Ahmet Yapıcı, İlahiyat alanında lisans (2000), Din Sosyolojisi alanında yüksek lisans (2012) eğitimlerini Marmara Üniversitesinde tamamladı. 10 yıl Diyanet İşleri Başkanlığında çalıştıktan sonra Millî Eğitim Bakanlığı bünyesinde imam hatip lisesi meslek dersleri kitapları, din dersi kitapları ve seçmeli din dersleri kitapları yazarlığı; öğretmen, müdür yardımcısı, okul müdürü ve şube müdürlüğü yaptı. Hâlen İstanbul İl Millî Eğitim Müdür Yardımcısı pozisyonunda idareci olarak görev alan Ahmet Yapıcı'nın İnanmış Bir Adam Mehmet Akif Ersoy, Tekkeler ve Cumhuriyet, Ailemizle 52 Ders Serisi gibi yayımlanmış kitapları vardır ve Gümüş Kalemler yazar grubu üyesidir. Ahmet Yapıcı'nın araştırma alanları arasında din eğitimi, aile eğitimi, din sosyolojisi, tarihi şahsiyetler yer almaktadır.
Dr. Muhammed Çelik, Selçuk Üniversitesi Eğitim Fakültesi İngilizce Öğretmenliği bölümünde lisans eğitimini (2008), Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Yönetimi ve Denetimi bölümünde yüksek lisans eğitimini (2013), yine aynı bölümde doktora eğitimini Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi'nde (2019) tamamladı. Millî Eğitim Bakanlığına bağlı yurt içi ve yurt dışı (Cidde Uluslararası Türk Okulu, Suudi Arabistan) her kademe okulda (ilkokul, ortaokul, lise, imam hatip, bilsem), bazı AB ve ABD projelerinde (Erasmus Öğrenci Değişim Programı, Piktes+, Comenius, Grundtvig, Work and Travel), çeşitli özel kurum ve sivil toplum örgütlerinde ve Türkiye İzcilik Federasyonu'nda öğretmenlik, idarecilik, liderlik görevlerinde bulundu. Hâlen İstanbul İl Millî Eğitim Müdürlüğü Ar-Ge biriminde proje uzmanı olarak çalışmaya devam eden Dr. Muhammed Çelik’in ulusal ve uluslararası dizinlerde taranan dergilerde yayımlanmış makaleleri mevcuttur. Dr. Muhammed Çelik’in araştırma alanları arasında eğitim yönetimi, eğitimde denetim, eğitim planlaması, eğitimde liderlik, eğitim sosyolojisi yer almaktadır.
Prof. Dr. Ayşin Satan, Eğitim Bilimleri alanında lisans (1992), Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanında yüksek lisans (1997) ve doktora (2006) eğitimlerini Marmara Üniversitesinde tamamladı. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümüne 2011 yılında Yardımcı Doçent olarak atandı. 2015 yılında Doçent olan Satan, 2021 yılında Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanında Profesör oldu. Hâlen Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümünde görev yapan Prof. Dr. Ayşin Satan'ın ulusal ve uluslararası dizinlerde taranan dergilerde yayımlanmış çok sayıda makalesi mevcuttur. Prof. Dr. Ayşin Satan'ın araştırma alanları arasında psikolojik danışmanlık ve rehberlik eğitimi yer almaktadır.
Prof. Dr. Eyüp Sevimli, Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanlar Eğitimi bölümünde lisans eğitimini Balıkesir Üniversitesinde (2007), Matematik Öğretmenliği alanında yüksek lisans (2009) ve doktora (2013) eğitimlerini Marmara Üniversitesinde tamamladı. 2023 yılında Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi alanında Profesör ünvanını aldı. Hâlen İstanbul Medeniyet Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümünde görev yapan Prof. Dr. Eyüp Sevimli'nin ulusal ve uluslararası dizinlerde taranan dergilerde yayımlanmış çok sayıda makalesi mevcuttur. Prof. Dr. Eyüp Sevimli'nin araştırma alanları arasında matematik eğitimi yer almaktadır.
