Book Review
BibTex RIS Cite

Avrupa Konseyi’nin “Shared Histories for Europe Without Dividing Lines” Adlı Proje Kitabında Osmanlı ve Türk İmajı

Year 2020, Volume: 9 Issue: 1, 284 - 299, 24.05.2020
https://doi.org/10.17497/tuhed.706000

Abstract

Bu çalışma “Shared Histories for Europe Without Dividing Lines” kitabında Osmanlı ve Türk imajını ortaya koymak için hazırlandı. Kitap, Avrupa Birliği hükümetler arası konseyi projesidir ve İngilizce e-kitap olarak okurların erişimine açılmıştır. Proje, Avrupa Birliği, Eğitim Politikası ve Uygulaması yönetim kurulu tarafından 2010 yılında başlatıldı ve 2014 yılında tamamlandı. Çalışmanın ilk aşamasında Osmanlı ve Türk kelimelerinin geçtiği makaleler tarandı. İkinci aşamasında ise tercüme edildi ve yorumlanarak tertip edildi. Çalışmanın Avrupa’daki Türk imajını anlamak açısından yararlı olacağı düşünülmektedir. Kitaptaki dört bölümden ilki olan Sanayi İnkılabı’nın etkileri bölümünde Osmanlı Devleti’nin Sanayi İnkılabı’na ayak uyduramaması ve bunun Türkiye ile Balkanlar’a etkisi yer almıştır. İkincisi, sanat tarihine yansımasıyla insan hakları bölümünde Avrupa’daki Osmanlı eserlerine ve Türk Müslümanlar için yapılan eserlere yer verilmiştir. Üçüncüsü, eğitimin gelişimi bölümünde İslam kültürünün ve coğrafi yakınlığı olan Türkiye’nin Avrupa kültürüne etkisine değinilmiştir. Son bölüm olan Avrupa ve Dünya bölümünde, Osmanlı Devleti’nin, Avrupa’daki ilerleyişi ve Kıbrıs Barış Harekâtı “invasion” yani “işgal” kelimesiyle açıklanmıştır. Projede “anti-kahramanlar” bölümünde Osmanlı padişahları yer almıştır. Osmanlı Devleti’nin ele geçirdiği yerlerdeki dini hoşgörüsüne ve Fatih Sultan Mehmet’in pozitif imajına yer verilmiştir. Sonuç olarak, Osmanlı ve Türk algısı dini hoşgörü, mimari ve sanat söz konusu olduğunda olumlu ancak fetihlerin işgal olarak değerlendirilmesi ve ekonomik gelişmeye ayak uydurulamadığı gibi düşünceler nedeniyle olumsuzdur.

Supporting Institution

Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi

Thanks

Bu çalışmanın hazırlanmasında desteğini gördüğüm değerli Hocam Prof. Dr. Bahri Ata'ya teşekkürlerimi sunarım.

