Bu araştırma beş-altı yaş grubu çocuğa sahip annelerin çocuk yetiştirme tutumlarını bazı demografik değişkenler açısından değerlendirmek amacıyla yapılmıştır. Bu amaç doğrultusunda annelerin çocuk yetiştirme tutumlarını eğitim durumları, yaşları ve sahip oldukları çocuk sayısının etkileyip etkilemediği değerlendirilmiştir. Araştırma Mersin il merkezi Mezitli ilçesindeki bir ilkokul bünyesindeki üç tane anasınıfına devam eden toplam 66 çocuğun annesi oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından yapılandırılmış olan “Kişisel Bilgi Formu” ve “Öğretmen Olarak Anne Baba Envanteri (PAAT)” kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, annelerin çocuk yetiştirmeye ilişkin olarak “Öğretmen Olarak Anne Baba Envanteri (PAAT)” toplam puanları yaşlara göre anlamlı farklılık oluşturmaz iken eğitim durumu açısından, eğitim düzeyi yüksek olanlar lehine anlamlı farklılık elde edilmiştir. Ayrıca annelerin sahip olduğu çocuk sayısı ile PAAT puanları arasında anlamlı farklılık bulunmuştur.
This study was conducted to evaluate the childrearing attitudes of mothers of children aged five to six years in terms of some demographic variables. Towards this end, it has been assessed whether the mothers' attitudes towards childrearing influence their educational status, their age, and the number of children they have. The research was carried out on a total of 66 children attending three kindergartens in a primary school in the Mezitli district of Mersin province. The "Personal Information Form", which were structured by the researcher and "Parent As a Teacher Inventory" (PAAT) were used as data collection tools in the research. As a result of the research, total scores of "Parents as Teacher (PAAT) as a teacher" did not make a significant difference according to ages, while there was a significant difference in educational status in favor of those with higher education level. There was also a significant difference between the number of children with mothers and PAAT scores.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 29, 2016 |
Submission Date | November 5, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 1 Issue: 1 |
Google Scholar