Başkanlığını yürütmüştür. 2019-2021 yılları arasında Gümüşhane Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Felsefe ve Din Bilimleri Bölüm Başkanlığı yapmıştır. 16.02.2022 tarihinde Düzce Üniversitesi İlahiyat Fakültesi'nde yeni görevine başlamıştır. 16.08.2023 tarihinden itibaren Düzce Üniversitesi Çocuk ve Gençlik Eğitimi Uygulama ve Araştırma Merkez Müdürlüğünü yürütmektedir. Evli ve dört çocuk babası olan Aktaş’ın ulusal ve uluslararası dergi ve kitaplarda yayınlanmış olan çeşitli eser ve makaleleri bulunmaktadır.
Prof. Dr. Ayşe Zişan Furat
2001 yılında İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Bilim Tarihi bölümünden mezun olduktan sonra, aynı üniversitenin Sosyal Bilimler Enstitüsü’ne bağlı Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı’nda yüksek lisans ve doktora eğitimine devam etti. 2004 yılında XV. ve XVI. yy.’larda Fatih ve Süleymaniye Medreseleri’nde Verilen Din Eğitiminin Karşılaştırmalı Bir İncelemesi, isimli yüksek lisans ve 2009 yılında “Yetişkinlerin Yaygın Din Eğitiminde Televizyonun Yeri ve Fonksiyonları (İstanbul Örneği)- Sır Dizileri ve Dini Programlar–“ isimli doktora tezini tamamladı. 2001 yılında araştırma görevlisi olarak başladığı İstanbul Üniversitesi İlahiyat Fakültesi’nde 2022 yılına kadar Din Eğitimi Doçenti olarak çalışmıştır. Şubat 2022 tarihinden itibaren İstanbul Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü, Avrasya Siyasi, Sosyal, Ekonomi ve Kültür Araştırmaları Anabilim Dalında Profesör olarak akademik faaliyetlerini sürdürmektedir.
Başta Almanya ve Bosna-Hersek olmak üzere pek çok ülkede akademik çalışmalarda bulundu. 2013 yılında Gayr-i Müslim İdare Altında Müslümanların Din Eğitimi (Avusturya-Macaristan Dönemi Bosna-Hersek 1878-1918) ve İslam Toplumunda Kimlik Oluşumu ve Din Eğitimi isimli çalışmalarını yayınladı. Başta Balkanlar ve Ortadoğu coğrafyasında İslam, medya ve eğitim konuları olmak üzere din eğitimi alanı ile ilişkili yurtiçi ve yurtdışında çok sayıda akademik çalışması bulunmaktadır.
1988 Yılında Konya’nın Hadim ilçesinde doğdu. İlköğretimi Bademli İlköğretim Okulu’nda, liseyi Karaman Anadolu İmam-Hatip Lisesi’nde tamamladı. 2010’da Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği Bölümünü bitirdi. 2010-2012 yılları arasında MEB’e bağlı Kağıthane Ziyapaşa İlköğretim Okulu’nda Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi öğretmeni olarak çalıştı. 2012-13 yılları arasında Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İlahiyat Fakültesi İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı’nda araştırma görevlisi olarak bulundu. 2013’te yüksek lisans eğitimini “İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Programının (2010) Program Geliştirme İlkeleri Açısından Bir Değerlendirmesi” isimli teziyle İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı’nda tamamladı. 2013-2019 tarihleri arasında, İstanbul Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Din Eğitimi Anabilim Dalı’nda araştırma görevlisi olarak çalıştı. 2019 Yılında “Güvenlik Toplumunda Dindarlık ve Din Eğitimi: Soybilimsel Bir Analiz” isimli çalışması ile İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı’nda doktora eğitimini tamamladı. 2020 yılından beri Kırklareli Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Din Bilimleri ABD’de çalışmaktadır. Din eğitimi nazariyatı, öğretim programları, eğitim felsefeleri alanlarında çalışmalar yapmaktadır. Evli ve bir çocuk babasıdır.