References

  • Pamuk, A., Pamuk, İ. (2018). Almanya lise tarih ders kitaplarında Türk imajı. A. Şimşek (Ed.), Dünyada Türk İmajı, Tarih Ders Kitaplarındaki Durum. Ankara: Pegem.
  • Ataman, B. C. (2014). Histoire de la Revulation Industrielle a le'poqueOttomane et en Tuquıe. Strasbourg: Council of Europe.
  • Criacono, S. (2014). European expansion, colonialism and the "rise of the West": A divergence? Shared Histories for Europe Without Dividing Lines. içinde Strasbourg: Council of Europe.
  • Ersoy Hacısalihoğlu, N. (2018). Bulgaristan lise tarih ders kitaplarında Türk imajı. A. Şimşek (Ed.), Dünyada Türk İmajı, Tarih Ders Kitaplarındaki Durum. Ankara: Pegem.
  • Hacısalihoğlu, M. (2018). Makedonya Lise Tarih Ders Kitaplarında Türk İmajı. A. Şimşek (Ed.), Dünyada Tüek İmajı. Ankara: Pegem.
  • Juneja, M. (2014). Global Boundaries, Local Frontiers İslamic Art in Museums. Shared Histories for Europe Without Dividing Lines. içinde Strasbourg: Council of Europe.
  • Kabapınar, Y. (2018). İngiltere lise tarih ders kitaplarında Osmanlı ve Türk imajı. A. Şimşek (Ed.), Dünyada Türk İmajı, Lise Tarih Ders Kitaplarındaki Durum (s. 243). Ankara: Pegem.
  • Kacır, T. İ. (2018). Avusturya lise tarih ders kitaplarında Türk imajı. A. Şimşek (Ed.), Dünyada Türk İmajı, Tarih Ders Kitaplarındaki Durum. Ankara: Pegem.
  • Kaelbie, H. (2014). The impact of the industrial revolution, a general introductıon. Shared Histories Without Dividing Lines. içinde Strasbourg: Council of Europe.
  • Manea, M. (2014). Reflection on the industrial revolution in Romenia and SE Europe: between specificity and necessity- why so late? Shared Histories for Europe Without Dividing Lines. içinde Strasbourg: Council of Europe.
  • Mazarakis, P. (2014). İmagining the Balkans, İdentities and memory in the long 19th Century. Shared Histories for Europe Without Dividing Lines. içinde Strasbourg: Council of Europe.
  • Özsuer, E. (2018). Yunanistan lise tarih ders kitaplarında Türk imajı. A. Şimşek (Ed.), Dünyada Türk İmajı, Tarih Ders Kitaplarındaki Durum. Ankara: Pegem.
  • Sachsenmaier, D. (2014). European historical identities and the World. Shared Histories for Europe Without Dividing Lines. içinde Strasbourg: Council of Europe.
  • Samardžić-Marković, S. (2014). Preface. Shared Histories for Europe Without Dividing Lines.
  • Şimşek, H., ve Yıldırım, A. (2018). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin.
  • The Development of Education, A Brief Introductıon. (2014). Shared Histories for Europe Without Dividing Lines. içinde Strasbourg: Council of Europe.
  • Turan, T. (2018). İspanya lise tarih ders kitaplarında Türk İmajı. A. Şimşek (Ed.), Dünyada Türk İmajı, Tarih Ders Kitaplarındaki Durum. Ankara: Pegem.
  • Vella, Y. (2014). Is it possible to change student's attitute towards "the other" through history teaching. Shared Histories for Europe Without Dividing Lines. içinde Strasbourg: Council of Europe.
  • Vries, P. (2014). Encounters between Europe and the World. P. Vries (Ed.), Shared Histories for Europe Without Dividing Lines. Strasbourg: Council of Europe.
  • Welzel, B. (2014). Living together in dignity. Shared Histories for Europe Without Dividing Lines. içinde Strasbourg: Council of Europe.
  • Yazıcı, S. (2018). Fransa lise tarih ders kitaplarında Osmanlı ve Türk imajı. A. Şimşek (Ed.), Dünyada Türk İmajı, Tarih Ders Kitaplarındaki Durm. Ankara: Pegem.
Year 2020, Volume: 9 Issue: 1, 284 - 299, 24.05.2020
https://doi.org/10.17497/tuhed.706000

