Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Developing the Scale of Teachers' Perceptions of Competence for Bringing 21st Century Skills: A Study of Validity and Reliability

Yıl 2024, , 272 - 295, 23.09.2024
https://doi.org/10.9779/pauefd.1319658

Öz

The aim of this study is to develop a valid and reliable measurement tool that can measure teachers' perceptions of their competence in teaching 21st-century skills. Following the process applied in scale development studies, the data were collected from 698 teachers working in various types of schools, educational levels and branches in Bingöl with a 65-item draft form. In order to reveal the construct validity of the scale, exploratory factor analysis (EFA) was performed with the data collected from the first group of 372 teachers. As a result of EFA, a structure consisting of 40 items and three factors (life and career skills, learning and innovation skills, information, media and technology skills), explaining 45.725 of the total variance was reached. In order to verify the obtained structure, the data were collected from a second group of 326 teachers, and confirmatory factor analysis (CFA) was performed. As a result of CFA, it was found that the model-data fit of the scale consisting of 40 items was confirmed, and the scale met the construct validity criteria. Reliability analyses of the scale were performed and Cronbach's Alpha value was as .932; stratified alpha coefficient was found as .939, and McDonald's Omega coefficient was found as .934. The scale of teachers' perceptions of competence in bringing 21st-century skills was validated through validity and reliability studies, and it was found that the psychometric properties of the scale were at a sufficient level.

