Türkiye Din Eğitimi Araştırmaları Dergisi
Kapak Resmi
Makale Gönder Hakemlik İsteği Gönder Amaç ve Kapsam Yazım Kuralları Etik İlkeler ve Yayın Politikası Son Sayı Editör Kurulu İletişim Arşiv
...
Giriş
ISSN 2149-9845 | e-ISSN 2636-7807 | Yayın Aralığı Yılda 2 Sayı | Başlangıç: 2016 | Yayıncı Mehmet BAHÇEKAPILI | http://tudear.com


Dergimizin Haziran 2021 sayısı için makale kabulü başlamıştır. Yazarların makalelerini "TUDEAR Makale Şablonu" üzerine yazmalarını rica ederiz.

Türkiye Din Eğitimi Araştırmaları Dergisi (TUDEAR) altı ayda bir yayımlanan ve içeriğini oluşturan Türkçe, İngilizce ve Arapça makalelerin konusunda uzman akademisyenlerce değerlendirildiği bir yapıya sahiptir.

TUDEAR'da eğitim ve din eğitimi bilimini merkeze alan bilimsel yazınlar; bu kapsamda eğitim ve din eğitiminin bilimselliği, felsefesi, yaklaşım ve modelleri, tarihi, metodolojisi ve problemleri ile ilgili araştırmalar yayımlanır. 

Bununla birlikte, TUDEAR eğitim ve din eğitimi alanlarında üretilen bilimsel çalışmaları yayımlamayı ilke edilmekle birlikte, din bilimlerinin farklı alanlarında üretilmiş farklı yazın türlerini de yayımlamayı kendine görev addetmektedir.

Tüm makaleler iki hakem tarafından değerlendirilir ve gerekli görüldüğü takdirde üçüncü bir hakeme gönderilir. Bir makalenin yayımlanması hakemlerin onayına bağlıdır. Yazarlar hakemler tarafından istenen gerekli düzeltmeleri yapmakla yükümlüdür.

TUDEAR’ın referans göstermede kullandığı format, APA (American Psychological Association) Style 7th Edition’dır. Gerek alıntılamalarda gerekse de bibliyografya kısmında yazarlar, Amerikan Psikoloji Derneği’nin yayımladığı Amerikan Psikoloji Derneği Yayım Kılavuzu’nda belirtilen yazım kurallarını ve formatını takip etmelidir.

Türkiye Din Eğitimi Araştırmaları Dergisi

ISSN 2149-9845 | e-ISSN 2636-7807 | Yayın Aralığı Yılda 2 Sayı | Başlangıç: 2016 | Yayıncı Mehmet BAHÇEKAPILI | http://tudear.com
Kapak Resmi


Dergimizin Haziran 2021 sayısı için makale kabulü başlamıştır. Yazarların makalelerini "TUDEAR Makale Şablonu" üzerine yazmalarını rica ederiz.

Türkiye Din Eğitimi Araştırmaları Dergisi (TUDEAR) altı ayda bir yayımlanan ve içeriğini oluşturan Türkçe, İngilizce ve Arapça makalelerin konusunda uzman akademisyenlerce değerlendirildiği bir yapıya sahiptir.

TUDEAR'da eğitim ve din eğitimi bilimini merkeze alan bilimsel yazınlar; bu kapsamda eğitim ve din eğitiminin bilimselliği, felsefesi, yaklaşım ve modelleri, tarihi, metodolojisi ve problemleri ile ilgili araştırmalar yayımlanır. 

Bununla birlikte, TUDEAR eğitim ve din eğitimi alanlarında üretilen bilimsel çalışmaları yayımlamayı ilke edilmekle birlikte, din bilimlerinin farklı alanlarında üretilmiş farklı yazın türlerini de yayımlamayı kendine görev addetmektedir.

Tüm makaleler iki hakem tarafından değerlendirilir ve gerekli görüldüğü takdirde üçüncü bir hakeme gönderilir. Bir makalenin yayımlanması hakemlerin onayına bağlıdır. Yazarlar hakemler tarafından istenen gerekli düzeltmeleri yapmakla yükümlüdür.

TUDEAR’ın referans göstermede kullandığı format, APA (American Psychological Association) Style 7th Edition’dır. Gerek alıntılamalarda gerekse de bibliyografya kısmında yazarlar, Amerikan Psikoloji Derneği’nin yayımladığı Amerikan Psikoloji Derneği Yayım Kılavuzu’nda belirtilen yazım kurallarını ve formatını takip etmelidir.

Sayı 10 - 27 Ara 2020
  1. Modern Zamanlarda Klasik Bilgi: Bir İcazetnamenin Anlamı Üzerine Mülahazalar
    Sayfalar 11 - 27
    Mehmet Furkan ÖREN, Ali İNAN
  2. İslam Düşünce Geleneğinin Batı Dünyasına Etkileriyle İlgili Tartışmaları Dag Nikolaus Hasse Üzerinden Okumak
    Sayfalar 29 - 47
    Selahattin AKTİ
  3. Seçmeli “Temel Dini Bilgiler” Derslerindeki Dini Anlayış ve Dünya Görüşü
    Sayfalar 49 - 78
    Sabahattin BALA, Davut IŞIKDOĞAN
  4. Geçmişten Günümüze Kuzey Kafkasya’da Din Eğitimi
    Sayfalar 79 - 103
    Alim Emin YUSUFOĞLU
  5. Subhî Fahmâvî’nin Romanlarında Dil ve Üslûp
    Sayfalar 105 - 127
    Mazhar DEDE, Mehmet Şirin ÇIKAR
  6. İsveç'te Din Eğitimi
    Sayfalar 129 - 151
    Aybiçe TOSUN, Kübra YILDIZ
  7. Kur’ân’da “Yed” Kelimesi
    Sayfalar 153 - 172
    Hüseyin TOPAL
  8. Pandemik Hastalıklar Tarihine Kaynaklık Açısından Mezar Taşlarının Önemi ve Veba Yönünden Tavşancıl Mezarlığı Örneği
    Sayfalar 173 - 225
    Mustafa SÜRÜN, İlknur ERBAŞ
  9. Ḳuşeyrî ve Mâturîdî’nin Ḥurûf-u Muḳāṭta’a Konusuna Yaklaşımı
    Sayfalar 227 - 251
    İskender ŞAHİN
  10. Hicrî I. Asırda Hadis Uydurma Faaliyeti ve Hadis Uyduranların Tespiti
    Sayfalar 253 - 277
    Recep Emin GÜL
  11. العُدولُ في العربية بينَ العَدْلِ والخُروجِ عن الأصْلِ
    Sayfalar 279 - 298
    Tahsin YILDIRIM, Sajed Alkhlif ALSALH
  12. الردُّ على شُبُهَاتِ مَنْ أباح زواج المسلمة بالكتابي
    Sayfalar 299 - 317
    Shawish MURAD
  13. Kersten, C, (2019). Contemporary Thought in the Muslim World: Trends, Themes and Issues, London and New York: Routledge, Taylor & Francis Group, 2019, 218s.
    Sayfalar 321 - 323
    Muhammet ÖZDEMİR
  14. Çiftçi, F. (2012). Din Öğretiminde Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımı ve Uygulama Örnekleri (1. Baskı). Ankara: Nobel Yayınları, 347 s.
    Sayfalar 323 - 326
    Medinenur ŞAHİN
Dizinler