Abstract

References

  • Pamuk, A., Pamuk, İ. (2018). Almanya lise tarih ders kitaplarında Türk imajı. A. Şimşek (Ed.), Dünyada Türk İmajı, Tarih Ders Kitaplarındaki Durum. Ankara: Pegem.
  • Ataman, B. C. (2014). Histoire de la Revulation Industrielle a le'poqueOttomane et en Tuquıe. Strasbourg: Council of Europe.
  • Criacono, S. (2014). European expansion, colonialism and the "rise of the West": A divergence? Shared Histories for Europe Without Dividing Lines. içinde Strasbourg: Council of Europe.
  • Ersoy Hacısalihoğlu, N. (2018). Bulgaristan lise tarih ders kitaplarında Türk imajı. A. Şimşek (Ed.), Dünyada Türk İmajı, Tarih Ders Kitaplarındaki Durum. Ankara: Pegem.
  • Hacısalihoğlu, M. (2018). Makedonya Lise Tarih Ders Kitaplarında Türk İmajı. A. Şimşek (Ed.), Dünyada Tüek İmajı. Ankara: Pegem.
  • Juneja, M. (2014). Global Boundaries, Local Frontiers İslamic Art in Museums. Shared Histories for Europe Without Dividing Lines. içinde Strasbourg: Council of Europe.
  • Kabapınar, Y. (2018). İngiltere lise tarih ders kitaplarında Osmanlı ve Türk imajı. A. Şimşek (Ed.), Dünyada Türk İmajı, Lise Tarih Ders Kitaplarındaki Durum (s. 243). Ankara: Pegem.
  • Kacır, T. İ. (2018). Avusturya lise tarih ders kitaplarında Türk imajı. A. Şimşek (Ed.), Dünyada Türk İmajı, Tarih Ders Kitaplarındaki Durum. Ankara: Pegem.
  • Kaelbie, H. (2014). The impact of the industrial revolution, a general introductıon. Shared Histories Without Dividing Lines. içinde Strasbourg: Council of Europe.
  • Manea, M. (2014). Reflection on the industrial revolution in Romenia and SE Europe: between specificity and necessity- why so late? Shared Histories for Europe Without Dividing Lines. içinde Strasbourg: Council of Europe.
  • Mazarakis, P. (2014). İmagining the Balkans, İdentities and memory in the long 19th Century. Shared Histories for Europe Without Dividing Lines. içinde Strasbourg: Council of Europe.
  • Özsuer, E. (2018). Yunanistan lise tarih ders kitaplarında Türk imajı. A. Şimşek (Ed.), Dünyada Türk İmajı, Tarih Ders Kitaplarındaki Durum. Ankara: Pegem.
  • Sachsenmaier, D. (2014). European historical identities and the World. Shared Histories for Europe Without Dividing Lines. içinde Strasbourg: Council of Europe.
  • Samardžić-Marković, S. (2014). Preface. Shared Histories for Europe Without Dividing Lines.
  • Şimşek, H., ve Yıldırım, A. (2018). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin.
  • The Development of Education, A Brief Introductıon. (2014). Shared Histories for Europe Without Dividing Lines. içinde Strasbourg: Council of Europe.
  • Turan, T. (2018). İspanya lise tarih ders kitaplarında Türk İmajı. A. Şimşek (Ed.), Dünyada Türk İmajı, Tarih Ders Kitaplarındaki Durum. Ankara: Pegem.
  • Vella, Y. (2014). Is it possible to change student's attitute towards "the other" through history teaching. Shared Histories for Europe Without Dividing Lines. içinde Strasbourg: Council of Europe.
  • Vries, P. (2014). Encounters between Europe and the World. P. Vries (Ed.), Shared Histories for Europe Without Dividing Lines. Strasbourg: Council of Europe.
  • Welzel, B. (2014). Living together in dignity. Shared Histories for Europe Without Dividing Lines. içinde Strasbourg: Council of Europe.
  • Yazıcı, S. (2018). Fransa lise tarih ders kitaplarında Osmanlı ve Türk imajı. A. Şimşek (Ed.), Dünyada Türk İmajı, Tarih Ders Kitaplarındaki Durm. Ankara: Pegem.
There are 21 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Review Articles
Authors

Esra Çalışkan 0000-0002-2105-2833

Publication Date May 24, 2020
Submission Date March 18, 2020
Acceptance Date May 22, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 9 Issue: 1

Cite

APA Çalışkan, E. (2020). Avrupa Konseyi’nin “Shared Histories for Europe Without Dividing Lines” Adlı Proje Kitabında Osmanlı ve Türk İmajı. Turkish History Education Journal, 9(1), 284-299. https://doi.org/10.17497/tuhed.706000



ANNOUNCEMENTS:

1- APA7 Referencing Style:

As of May 2024, TUHED will follow APA 7 (American Psychological Association) style for referencing and citation. For more information, please refer to the TUHED template and writting guidelines.

2- Early Release:

According to the TUHED's new publication policy, the articles which have completed the evaluation process will be published online-first. It will no longer be necessary for manuscripts to wait until the “next issue”. Early Release articles will receive an international identification code (DOI), and identified page numbers. 

3- Ethics Committee Approval:

In accordance with the ULAKBİM decision of 25 February 2020, Ethics Committee Approval must be obtained for studies on people (without age restrictions), this approval must be specified in the Method section of the article and signed Ethics Committee Approval must be uploaded to the system. Applications that do not meet these requirements will not be considered for publication.

4- New Publication Policy 

Beginning from Spring 2021 issue TUHED will require all Turkish manuscripts to contain a full-text English translation. Manuscripts submitted in Turkish will be requested to have full-text English translation if they are accepted for publication after the review process. 




10829

 Turkish History Education Journal site and its metadata are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License

Permissions beyond the scope of this license is available at COPYRIGHT