Kaynakça

  • Aygün, Ş. S., Atalay, N., Kılıç, Z., & Yaşar, S. (2016). Öğretmen adaylarına yönelik 21. yüzyıl becerileri yeterlilik algıları ölçeğinin geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40(40), 160-175. http://dx.doi.org/10.9779/PUJE768
  • Bektaş, H. (2015). İkili değişkenler için faktör analizi: Çalışma yaşamı kalitesi üzerine bir uygulama [Doktora Tezi, İstanbul Üniversitesi]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Boyacı Belet, Ş. D., & Özer Güner, M. (2019). Öğrenmenin geleceği: 21. yüzyıl becerileri perspektifiyle Türkçe dersi öğretim programları. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 9(2), 708-738. https://doi.org/10.18039/ajesi.578170
  • Boyacı, Ş. D., & Atalay, N. (2016). A scale development for 21st century skills of primary school students: A validity and reliability study. International Journal of Instruction, 9(1), 133-148. https://doi.org/10.12973/iji.2016.9111a
  • Bozkurt, Ş. B., & Çakır, H. (2016). Ortaokul öğrencilerinin 21. yüzyıl öğrenme beceri düzeylerinin cinsiyet ve sınıf seviyesine göre incelenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 39(39), 69-82.
  • Büyüköztürk, Ş. (2020). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı (28. Baskı). Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Büyüköztürk, Ş., Aygün, Ö. E., Kılıç Çakmak, E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2018). Eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri (25. Baskı). Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Byrne, B. M. (2011). Structural equation modeling with AMOS asic concepts, applications, and programming (multivariate applications series). Routledge.
  • Cansoy, R. (2018). Uluslararası çerçevelere göre 21.yüzyıl becerileri ve eğitim sisteminde kazandırılması. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 7(4), 3112-3134.
  • Çelik, S., & Çetin, Ş. (2020). Öğretmenlerin beceri öğretimi yeterlik algısını belirlemeye yönelik bir ölçek geliştirme çalışması. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 18(2), 545-570. https://doi.org/10.37217/tebd.763487
  • Çevik, M., & Şentürk, C. (2019). Multidimensional 21st century skills scale: Validity and reliability study. Cypriot Journal of Educational Sciences, 14(1), 11-28. https://doi.org/10.18844/cjes.v14i1.3506
  • Çoban, Ö., Bozkurt, S., & Kan, A. (2019). Eğitim yöneticisi 21. yy. becerileri ölçeğinin geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Kastamonu Eğitim Dergisi, 27(3), 1059-1071. https://doi.org/10.24106/kefdergi.2572
  • Çokluk, Ö., Şekercioğlu, G., & Büyüköztürk, Ş. (2021). Sosyal bilimler için çok değişkenli istatistik SPSS ve LISREL uygulamaları (6. Baskı). Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Dede, C. (2010). Comparing frameworks for 21st century skills. In R. Brandt & J. Bellanca (Ed.), 21st century skills: Rethinking how students learn (ss. 51-76). Solution Tree Press.
  • Düzgüner, T. T., Karabulut, H., & Kariper, İ. A. (2022). Ortaokul öğrencilerine yönelik 21. yüzyıl becerileri yeterlik algısı ölçeği geliştirme çalışması. Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(2), 1-21. https://doi.org/10.30803/adusobed.1074325
  • Erkuş, A. (2021). Davranış bilimleri için bilimsel araştırma süreci (7. Baskı). Seçkin Yayıncılık.
  • Eryilmaz, S. (2020). Öğrencilerin 21. yüzyıl öğrenme becerileri için veri toplama aracı: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Turkish Studies - Information Technologies and Applied Sciences, 15, 301-323. https://doi.org/10.47844/TurkishStudies.44127
  • European Parliament and The Council. (2006). Key competences for lifelong learning—a european reference framework. Official Journal of the European Union.
  • Gelen, İ. (2017). P21-program ve öğretimde 21. yüzyıl beceri çerçeveleri (ABD uygulamaları). Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 1(2), 15-29.
  • Gür, H., Güler, Z., Genç, C. B., Güngör Cabbar, B., & Karamete, A. (2023). 21. yy. becerileri ölçeğinin Türk kültürüne uyarlanması. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 25(1), 215-232. https://doi.org/10.25092/baunfbed.1189613
  • Gürbüz, S. (2021). AMOS ile yapısal eşitlik modellemesi (2. Baskı). Seçkin Yayıncılık.
  • Hamarat, E. (2019). 21. yüzyıl becerileri odağında Türkiye’nin eğitim politikaları. Seta Yayınları.
  • Harrington, D. (2009). Confirmatory factor analysis. Oxford University Press.
  • Kalemkuş, F., & Özek, M. B. (2022). Kapsamlı 21. yüzyıl becerileri ölçeği: Geçerlilik ve güvenirlilik çalışması. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 12(2), 359-388. https://doi.org/10.18039/ajesi.899338
  • Karagöz, Y. (2019). SPSS ve AMOS uygulamalı nicel-nitel-karma bilimsel araştırma yöntemleri ve yayın etiği (2.Baskı). Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Karasar, N. (2018). Bilimsel araştırma yöntemi: Kavramlar, ilkeler, teknikler (33. Baskı). Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kılıç, A. F. (2022a). Açımlayıcı faktör analizinde boyut sayısına karar verme: Yöntemlere kısa bir bakış. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 51(1), 305-318 https://doi.org/10.30794/pausbed.1095936