Prof. Dr. Cahit Epçaçan, Türk Dili ve Edebiyatı alanında lisans eğitimini İnönü Üniversitesinde, Türk Dili ve Edebiyatı Eğitimi alanında yüksek lisans (1999) ve Türkçe Eğitimi alanında doktora (2010) eğitimlerini Atatürk Üniversitesinde tamamladı. 2014 yılında Türkçe Eğitimi alanında Doçent unvanını aldı. Hâlen İstanbul Medeniyet Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümünde görev yapan Prof. Dr. Cahit Epçaçan'ın ulusal ve uluslararası dizinlerde taranan dergilerde yayımlanmış çok sayıda makalesi mevcuttur. Prof. Dr. Cahit Epçaçan'ın araştırma alanları arasında Türkçe eğitimi yer almaktadır.
Prof. Dr. Fatih Yazıcı, Tarih alanında lisans eğitimini Sakarya Üniversitesinde (2004), Sosyal Bilgiler Öğretmenliği alanında yüksek lisans eğitimini Gaziosmanpaşa Üniversitesinde (2009), Tarih Öğretmenliği alanında doktora eğitimini Marmara Üniversitesinde (2013) tamamladı. Gaziosmanpaşa Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümüne 2014 yılında Doktor Öğretim Üyesi olarak atandı. 2018 yılında Doçent olan Yazıcı, 2024 yılında Sosyal Bilgiler Eğitimi alanında Profesör oldu. Hâlen Gaziosmanpaşa Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümünde görev yapan Prof. Dr. Fatih Yazıcı'nın ulusal ve uluslararası dizinlerde taranan dergilerde yayımlanmış çok sayıda makalesi mevcuttur. Prof. Dr. Fatih Yazıcı'nın araştırma alanları arasında sosyal bilgiler eğitimi ve tarih eğitimi yer almaktadır.
Prof. Dr. Mehmet Şükrü Bellibaş, Eğitim Bilimleri alanında lisans eğitimini İstanbul Üniversitesinde (2009), Eğitim Yönetimi alanında doktora eğitimini Michigan State Üniversitesinde (2014) tamamladı. Adıyaman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümüne 2015 yılında Yardımcı Doçent olarak atanan Bellibaş, 2017 yılında Eğitim Yönetimi alanında Doçent, 2024 yılında Profesör oldu. Hâlen Sharjah Üniversitesinde görev yapan Prof. Dr. Mehmet Şükrü Bellibaş'ın saygın ulusal ve uluslararası dizinlerde taranan dergilerde 50'den fazla yayımlanmış çok sayıda makalesi mevcuttur. Prof. Dr. Mehmet Şükrü Bellibaş'ın araştırma alanı eğitim yönetimidir.
Doç. Dr. Filiz Gülhan, Marmara Üniversitesi Fen Bilgisi Öğretmenliği bölümünde lisans (2010), yüksek lisans (2012) ve doktora (2016) öğrenimini tamamlamıştır. 2023'te Temel Eğitim (Fen Bilgisi Eğitimi) alanında Doçent ünvanını almıştır. 2011 yılından itibaren Millî Eğitim Bakanlığı bünyesinde Fen Bilimleri Öğretmeni olarak görev yapmaktadır. 2018-2023 yıllarında İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü-Tasarım Beceri Atölyeleri İl Koordinatörü olarak görev yapmıştır. Hâlen Bakırköy Bilim ve Sanat Merkezinde Fen Bilimleri Öğretmeni olarak görev yapmaktadır. Maltepe Üniversitesi ve İstanbul Medipol Üniversitesinde lisans dersleri vermektedir. Çeşitli ulusal ve uluslararası makale, bildiri, kitap bölümü, proje çalışmaları olan araştırmacının "Bilim ve Sanatın Kesişimindeki Tasarım: STEAM Eğitimi İçin Çıkarımlar" isimli bir kitabı bulunmaktadır. Başlıca çalışma alanları STEM/STEAM eğitimi, disiplinler arası eğitim yaklaşımları, tasarım eğitimi, öğretmen eğitimi, okul öncesinde fen eğitimi ve çevre eğitimidir.
