BibTex RIS Cite

Tarih Tedrîsâtı Hakkında - İhsan

Year 2015, Volume: 4 Issue: 2, 281 - 303, 24.10.2015

Abstract

Tarih fikrinin-görüşünün gelişimi-evrimi, tarihin yöntem ve öğretimi üzerinde çok etkili olmuştur. Daha önceleri tarih, geçmişin olaylar defteri olarak kabul edilir ve öğrenciye olayı sırasıyla öğretmeye önem verilirdi. Oysaki geçmişin önemli önemsiz olaylarını sıralamakla tarih meydana getirilmediği gibi bu olayı öğretmekle de tarih öğretilmiş olmaz.

            Tarihin en önemli amacı çocuğu içinde yaşadığı sosyal hayat hakkında aydınlatması, başka bir deyişle o çocuğu sosyal ve millî hayata uyumlu hale getirmesidir. Tarihin bu görevi gerçekleştirmesi için yalnız eski olayları göstermesi yeterli değildir. Tarihe de coğrafya, vatandaşlık bilgisi gibi şimdiki zamanı-bugünü inceleyen bir ilim olarak bakılmalıdır. Coğrafya öğrenciye yeryüzünün bugünkü durumunu nasıl öğretmeye çalışıyorsa tarih de bugünkü toplumun bugünkü hayatı hakkında ona açık bir fikir vermeye çalışıyor. Tarih eski olayları inceliyorsa amacı yalnız bu olayı öğretmek değil insanlığın bugünkü hayata ulaşmak için geçirdiği gelişim safhalarını meydana çıkarmak ve böylece şimdiyi-bugünü daha iyi kavramağa çalışmaktır.

References

  • İhsan (1927). Tarih Tedrîsâtı Hakkında. Terbiye, Sayı:8, Cild 2, Kanunevvvel 1927
Year 2015, Volume: 4 Issue: 2, 281 - 303, 24.10.2015

Abstract

References

  • İhsan (1927). Tarih Tedrîsâtı Hakkında. Terbiye, Sayı:8, Cild 2, Kanunevvvel 1927
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Translated Articles
Authors

Hamide Kılıç

Publication Date October 24, 2015
Submission Date October 24, 2015
Published in Issue Year 2015 Volume: 4 Issue: 2

Cite

APA Kılıç, H. (2015). Tarih Tedrîsâtı Hakkında - İhsan. Turkish History Education Journal, 4(2), 281-303. https://doi.org/10.17497/tuhed.185644



ANNOUNCEMENTS:

1- APA7 Referencing Style:

As of May 2024, TUHED will follow APA 7 (American Psychological Association) style for referencing and citation. For more information, please refer to the TUHED template and writting guidelines.

2- Early Release:

According to the TUHED's new publication policy, the articles which have completed the evaluation process will be published online-first. It will no longer be necessary for manuscripts to wait until the “next issue”. Early Release articles will receive an international identification code (DOI), and identified page numbers. 

3- Ethics Committee Approval:

In accordance with the ULAKBİM decision of 25 February 2020, Ethics Committee Approval must be obtained for studies on people (without age restrictions), this approval must be specified in the Method section of the article and signed Ethics Committee Approval must be uploaded to the system. Applications that do not meet these requirements will not be considered for publication.

4- New Publication Policy 

Beginning from Spring 2021 issue TUHED will require all Turkish manuscripts to contain a full-text English translation. Manuscripts submitted in Turkish will be requested to have full-text English translation if they are accepted for publication after the review process. 




10829

 Turkish History Education Journal site and its metadata are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License

Permissions beyond the scope of this license is available at COPYRIGHT