  • Kılıç, A. F. (2022b). Ölçek geliştirme sürecinde açımlayıcı faktör analizi. M. Acar Güvendir & Y. Özer Özkan (Ed.), Tüm yönleriyle ölçek geliştirme süreci (ss. 69-125) içinde. Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Kılıç, A. F., & Doğan, N. (2021). Comparison of confirmatory factor analysis estimation methods on mixed-format data. International Journal of Assessment Tools in Education, 8(1), 21-37. https://doi.org/10.21449/ijate.782351
  • Kıyasoğlu, E., & Ay Çeviker, Ş. (2020). Sınıf öğretmenlerinin 21. yüzyıl öğrenen ve öğreten becerilerinin incelenmesi. e-Kafkas Journal of Educational Research, 7(3), 240-261. https://doi.org/10.30900/kafkasegt.689976
  • Koğar, H., & Koğar, E. Y. (2016). Comparison of different estimation methods for categorical and ordinal data in confirmatory factor analysis. Journal of Measurement and Evaluation in Education and Psychology, 6(2), 351-364. https://doi.org/10.21031/epod.94857
  • Maire, Q., Lamb, S., & Doecke, E. (2017). Key skills for the 21st century: An evidence-based review. https://education.nsw.gov.au/content/dam/main-education/teaching-and-learning/education-for-a-changing-world/media/documents/Key-Skills-for-the-21st-Century-Executive-Summary.pdf
  • NCREL, & The Metiri Group. (2003). enGauge 21st century skills. https://www.cwasd.k12.wi.us/highschl/newsfile1062_1.pdf
  • Orhan Göksun, D. (2016). Öğretmen adaylarının 21. yy. öğrenen becerileri ve 21. yy. öğreten becerileri arasındaki ilişki [Doktora Tezi, Eskişehir Anadolu Üniversitesi]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Özyurt, M. (2020). 21. yüzyıl becerileri öğretimi ölçeğinin Türk kültürüne uyarlanması: Geçerlik güvenirlik çalışması. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 16(30), 2568-2594. https://doi.org/10.26466/opus.725042
  • Partnership for 21st Century Skills. (2019). Framework for 21st Century Learning Definitions. Battelle for Kids. https://static.battelleforkids.org/documents/p21/P21_Framework_DefinitionsBFK.pdf
  • Robinson, J. P. (2000). What are employability skills. The Workplace, 1(3), 1-3.
  • SCANS. (1991). What Work Requires of Schools: A SCANS Report for America 2000. The Secretary’s Commission on Achieving Necessary Skills, U.S. Deparment Of Labor.
  • Seçer, İ. (2015a). Psikolojik test geliştirme ve uyarlama: SPSS ve LISREL uygulamalar. Anı Yayıncılık.
  • Seçer, İ. (2015b). SPSS ve LISREL ile pratik veri analizi analiz raporlaştırma (2. Baskı). Anı Yayıncılık.
  • Simsar, A., Yalçin, V., & Dinler, H. (2022). 3-4 yaş çocukları için 21. yy. becerileri ölçeği (day-1): Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 11(3), 1284-1303.
  • Soysal, S. (2023). Çok boyutlu test yapılarında alfa, tabakalı alfa ve omega güvenirlik katsayılarının karşılaştırılması. Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(1), 213-236. https://doi.org/10.38151/akef.2023.51
  • Sönmez, V., & Alacapınar, F. G. (2016). Sosyal bilimlerde ölçme aracı hazırlama. Anı Yayıncılık.
  • Şencan, H. (2005). Sosyal ve davranışsal ölçümlerde güvenilirlik ve geçerlilik. Seçkin Yayıncılık.
  • Şimşek, Ö. F. (2007). Yapısal eşitlik modellemesine giriş: Temel ilkeler ve LISREL uygulamaları. Ekinoks Yayınları.
  • Tabachnick, B. G., & Fidell, L. S. (2020). Çok değişkenli istatistiklerin kullanımı (M. Baloğlu, Ed.; Kolektif, Çev.). Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Trilling, B., & Fadel, C. (2009). 21st century skills: Learning for life in our times. Jossey-Bass, a Wiley Imprint.
  • Voogt, J., & Roblin, N. P. (2012). A comparative analysis of international frameworks for 21st century competences: Implications for national curriculum policies. Journal of Curriculum Studies, 44(3), 299-321. https://doi.org/10.1080/00220272.2012.668938
  • Wagner, T. (2008). The global achievement gap. Basic Books.
  • Yalçın, V., Şimşat, A., & Dinler, H. (2020). 5-6 yaş çocukları için 21. yy. becerileri ölçeği (day-2): Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, 14(32), 78-97. https://doi.org/10.29329/mjer.2020.258.5
  • Yaşlıoğlu, M. M. (2017). Sosyal bilimlerde faktör analizi ve geçerlilik: keşfedici ve doğrulayıcı faktör analizlerinin kullanılması. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, 46, 74-85.
  • Yılmaz, E., & Alkış, M. (2019). 21. Yüzyıl Yeterlilikleri Ölçeği’nin geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. The Journal of International Lingual Social and Educational Sciences, 5(1), 125-154. https://doi.org/10.34137/jilses.578533
  • Yılmaz, K. (2021). Öğretmen görüşlerine göre okul müdürlerinin 21. yüzyıl becerileri [Doktora Tezi, Aydın Adnan Menderes Üniversitesi]. Ulusal Tez Merkezi.