Doç. Dr. Nurhüda Sözen, Sınıf Öğretmenliği alanında lisans eğitimini Dicle Üniversitesinde (2004) tamamladı. Milli Eğitim Bakanlığına bağlı resmi okullarda öğretmen olarak görev yaptı. Dicle Üniversitesinde Sosyal Bilimler Enstitüsü Mantık Anabilim Dalında "9-11 Yaş Arası Çocuklarda Mantığın Kullanımı" başlıklı Yüksek lisans tezini yayımladıktan sonra Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Sınıf Eğitimi Anabilim Dalında doktora eğitimine başladı. "Okuma Güçlüğü Yaşayan Öğrencilerin Anlama Becerilerinin Geliştirilmesinde Rehberli Okuma Yönteminin Etkisi" başlikli teziyle doktora eğitimini tamamladı (2017). Doç. Dr. Nurhüda Sözen'in araştırmaları arasında öğretmenlerin mesleki gelişimleri ve destek eğitim gereksinimleri, göçle gelen öğrencilerin eğitimi, 21. yüzyıl sorunları bağlamında salgın ve deprem sureçlerinde eğitim ile okuma stratejileriyle okuma becerilerinin geliştirilmesi gibi konular yer almaktadır.
Doç. Dr. Sehran Dilmaç, Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Resim-İş Öğretmenliği Bölümünde (2003) ve Anadolu Üniversitesi İktisat Fakültesi Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Bölümünde (2012) lisans eğitimlerini; Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Resim-İş Eğitimi Bölümünde yüksek lisans eğitimini (2012); Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Felsefe Tarihi Bölümünde doktora eğitimini (2017); Gazi Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Bileşik Sanatlar Anasanat Dalında Sanatta Yeterlik (2018) eğitimlerini tamamladı. Dilmaç, İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sanat ve Tasarım Fakültesi Temel Sanat Eğitimi Bölümüne 2019 yılında Doktor Öğretim Üyesi olarak atandı ve 2021 yılında İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sanat ve Tasarım Fakültesi Temel Sanat Eğitimi Bölümünde Doçent oldu. Hâlen aynı üniversitede görev yapan Doç. Dr. Sehran Dilmaç'ın ulusal ve uluslararası dizinlerde taranan dergilerde yayımlanmış çok sayıda makalesi mevcuttur. Doç. Dr. Sehran Dilmaç'ın araştırma alanları arasında güzel sanatlar eğitimi, sanat ve edebiyat yer almaktadır.
Dr. Öğr. Üyesi Ayşe Tuba CEYHUN, 2004 yılında Gazi Üniversitesi Sınıf Öğretmenliğinden lisansını; 2009 yılında Abant İzzet Baysal Üniversitesi Zihin Engellilerin Eğitimi bölümünde yüksek lisansını tamamlamıştır. 2015 yılında Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Özel Eğitim Bölümünde ‘’Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklar İle Normal Gelişim Gösteren Çocukların Yüz İşleme ve Görsel Tarama Becerilerinin Karşılaştırılarak İncelenmesi’’ çalışmasıyla Doktora derecesini almıştır. Milli Eğitim Bakanlığında sınıf öğretmeni olarak göreve başlayan Ceyhun, çeşitli özel eğitim kurumlarında zihin engelliler öğretmenliği ve eğitim koordinatörlüğü yapmıştır. 2006 yılında Atatürk Üniversitesinde Erzurum Meslek Yüksekokulu Çocuk Gelişimi Bölümünde araştırma görevlisi olarak başlayan akademik çalışma hayatına, 2007 yılında Gazi Üniversitesi Ankara Meslek Yüksekokulu Çocuk Gelişimi Bölümünde öğretim görevlisi olarak devam etmiştir. Aynı bölümde 3 yıl bölüm başkanlığı görevinde bulunmuştur. 2015 yılında İstanbul’da Biruni Üniversitesi Eğitim Fakültesi Özel Eğitim Bölümüne Dr. Öğr. Üyesi olarak atanan Ceyhun, hâlen aynı üniversitede görevine devam etmektedir. Erken çocukluk, özel eğitim, otizm spektrum bozukluğu, sosyal beceri eğitimi, göz izleme becerileri, zihin kuramı, bütünleştirme konularında çalışan Dr. Ayşe Tuba Ceyhun lisans ve lisansüstü düzeyinde çeşitli dersleri yürütmekte ve yüksek lisans tez danışmanlığı yapmaktadır. Uzmanlık alanı ile ilgili olarak dergilerde yayımlanmış makaleleri, ulusal ve uluslararası düzeyde birçok kongrede bildirileri bulunmaktadır.
Öğr. Gör. Dr. Burcu KARAFİL, lisans eğitimini 2007 yılında Marmara Üniversitesi Eğitim Fakültesi İngilizce Öğretmenliği bölümünde tamamladı. Yüksek lisans eğitimini 2015 yılında Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Eğitim Programları ve Öğretim alanında tamamlayan KARAFİL, doktora eğitimini ise 2022 yılında Afyon Kocatepe Üniversitesi Eğitim Programları ve Öğretim alanında tamamladı. 2009-2011 yılları arasında Kapadokya Meslek Yüksekokulunda ve 2011-2017 yılları arasında Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi Yabancı Diller Bölümünde İngilizce Okutman olarak görev yaptı. 2017 yılından bu yana Yalova Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulunda görev yapmaktadır. Öğr. Gör. Dr. Burcu KARAFİL’in ulusal ve uluslararası dizinlerde taranan dergilerde yayımlanmış birçok makalesi bulunmaktadır. Araştırma alanları arasında program geliştirme, öğrenme ve öğretme yöntemleri ile yabancı dil öğretimi yer almaktadır.
Dr. İsmail Tonbuloğlu, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi alanında lisans (2008), Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği alanında yüksek lisans (2010) eğitimlerini Marmara Üniversitesinde, aynı alanda doktora eğitimini Sakarya Üniversitesinde (2017) tamamladı. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümüne 2024 yılında Doktor Öğretim Üyesi olarak atandı. Hâlen Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümünde görev yapan Dr. İsmail Tonbuloğlu'nun ulusal ve uluslararası dizinlerde taranan dergilerde yayımlanmış çok sayıda makalesi mevcuttur. Dr. İsmail Tonbuloğlu'nun araştırma alanları arasında eğitim teknolojisi ve bilgi işlem, öğretmen eğitimi ve eğitimcilerin mesleki gelişimi yer almaktadır.
Dr. Osman Özdemir, lisans eğitimini 2008 yılında Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi İngilizce Öğretmenliği bölümünde tamamladı. Yüksek lisans eğitimini 2012 yılında Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü İngiliz Dili Eğitimi alanında tamamlayan Özdemir, doktora eğitimini ise 2019 yılında Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Programları ve Öğretim alanında tamamladı. 2008-2014 yılları arasında Millî Eğitim Bakanlığına bağlı devlet okullarında İngilizce öğretmenliği, 2014-2024 yılları arasında Selçuk Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu’nda, 2016-2018 yılları arasında Konya Gıda ve Tarım Üniversitesinde İngilizce öğretim görevlisi olarak görev yaptı. 2019-2024 yılları arasında Selçuk Üniversitesi Edebiyat Fakültesi İngilizce Mütercim ve Tercümanlık Bölümü’nde görev yaptı. 2022 yılında Millî Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulunda Program Geliştirme Uzmanı olarak görev yaptı. 2014 yılından bu yana Selçuk Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu’nda ve Selçuk Üniversitesi Edebiyat Fakültesinde görev yapmaktadır. Dr. Osman Özdemir’in ulusal ve uluslararası dizinlerde taranan dergilerde yayımlanmış birçok makalesi bulunmaktadır. Araştırma alanları arasında program geliştirme, öğrenme ve öğretme yöntemleri ile yabancı dil öğretimi yer almaktadır.
Lisans eğitimini Marmara Üniversitesi İlahiyat ve Boğaziçi Üniversitesi Okul Öncesi Öğretmenliği Bölümlerinde tamamlayan Sümeyra Uzun, Yüksek lisans eğitimini İstanbul Üniversitesi Din Kültürü Eğitimi Bölümünde Karşılaştırmalı Eğitim (Erken Çocukluk Dönemi Din Eğitimi) temasında yazdığı tez ile tamamlamıştır. Uzun, doktora çalışmasını ise Din Eğitimi alanında Erken Çocukluk Din Eğitiminde Program Geliştirme üzerine yapmıştır. Erken çocukluk dönemi din eğitiminde program geliştirme, bütünleştirilmiş eğitim programı, dini gelişim kuramları üzerine ulusal ve uluslararası yayın, makale, araştırma ve kitap bölümleri olan Uzun, 2011 yılından beri Milli Eğitim Bakanlığı bünyesindeki okullarda öğretmenlik ve idarecilik yapmaktadır.
Dr. Zeynep Büyükünal, 1979 yılında Ankara’da doğdu. Lisans eğitimini Selçuk Üniversitesi Eğitim Fakültesi İngilizce Öğretmenliği alanında tamamladı. 2001 yılından bu yana Millî Eğitim Bakanlığında İngilizce Öğretmeni olarak görev yapmaktadır. Mesnevi ile başladığı Mevlana ve tasavvuf alanındaki çalışmalarına yine Selçuk Üniversitesinde devam etti. Sosyal Bilimler Enstitüsü Felsefe ve Din Bilimleri Ana Bilim Dalı İslam Felsefesi Bilim Dalında ‘Mevlânâ’nın Mesnevi’sinde Aşk Kavramı’ konulu teziyle yüksek lisans, ‘Mevlânâ'nın Tasavvuf Felsefesinde Sembolizm’ adlı teziyle doktorasını tamamladı. Uluslararası sempozyum ve konferanslarda çalıştığı alanla ilgili tebliğler sundu. Çeşitli konularda deneme yazıları yazdı, bunlar dergi ve internet sitelerinde yayımlandı. İstanbul Öğretmen Akademileri kapsamında ‘Mesnevi Okumaları’ atölyesini yürüttü. Çocuklara yönelik değerler eğitimi ile alakalı sembolik hikâyeler yazmakta, tasavvuf ve İslam düşüncesi alanındaki çalışmalarına devam etmektedir.
Dr. Berrin Bayburt, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilgiler Öğretmenliği (2005) ve Anadolu Üniversitesi Tarih (2021) bölümlerinde lisans eğitimlerini tamamlamıştır. Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilgiler Eğitimi Bölümünde (2009) birinci yüksek lisansını (2009), İstanbul Üniversitesi Sosyal Yapı Sosyal Değişme Bölümünde ikinci yüksek lisansını (2023) bitirmiştir. Dokuz Eylül Üniversitesi Tarih Anabilim Dalında doktora eğitimini tamamlayan (2016) Dr. Berrin Bayburt’un çok sayıda ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayımlanmış makaleleri, kitap bölümleri, yerel dergilerde yayımlanmış yazıları, ulusal ve uluslararası akademik organizasyonlarda sunulmuş çok sayıda bildirisi bulunmaktadır. Tübitak projelerinde yürütücü, danışman ve eğitmen olarak yer almış olup e-twinning proje çalışmalarında ulusal kalite etiketleri ile ödüllendirilmiştir. Tübitak Lise ProjeYarışması Bölge Finaline kalan ve Tübitak Ortaokul Proje Yarışması Bölge Finali üçüncülüğü alan projelerde danışman olarak yer almıştır. Teknofest projelerinde danışman, Erasmus ve diğer AB projelerinde katılımcı olarak bulunmuştur. MEB’e bağlı okul ve kurumlarda öğretmen ve idareci olarak görev yapmakta olup öğretmenlere yönelik Tübitak ve Teknofest proje yazımı ve başvuru süreçleri ile ilgili eğitimler vermektedir. Sağlık Bilimleri Üniversitesi’nde kısmi zamanlı görev almıştır. Anadolu Üniversitesi Uluslararası İlişkiler bölümünde üçüncü lisans eğitimine devam etmektedir. Cumhuriyet Tarihi, Tarih Öğretimi, Sivil Toplum Kuruluşları, Sosyal Bilgiler Eğitimi alanlarında araştırmalar yapmaktadır.
Fatma Kevser Sümer, Türk Dili ve Edebiyatı bölümünden 2010 yılında Selçuk Üniversitesi'nden mezun oldu ve aynı üniversitede Eğitim Bilimleri alanında yüksek lisansını tezsiz olarak (2011) tamamladı. Şu anda Üsküdar Üniversitesinde Medya ve Kültürel Çalışmalar üzerine tezli yüksek lisans çalışmasına devam etmektedir. 2013 yılında Kâğıthane Anadolu İmam Hatip Lisesine öğretmen olarak atanan Sümer, İstanbul İl Millî Eğitim Müdürlüğü bünyesinde çeşitli görevlerde bulunmuştur. Bu görevler arasında Değerlendirme Komisyonu üyeliği, Temel Eğitim Kitap Yazma Komisyonu yazarlığı, Öğretmen Akademileri Dergi Atölyesi ve İstanbul Dergisi editörlüğü, ARGE Bülteni editörlüğü, 'İstanbul’u Okuyorum' Projesi koordinatörlüğü ve Basın ve Halkla İlişkiler Şubesi koordinatörlüğü yer almaktadır. Ayrıca TRT EBA TV'de "Bizden" ve "Öğretmenler Odası" programlarında yayın koordinatörlüğü yapmış, Mavera TV'de "Maaile" adlı aile programını sunmuştur. Hâlen İstanbul İl Millî Eğitim Müdürlüğü Basın ve Halkla İlişkiler Biriminde çalışmakta olan Sümer, ulusal ve edebiyat dergilerine katkıda bulunmuştur ve Türkiye Yazarlar Birliği İstanbul Şubesi Yönetim Kurulu üyesidir.
Sümeyye Paşo, Fırat Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği alanında (2008) lisans eğitimini tamamladı. Aynı yıl Millî Eğitim Bakanlığına bağlı bir okula Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Öğretmeni olarak atandı. Sümeyye Paşo çeşitli ulusal ve uluslararası projelerde koordinatörlük(Tübitak-Erasmus+) görevleri yürütmüştür.
Lise eğitimini Çapa Anadolu Öğretmen Lisesinde tamamlayan Hanefi Alper Alkaç, Marmara Üniversitesi Sınıf Öğretmenliği ve Anadolu Üniversitesi Uluslararası İlişkiler mezunudur. İleri düzeyde İngilizce bilmektedir. Yaklaşık 15 yıl süreyle özel ve kamu kurumlarında öğretmenlik yaparken proje geliştirme uzmanı olarak da görev almıştır. Kalkınma Ajansı Mali Destek, Teknik Destek Projelerinde görev almış, yürütücülük, teknik şartname danışmanlığı görevlerini yerine getirmiştir. Ulusal Ajans bünyesinde Erasmus K210, K220, akreditasyon projelerinde yürütücü ve denetim komisyonu başkanı olarak görev yapmıştır. 2015 yılında Özgün Eğitimciler Derneğini kurup öğretmenlere yönelik hizmetiçi eğitim faaliyetlerinde bulunmuş, ebeveynlere yönelik veli akademileri düzenlemiştir. 2022 Yılında Çapamder Çapa Fen Lisesi Mezunları Derneğinin kuruluşunda yer almış ve yönetim kurulu üyeliğini devam ettirmektedir. 2019–2021 yılları arasında Şişli İlçe Milli Eğitim Müdürlüğünde Özel Büro ve Arge Departmanı Koordinatörü olarak görev yapmıştır. Teknofest Koordinatörü olarak seminer ve çalıştaylar düzenlemiştir. Bu süreçte Tübitak BİTO 4004, 4005, 4006 ve 4007 projelerinde yürütücü, uzman, atölye lideri olarak görev almıştır. Yeditepe Üniversitesi Öğretim Teknolojileri bölümünde yüksek lisans yapmaktadır. Hava ve su sporlarına merakı ve ilgisi vardır. FPV Drone Pilotu ve İHA1 Pilot Eğitmenliği yapmaktadır. Birçok eğitim kurumunda, Robotik ve Kodlama, Eğitimde Farklı Yaklaşımlar, Özel Yetenekli Bireylerin Eğitimi, Yaratıcı Düşünme Becerileri, Sosyal Ağ Analizi, Tasarım Odaklı Düşünme ve İnovasyon üzerine hizmetiçi eğitim vermekte; Siber Güvenlik, Robot İşletim Sistemleri, Yapay Zeka, Görüntü İşleme, Metaverse ve Sanal Gerçeklik üzerine araştırmalarına devam etmektedir.
Prof. Dr. Ali Fuat Arıcı, Yıldız Teknik Üniversitesi Eğitimi Fakültesi Türkçe Eğitimi anabilim dalında öğretim üyesi olarak görev yapmaktadır. Süleyman Demirel Üniversitesi Burdur Eğitim Fakültesini bitirmiştir. MEB bünyesinde 10 yıl öğretmen olarak çalışmıştır. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalında yüksek lisans (2001) ve doktora (2005) yapmıştır. Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Fakültesine yardımcı doçent olarak atandıktan (2006) sonra Türkçe eğitimi üzerine doçent olmuştur (2011). ABD / Ohio Kent State Üniversitesinde misafir öğretim üyesi olarak bulunmuştur (2013). Yıldız Teknik Üniversitesine geçtikten (2014) sonra profesör (2017) olmuştur. Alanıyla ilgili yazdığı 7 kitabı, 8 kitap editörlüğü ve çok sayıda kitap bölümü bulunmaktadır. Ulusal ve uluslararası dergilerde yayımlanmış onlarca makalesi vardır. Yıldız Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi ile Türkiye Eğitim Dergisi’ni kurmuştur. 2018 yılından beri iki yılda bir Türk Eğitim Kongresi’ni (M. Başaran ile birlikte) düzenlemektedir. İngilizce bilmekte, ulusal bir gazetede eğitim ve kültüre dair köşe yazıları yazmaktadır.
Prof. Dr. Hanifi Parlar, Biyoloji Öğretmenliği alanında lisans eğitimini Marmara Üniversitesinde (1992), Eğitim Yönetimi ve Denetimi alanında yüksek lisans eğitimini Yeditepe Üniversitesinde (2006), aynı alanda doktora eğitimini Marmara Üniversitesinde (2012) tamamladı. Millî Eğitim Bakanlığına bağlı çeşitli özel kurumlarda 10 yıl öğretmen, okul müdür yardımcısı, okul müdürü, genel müdür gibi farklı pozisyonlarda çalıştıktan sonra İstanbul Ticaret Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümüne 2012 yılında Doktor Öğretim Üyesi olarak atandı. 2018 yılında Doçent olan Parlar, 2024 yılında Eğitim Bilimleri alanında Profesör oldu. Hâlen İstanbul Ticaret Üniversitesi İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümünde görev yapan Prof. Dr. Hanifi Parlar'ın ulusal ve uluslararası dizinlerde taranan dergilerde yayımlanmış çok sayıda makalesi mevcuttur. Prof. Dr. Hanifi Parlar'ın araştırma alanları arasında okul geliştirme, okul etkililiği, öğretim liderliği, öğretmen profesyonelliği, örgütsel gelişim, öğretim stratejileri ve eğitimde yenilik yer almaktadır.
