avatar
Mahmut Zengin Prof. Dr. Sakarya Üniversitesi, İlahiyat Fakültesi, Felsefe ve Din Bilimleri Bölümü / Sakarya University, Faculty of Theology, Department of Philosophy and Religious Sciences
Yayın 14 Hakemlik 18 CrossRef Atıf 17 TR Dizin Atıf 8
14 Yayın
18 Hakemlik
17 CrossRef Atıf
8 TR Dizin Atıf

Uzmanlık Alanları

Eğitim Programları ve Öğretim Din Eğitimi

Biyografi

Prof. Dr. Mahmut Zengin, İlahiyat alanında lisans (2000), Din Eğitimi alanında yüksek lisans (2004) ve doktora (2010) eğitimlerini Marmara Üniversitesinde tamamladı. Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Felsefe ve Din Bilimleri Bölümüne 2011 yılında Yardımcı Doçent olarak atandı. 2017 yılında Doçent olan Zengin, 2024 yılında Din Eğitimi alanında Profesör oldu. Hâlen Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Felsefe ve Din Bilimleri Bölümünde görev yapan Prof. Dr. Mahmut Zengin'in ulusal ve uluslararası dizinlerde taranan dergilerde yayımlanmış çok sayıda makalesi mevcuttur. Prof. Dr. Mahmut Zengin'in araştırma alanları arasında dini çalışmalar, İslami eğitim, değerler eğitimi, müfredat ve ders kitaplarında din öğretimi ve din öğretim yöntemleri yer almaktadır. 










Kurum

Sakarya Üniversitesi, İlahiyat Fakültesi, Felsefe ve Din Bilimleri Bölümü / Sakarya University, Faculty of Theology, Department of Philosophy and Religious Sciences

Popüler Yayınları

2

1

13174

Dini, Felsefi, Psikolojik Boyutlarıyla Vicdan ve Değerler Eğitimindeki Yeri
DOI: 10.18498/amauifd.379279
ATIF 4 FAVORİ 1 TOPLAM İNDİRİLME SAYISI 23768

4

1

23768

0

1

41276

Değer Merkezli Okul Kültürü Ölçeğinin Geliştirilmesi: Geçerlilik ve Güvenirlik Çalışması
Yazarlar: Mahmut Zengin , Muhammet Enes Çelik
Yayın Bilgisi: 2019 , Değerler Eğitimi Dergisi
DOI: 10.34234/ded.541321
ATIF 2 FAVORİ 1 TOPLAM İNDİRİLME SAYISI 1272

2

1

1272

Öğrencilerin Proje Anadolu İmam Hatip Liselerini Tercih Nedenleri ve Mesleki Eğilimleri
Yayın Bilgisi: 2020 , İlahiyat Tetkikleri Dergisi
DOI: 10.29288/ilted.763282
ATIF 4 FAVORİ 1 TOPLAM İNDİRİLME SAYISI 1173

4

1

1173

Yayınlar

1

170

1

411

0

643

1

1006

Öğrencilerin Proje Anadolu İmam Hatip Liselerini Tercih Nedenleri ve Mesleki Eğilimleri
Yayın Bilgisi: 2020 , İlahiyat Tetkikleri Dergisi
DOI: 10.29288/ilted.763282
FAVORİ 1 TOPLAM İNDİRİLME SAYISI 1173

1

1173

Değer Merkezli Okul Kültürü Ölçeğinin Geliştirilmesi: Geçerlilik ve Güvenirlik Çalışması
Yazarlar: Mahmut Zengin , Muhammet Enes Çelik
Yayın Bilgisi: 2019 , Değerler Eğitimi Dergisi
DOI: 10.34234/ded.541321
FAVORİ 1 TOPLAM İNDİRİLME SAYISI 1272

1

1272

LİSE ÖĞRENCİLERİNİN İSLAM DÜŞÜNCESİNDEKİ YORUM FARKLILIKLARINA İLİŞKİN KAVRAMLARA BAKIŞLARI
Yazarlar: Mahmut Zengin , Yeliz Altuntaş
DOI: 10.17335/sakaifd.414368
FAVORİ 0 TOPLAM İNDİRİLME SAYISI 6410

0

6410

1

23768

1

41276

0

8317

1

13174

0

3302

Yayınlar

Öğrencilerin Proje Anadolu İmam Hatip Liselerini Tercih Nedenleri ve Mesleki Eğilimleri
Yayın Bilgisi: 2020 , İlahiyat Tetkikleri Dergisi
DOI: 10.29288/ilted.763282
ATIF 4 FAVORİ 1 TOPLAM İNDİRİLME SAYISI 1173

4

1

1173

Değer Merkezli Okul Kültürü Ölçeğinin Geliştirilmesi: Geçerlilik ve Güvenirlik Çalışması
Yazarlar: Mahmut Zengin , Muhammet Enes Çelik
Yayın Bilgisi: 2019 , Değerler Eğitimi Dergisi
DOI: 10.34234/ded.541321
ATIF 2 FAVORİ 1 TOPLAM İNDİRİLME SAYISI 1272

2

1

1272

Dini, Felsefi, Psikolojik Boyutlarıyla Vicdan ve Değerler Eğitimindeki Yeri
DOI: 10.18498/amauifd.379279
ATIF 4 FAVORİ 1 TOPLAM İNDİRİLME SAYISI 23768

4

1

23768

5

0

8317

2

1

13174

İnteraktif Rehber Aracı
Panel tanıtımını görmek istiyorsanız Turu Başlat' a tıklayabilirsiniz.