Translation
BibTex RIS Cite

Çeviri: TARİHSEL DÜŞÜNME KRİTERLERİ: KANADA ÖLÇME-DEĞERLENDİRME SİSTEMİ İÇİN BİR ÇERÇEVE

Year 2018, Volume: 7 Issue: 1, 240 - 250, 22.05.2018

Abstract

Öğrenciler, okul yıllarını tamamladıklarında ne bilmeli ve yapabilmeli?
Şüphesiz, hatırlanası-olgular-listesi, bu soruya verilecek yeterli bir cevap
değildir. Çoğu müfredat belgesi "tarihsel düşünme"yi içinde
barındırır, ancak öğretmen ve öğrenciler için "tarihsel düşünme"nin
anlamını açıklamada çok yardımcı olmazlar. O halde cevap "daha fazla
olgu" değilse, okullarda çok sayıda yıla yayılan tarih eğitimi için
müfredatın temeli ne olmalıdır? Bu temel her neyse, tarih değerlendirmelerini
de beslemelidir. Aksi takdirde, öğrencilerin seyahat edip etmediğini çok da
umursamadığımız bir yolculuğu ölçmüş oluruz. Genel müfredatta tarih eğitiminin
değerleri olarak bahsi geçen ifadeler, tarih değerlendirmelerini beslemediği
sürece, yetersiz kalmaktadır. Bu belge, tarih değerlendirmelerini
şekillendirmek amacıyla tarihsel düşünmeyi tanımlamayı amaçlamaktadır.
 

References

  • Seixas, P. (2006). Benchmarks of historical thinking: A framework for assessment in Canada. Centre for the Study of Historical Consciousness UBC, August 18TH, 2006, s. 1-12.

Translated Article: BENCHMARKS of HISTORICAL THINKING: A FRAMEWORK for ASSESSMENT in CANADA

Year 2018, Volume: 7 Issue: 1, 240 - 250, 22.05.2018

Abstract

References

  • Seixas, P. (2006). Benchmarks of historical thinking: A framework for assessment in Canada. Centre for the Study of Historical Consciousness UBC, August 18TH, 2006, s. 1-12.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Translated Articles
Authors

Sibel Yalı

Publication Date May 22, 2018
Submission Date April 18, 2018
Acceptance Date April 30, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 7 Issue: 1

Cite

APA Yalı, S. (2018). Çeviri: TARİHSEL DÜŞÜNME KRİTERLERİ: KANADA ÖLÇME-DEĞERLENDİRME SİSTEMİ İÇİN BİR ÇERÇEVE. Turkish History Education Journal, 7(1), 240-250.



ANNOUNCEMENTS:

1- APA7 Referencing Style:

As of May 2024, TUHED will follow APA 7 (American Psychological Association) style for referencing and citation. For more information, please refer to the TUHED template and writting guidelines.

2- Early Release:

According to the TUHED's new publication policy, the articles which have completed the evaluation process will be published online-first. It will no longer be necessary for manuscripts to wait until the “next issue”. Early Release articles will receive an international identification code (DOI), and identified page numbers. 

3- Ethics Committee Approval:

In accordance with the ULAKBİM decision of 25 February 2020, Ethics Committee Approval must be obtained for studies on people (without age restrictions), this approval must be specified in the Method section of the article and signed Ethics Committee Approval must be uploaded to the system. Applications that do not meet these requirements will not be considered for publication.

4- New Publication Policy 

Beginning from Spring 2021 issue TUHED will require all Turkish manuscripts to contain a full-text English translation. Manuscripts submitted in Turkish will be requested to have full-text English translation if they are accepted for publication after the review process. 




10829

 Turkish History Education Journal site and its metadata are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License

Permissions beyond the scope of this license is available at COPYRIGHT