Prof. Dr. Mahmut Zengin, İlahiyat alanında lisans (2000), Din Eğitimi alanında yüksek lisans (2004) ve doktora (2010) eğitimlerini Marmara Üniversitesinde tamamladı. Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Felsefe ve Din Bilimleri Bölümüne 2011 yılında Yardımcı Doçent olarak atandı. 2017 yılında Doçent olan Zengin, 2024 yılında Din Eğitimi alanında Profesör oldu. Hâlen Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Felsefe ve Din Bilimleri Bölümünde görev yapan Prof. Dr. Mahmut Zengin'in ulusal ve uluslararası dizinlerde taranan dergilerde yayımlanmış çok sayıda makalesi mevcuttur. Prof. Dr. Mahmut Zengin'in araştırma alanları arasında dini çalışmalar, İslami eğitim, değerler eğitimi, müfredat ve ders kitaplarında din öğretimi ve din öğretim yöntemleri yer almaktadır.
Prof. Dr. Özcan Erkan Akgün, 1999 yılında Yüksek Öğretim Kurulu Öğretim Üyesi Yetiştirme Programını kazandı. ODTÜ Yabancı Dil Hazırlık Okulunda dil eğitimi aldıktan sonra 2002 yılında Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Programları ve Öğretim, Eğitim Teknolojisi Yüksek Lisans Programını 2005 yılında aynı ana bilim dalında Doktora Programını tamamladı. 2006 ile 2015 yılları arasında Sakarya Üniversitesi, Eğitim Fakültesi’nde Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi bölümünde öğretim üyesi olarak çalışmaya başladı ve bölüm başkan yardımcılığı, bölüm komisyonları ve koordinatörlükleri görevlerinde bulundu. Bu yıllarda hem Üniversite’nin hem de Fakülte’nin eğitim-öğretim ve kalite ile ilgili komisyonlarında aktif olarak görev aldı. Bir yıl Sakarya Üniversitesi Geliştirme Vakfı Okullarında (ana okulu, ilkokul, ortaokul, lise) bilim kurulunda (2008), bir yıl da okul Genel Koordinatör Yardımcısı olarak çalıştı (2009). 2010 ile 2015 yılları arasında kuruluş aşamasından itibaren (bir yıllık yurt dışı görevinin dışında) Eğitim Bilimleri Enstitüsünde Müdür Yardımcılığı yaptı. 2011-2012 eğitim-öğretim yılında Texas A&M Üniversitesi, Eğitim ve İnsan Gelişimi Fakültesi ve aynı zamanda AGGIE-STEM Proje Merkezinde çalıştı. 2015 yılı Kasım ayında İstanbul Medeniyet Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesinde göreve başladı. 2018 yılına kadar BÖTE Bölüm Başkanlığı görevini yürüttü. 2016 - 2020 yılları arasında Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdürü olarak çalıştı ve görevi kurduğu ekipte yer alan arkadaşına devretti. 2017 - 2021 yılları arasında Dekan Yardımcılığı görevine devam etti. 2023 Yılında İbn Haldun Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi'nde göreve başladı. Bu Üniversitede Rektör Yardımcısı ve Eğitim Bilimleri Fakültesi Dekan V. olarak görevine devam etmektedir. Öğretim tasarımı, öğrenmenin geliştirilmesi, e-öğrenme, uzaktan eğitim, eğitimde teknoloji entegrasyonu, STEM, yüksek öğretimde yetkinlikler, akreditasyon, etkili öğrenme-öğretme ve öğrenme motivasyonu konularında tamamlanmış projeleri, makaleleri, bildirileri, kitap ve kitap bölümleri bulunmaktadır.
Salih ÇEPNİ, Uludağ Üniversitesi, Türkiye
İstanbul Eğitim Dergisi (ISTJ) ile lisanslanmıştır.