Öğretmenlerin 21.Yüzyıl Becerilerini Kazandırmaya Yönelik Yeterlik Algıları Ölçeğinin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması

Yıl 2024, , 272 - 295, 23.09.2024
https://doi.org/10.9779/pauefd.1319658

Öz

Bu araştırmanın amacı, öğretmenlerin 21. yüzyıl becerilerini kazandırmaya yönelik yeterlik algılarını ölçebilecek geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı geliştirmektir. Ölçek geliştirme çalışmalarında izlenen süreç takip edilerek oluşturan 65 maddelik taslak formla, Bingöl’de çeşitli okul türleri, eğitim kademeleri ve branşlarda görev yapan 698 öğretmenden veri toplanmıştır. Ölçeğin yapı geçerliliğinin belirlenmesi adına 372 öğretmenden oluşan ilk gruptan toplanan verilerle açımlayıcı faktör analizi gerçekleştirilmiştir. AFA sonucunda 40 madde ve 3 faktörden (yaşam ve kariyer becerileri, öğrenme ve yenilik becerileri, bilgi, medya ve teknoloji becerileri) oluşan toplam varyansın 45.725’ini açıklayan bir yapıya ulaşılmıştır. Elde edilen yapının doğrulanması için 326 öğretmenden oluşan ikinci bir gruptan veri toplanmış ve doğrulayıcı faktör analizi gerçekleştirilmiştir. DFA sonucunda 40 maddeden oluşan ölçeğin model-veri uyumunun doğrulandığı, ölçeğin yapı geçerlik kriterlerini sağladığı belirlenmiştir. Ölçeğin güvenirlik analizleri yapılmış ve Cronbach Alpha değeri .932, tabakalı alfa katsayısı .939, McDonald’s Omega katsayısı .934 olarak bulunmuştur. Öğretmenlerin 21. yüzyıl becerilerini kazandırmaya yönelik yeterlik algıları ölçeği, geçerlik ve güvenirlik çalışmasıyla doğrulanmış ve ölçeğin psikometrik özelliklerinin yeterli düzeyde olduğu tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Aygün, Ş. S., Atalay, N., Kılıç, Z., & Yaşar, S. (2016). Öğretmen adaylarına yönelik 21. yüzyıl becerileri yeterlilik algıları ölçeğinin geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40(40), 160-175. http://dx.doi.org/10.9779/PUJE768
  • Bektaş, H. (2015). İkili değişkenler için faktör analizi: Çalışma yaşamı kalitesi üzerine bir uygulama [Doktora Tezi, İstanbul Üniversitesi]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Boyacı Belet, Ş. D., & Özer Güner, M. (2019). Öğrenmenin geleceği: 21. yüzyıl becerileri perspektifiyle Türkçe dersi öğretim programları. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 9(2), 708-738. https://doi.org/10.18039/ajesi.578170
  • Boyacı, Ş. D., & Atalay, N. (2016). A scale development for 21st century skills of primary school students: A validity and reliability study. International Journal of Instruction, 9(1), 133-148. https://doi.org/10.12973/iji.2016.9111a
  • Bozkurt, Ş. B., & Çakır, H. (2016). Ortaokul öğrencilerinin 21. yüzyıl öğrenme beceri düzeylerinin cinsiyet ve sınıf seviyesine göre incelenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 39(39), 69-82.
  • Büyüköztürk, Ş. (2020). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı (28. Baskı). Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Büyüköztürk, Ş., Aygün, Ö. E., Kılıç Çakmak, E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2018). Eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri (25. Baskı). Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Byrne, B. M. (2011). Structural equation modeling with AMOS asic concepts, applications, and programming (multivariate applications series). Routledge.
  • Cansoy, R. (2018). Uluslararası çerçevelere göre 21.yüzyıl becerileri ve eğitim sisteminde kazandırılması. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 7(4), 3112-3134.
  • Çelik, S., & Çetin, Ş. (2020). Öğretmenlerin beceri öğretimi yeterlik algısını belirlemeye yönelik bir ölçek geliştirme çalışması. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 18(2), 545-570. https://doi.org/10.37217/tebd.763487
  • Çevik, M., & Şentürk, C. (2019). Multidimensional 21st century skills scale: Validity and reliability study. Cypriot Journal of Educational Sciences, 14(1), 11-28. https://doi.org/10.18844/cjes.v14i1.3506
  • Çoban, Ö., Bozkurt, S., & Kan, A. (2019). Eğitim yöneticisi 21. yy. becerileri ölçeğinin geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Kastamonu Eğitim Dergisi, 27(3), 1059-1071. https://doi.org/10.24106/kefdergi.2572
  • Çokluk, Ö., Şekercioğlu, G., & Büyüköztürk, Ş. (2021). Sosyal bilimler için çok değişkenli istatistik SPSS ve LISREL uygulamaları (6. Baskı). Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Dede, C. (2010). Comparing frameworks for 21st century skills. In R. Brandt & J. Bellanca (Ed.), 21st century skills: Rethinking how students learn (ss. 51-76). Solution Tree Press.
  • Düzgüner, T. T., Karabulut, H., & Kariper, İ. A. (2022). Ortaokul öğrencilerine yönelik 21. yüzyıl becerileri yeterlik algısı ölçeği geliştirme çalışması. Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(2), 1-21. https://doi.org/10.30803/adusobed.1074325
  • Erkuş, A. (2021). Davranış bilimleri için bilimsel araştırma süreci (7. Baskı). Seçkin Yayıncılık.
  • Eryilmaz, S. (2020). Öğrencilerin 21. yüzyıl öğrenme becerileri için veri toplama aracı: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Turkish Studies - Information Technologies and Applied Sciences, 15, 301-323. https://doi.org/10.47844/TurkishStudies.44127
  • European Parliament and The Council. (2006). Key competences for lifelong learning—a european reference framework. Official Journal of the European Union.
  • Gelen, İ. (2017). P21-program ve öğretimde 21. yüzyıl beceri çerçeveleri (ABD uygulamaları). Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 1(2), 15-29.
  • Gür, H., Güler, Z., Genç, C. B., Güngör Cabbar, B., & Karamete, A. (2023). 21. yy. becerileri ölçeğinin Türk kültürüne uyarlanması. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 25(1), 215-232. https://doi.org/10.25092/baunfbed.1189613
  • Gürbüz, S. (2021). AMOS ile yapısal eşitlik modellemesi (2. Baskı). Seçkin Yayıncılık.
  • Hamarat, E. (2019). 21. yüzyıl becerileri odağında Türkiye’nin eğitim politikaları. Seta Yayınları.
  • Harrington, D. (2009). Confirmatory factor analysis. Oxford University Press.
  • Kalemkuş, F., & Özek, M. B. (2022). Kapsamlı 21. yüzyıl becerileri ölçeği: Geçerlilik ve güvenirlilik çalışması. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 12(2), 359-388. https://doi.org/10.18039/ajesi.899338
  • Karagöz, Y. (2019). SPSS ve AMOS uygulamalı nicel-nitel-karma bilimsel araştırma yöntemleri ve yayın etiği (2.Baskı). Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Karasar, N. (2018). Bilimsel araştırma yöntemi: Kavramlar, ilkeler, teknikler (33. Baskı). Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kılıç, A. F. (2022a). Açımlayıcı faktör analizinde boyut sayısına karar verme: Yöntemlere kısa bir bakış. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 51(1), 305-318 https://doi.org/10.30794/pausbed.1095936
  • Kılıç, A. F. (2022b). Ölçek geliştirme sürecinde açımlayıcı faktör analizi. M. Acar Güvendir & Y. Özer Özkan (Ed.), Tüm yönleriyle ölçek geliştirme süreci (ss. 69-125) içinde. Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Kılıç, A. F., & Doğan, N. (2021). Comparison of confirmatory factor analysis estimation methods on mixed-format data. International Journal of Assessment Tools in Education, 8(1), 21-37. https://doi.org/10.21449/ijate.782351
  • Kıyasoğlu, E., & Ay Çeviker, Ş. (2020). Sınıf öğretmenlerinin 21. yüzyıl öğrenen ve öğreten becerilerinin incelenmesi. e-Kafkas Journal of Educational Research, 7(3), 240-261. https://doi.org/10.30900/kafkasegt.689976
  • Koğar, H., & Koğar, E. Y. (2016). Comparison of different estimation methods for categorical and ordinal data in confirmatory factor analysis. Journal of Measurement and Evaluation in Education and Psychology, 6(2), 351-364. https://doi.org/10.21031/epod.94857
  • Maire, Q., Lamb, S., & Doecke, E. (2017). Key skills for the 21st century: An evidence-based review. https://education.nsw.gov.au/content/dam/main-education/teaching-and-learning/education-for-a-changing-world/media/documents/Key-Skills-for-the-21st-Century-Executive-Summary.pdf
  • NCREL, & The Metiri Group. (2003). enGauge 21st century skills. https://www.cwasd.k12.wi.us/highschl/newsfile1062_1.pdf
  • Orhan Göksun, D. (2016). Öğretmen adaylarının 21. yy. öğrenen becerileri ve 21. yy. öğreten becerileri arasındaki ilişki [Doktora Tezi, Eskişehir Anadolu Üniversitesi]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Özyurt, M. (2020). 21. yüzyıl becerileri öğretimi ölçeğinin Türk kültürüne uyarlanması: Geçerlik güvenirlik çalışması. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 16(30), 2568-2594. https://doi.org/10.26466/opus.725042
  • Partnership for 21st Century Skills. (2019). Framework for 21st Century Learning Definitions. Battelle for Kids. https://static.battelleforkids.org/documents/p21/P21_Framework_DefinitionsBFK.pdf
  • Robinson, J. P. (2000). What are employability skills. The Workplace, 1(3), 1-3.
  • SCANS. (1991). What Work Requires of Schools: A SCANS Report for America 2000. The Secretary’s Commission on Achieving Necessary Skills, U.S. Deparment Of Labor.
  • Seçer, İ. (2015a). Psikolojik test geliştirme ve uyarlama: SPSS ve LISREL uygulamalar. Anı Yayıncılık.
  • Seçer, İ. (2015b). SPSS ve LISREL ile pratik veri analizi analiz raporlaştırma (2. Baskı). Anı Yayıncılık.
  • Simsar, A., Yalçin, V., & Dinler, H. (2022). 3-4 yaş çocukları için 21. yy. becerileri ölçeği (day-1): Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 11(3), 1284-1303.
  • Soysal, S. (2023). Çok boyutlu test yapılarında alfa, tabakalı alfa ve omega güvenirlik katsayılarının karşılaştırılması. Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(1), 213-236. https://doi.org/10.38151/akef.2023.51
  • Sönmez, V., & Alacapınar, F. G. (2016). Sosyal bilimlerde ölçme aracı hazırlama. Anı Yayıncılık.
  • Şencan, H. (2005). Sosyal ve davranışsal ölçümlerde güvenilirlik ve geçerlilik. Seçkin Yayıncılık.
  • Şimşek, Ö. F. (2007). Yapısal eşitlik modellemesine giriş: Temel ilkeler ve LISREL uygulamaları. Ekinoks Yayınları.
  • Tabachnick, B. G., & Fidell, L. S. (2020). Çok değişkenli istatistiklerin kullanımı (M. Baloğlu, Ed.; Kolektif, Çev.). Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Trilling, B., & Fadel, C. (2009). 21st century skills: Learning for life in our times. Jossey-Bass, a Wiley Imprint.
  • Voogt, J., & Roblin, N. P. (2012). A comparative analysis of international frameworks for 21st century competences: Implications for national curriculum policies. Journal of Curriculum Studies, 44(3), 299-321. https://doi.org/10.1080/00220272.2012.668938
  • Wagner, T. (2008). The global achievement gap. Basic Books.
  • Yalçın, V., Şimşat, A., & Dinler, H. (2020). 5-6 yaş çocukları için 21. yy. becerileri ölçeği (day-2): Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, 14(32), 78-97. https://doi.org/10.29329/mjer.2020.258.5
  • Yaşlıoğlu, M. M. (2017). Sosyal bilimlerde faktör analizi ve geçerlilik: keşfedici ve doğrulayıcı faktör analizlerinin kullanılması. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, 46, 74-85.
  • Yılmaz, E., & Alkış, M. (2019). 21. Yüzyıl Yeterlilikleri Ölçeği’nin geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. The Journal of International Lingual Social and Educational Sciences, 5(1), 125-154. https://doi.org/10.34137/jilses.578533
  • Yılmaz, K. (2021). Öğretmen görüşlerine göre okul müdürlerinin 21. yüzyıl becerileri [Doktora Tezi, Aydın Adnan Menderes Üniversitesi]. Ulusal Tez Merkezi.
Toplam 53 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Ölçek Geliştirme, Öğretmen Eğitimi ve Eğitimcilerin Mesleki Gelişimi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

İbrahim Hızıroğlu 0000-0002-0873-9075

Mahmut Zengin 0000-0002-9042-7379

Erken Görünüm Tarihi 22 Ağustos 2024
Yayımlanma Tarihi 23 Eylül 2024
Gönderilme Tarihi 24 Haziran 2023
Kabul Tarihi 26 Nisan 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024

Kaynak Göster

APA Hızıroğlu, İ., & Zengin, M. (2024). Öğretmenlerin 21.Yüzyıl Becerilerini Kazandırmaya Yönelik Yeterlik Algıları Ölçeğinin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi(62), 272-295. https://doi.org/10.9779/pauefd.1319658