Prof. Dr. Recep KAYMAKCAN
1990 yılında Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesinden mezun oldu. YÖK bursiyeri olarak gittiği İngiltere Leeds Üniversitesinde doktorasını 1998’de tamamladı. Aynı yıl Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesine Din Eğitimi Anabilim Dalına öğretim üyesi olarak atandı. 2002 yılında doçent ve 2007 yılında profesör unvanını aldı. 2013 yılında KYK Genel Müdürü olarak atanan Kaymakcan daha sonra GSB Bakanlık Müşaviri oldu. 2003-2018 yılları arasında akademik “Değerler Eğitimi Dergisi” editörlüğünü yaptı. Uluslararası Din ve Değerler Eğitimcileri Derneği üyesidir.
Akademik uzmanlık ve ilgi alanları: Karşılaştırmalı din eğitimi, din eğitiminde program geliştirme, eğitim politikaları, değerler ve gençlik, insan hakları ve din eğitimi, okul öncesi din ve ahlak eğitimi.
Akademik çalışmalarından seçmeler:
Günümüz İngilteresinde Din Eğitimi, DEM Yayınları: İstanbul, 2004; Yeni Ortaöğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Program İnceleme ve Değerlendirme Raporu, Sabancı Üniversitesi Eğitim Reformu Girişimi, Myra Yapım: İstanbul, 2007; Ahlak, Değerler ve Eğitimi, DEM Yayınları: İstanbul, 2020, 3. basım (H. Meydan’la birlikte); Türkiye’de Okul Öncesi Din ve Ahlak Eğitimi Raporu, EBSAM Stratejik Araştırmalar Merkezi, Ankara, 2021; Gençlerin Dine Bakışı ve Okullarda Din-Değerler Öğretimi, DEM Yayınları: İstanbul, 2021; "Christianity in Turkish Religious Education" Islam and Muslim Christian Relationship, vol. 10, no. 3, ss. 279-293, 1999; “İlahiyat Öğrencilerinin Kopya Çekmeye Karşı Yaklaşımları”, Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, sayı 5, ss. 121-138, 2002; “Religious Education Culture in Modern Turkey”, ed. Marian de Souza et al., International Handbook of Religious, Spiritual and Moral Dimensions of Education, Springer, Dortrect (Hollanda), ss. 449-460, 2006; “Turkish Adolescents: High Islamic Faith in Secular State”, eds. H. G. Ziebertz & W. Kay, Religion and Youth in Europe, Lit Verlag, Berlin, ss. 230-245, 2006; “Islam in Turkish Religious Education: From Traditional Understanding to Modern”, ed. E. Aslan, Islamic Textbooks and Curricula in Europe, Peter Lang, New York, ss. 251-272, 2011; “A Model for Islamic Education from Turkey: the Imam-Hatip Schools, British Journal of Religious Education, 29:3, 279-292, 2017 (İ. Aşlamacı ile birlikte).
Prof. Dr. Mahmut Zengin, İlahiyat alanında lisans (2000), Din Eğitimi alanında yüksek lisans (2004) ve doktora (2010) eğitimlerini Marmara Üniversitesinde tamamladı. Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Felsefe ve Din Bilimleri Bölümüne 2011 yılında Yardımcı Doçent olarak atandı. 2017 yılında Doçent olan Zengin, 2024 yılında Din Eğitimi alanında Profesör oldu. Hâlen Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Felsefe ve Din Bilimleri Bölümünde görev yapan Prof. Dr. Mahmut Zengin'in ulusal ve uluslararası dizinlerde taranan dergilerde yayımlanmış çok sayıda makalesi mevcuttur. Prof. Dr. Mahmut Zengin'in araştırma alanları arasında dini çalışmalar, İslami eğitim, değerler eğitimi, müfredat ve ders kitaplarında din öğretimi ve din öğretim yöntemleri yer almaktadır.
Türkiye Din Eğitimi Araştırmaları Dergisi Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır.