Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Beş-Altı Yaş Grubu Çocuğa Sahip Annelerin Çocuk Yetiştirme Tutumlarının Bazı Demografik Değişkenler Açısından Değerlendirilmesi

Yıl 2016, Cilt: 1 Sayı: 1, 54 - 65, 29.12.2016

Öz

Bu araştırma beş-altı yaş grubu çocuğa sahip annelerin çocuk yetiştirme tutumlarını bazı demografik değişkenler açısından değerlendirmek amacıyla yapılmıştır. Bu amaç doğrultusunda annelerin çocuk yetiştirme tutumlarını eğitim durumları, yaşları ve sahip oldukları çocuk sayısının etkileyip etkilemediği değerlendirilmiştir. Araştırma Mersin il merkezi Mezitli ilçesindeki bir ilkokul bünyesindeki üç tane anasınıfına devam eden toplam 66 çocuğun annesi oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından yapılandırılmış olan “Kişisel Bilgi Formu” ve “Öğretmen Olarak Anne Baba Envanteri (PAAT)” kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, annelerin çocuk yetiştirmeye ilişkin olarak “Öğretmen Olarak Anne Baba Envanteri (PAAT)” toplam puanları yaşlara göre anlamlı farklılık oluşturmaz iken eğitim durumu açısından, eğitim düzeyi yüksek olanlar lehine anlamlı farklılık elde edilmiştir. Ayrıca annelerin sahip olduğu çocuk sayısı ile PAAT puanları arasında anlamlı farklılık bulunmuştur.

Kaynakça

  • Aksoy, P. (2016). Aile İçi İlişkiler ve İletişim. İçinde: Aile Yaşam Dinamiği. (67-111), Ed. Gülen Baran, Ankara: Pelikan Yayıncılık.
  • Güler, T. (2012). Okul Öncesi Eğitimde Ailenin Önemi ve Okul Aile İşbirliği. İçinde: Okul Öncesi Eğitime Giriş. Ed. Gelengül Haktanır, 6. Baskı, Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Günalp, A. (2007). Farklı Anne Baba Tutumlarının Okul Öncesi Eğitim Çağındaki Çocukların Özgüven Duygusunun Gelişimine Etkisi (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Aksaray: Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Etstitüsü.
  • Holt, M. L. (2006). Influence of Head Start on Parent Education: A Pilot Study. Master of Thesis, Morgan State University, USA.
  • McKay, G. D., McKay, J. L., Eckstein, D. ve Maybell, S. A. (2002). Kaba Bir Dünyada Saygılı Çocuklar Yetiştirmek. Ed. Canan Başoğlu, İstanbul: Kariyer Yayıncılık.
  • Strom, R. (1995). Parent as a Teacher Inventory (PAAT). Scholastic Testing Service. Bensenville, IL. Westmoneland, H., Bouffard, S., O'Carroll, K. & Rosenberg, H. (2009). Data Collection Instruments for Evaluating Family Involvement. Harward Family Research Project, Harward Universitiy, 1-7 p., Cambridge.
  • Yıldız, T.G. (2014). Anne Baba Eğitimi. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Yılmaz Bolat, E. (2011). Anne Baba Eğitiminin Beş-Altı Yaş Çocuğuna Sahip Anne Babaların Çocuk Yetiştirme Tutum ve Davranışlarına Etkisinin İncelenmesi. (Yayınlanmış Doktora Tezi), Ankara Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.

Evaluation of Childrearing Attitudes of Mothers who have Five-Six Age Children in terms of Some Demographic Variables

Yıl 2016, Cilt: 1 Sayı: 1, 54 - 65, 29.12.2016

Öz

This study was conducted to evaluate the childrearing attitudes of mothers of children aged five to six years in terms of some demographic variables. Towards this end, it has been assessed whether the mothers' attitudes towards childrearing influence their educational status, their age, and the number of children they have. The research was carried out on a total of 66 children attending three kindergartens in a primary school in the Mezitli district of Mersin province. The "Personal Information Form", which were structured by the researcher and "Parent As a Teacher Inventory" (PAAT) were used as data collection tools in the research. As a result of the research, total scores of "Parents as Teacher (PAAT) as a teacher" did not make a significant difference according to ages, while there was a significant difference in educational status in favor of those with higher education level. There was also a significant difference between the number of children with mothers and PAAT scores.

Kaynakça

  • Aksoy, P. (2016). Aile İçi İlişkiler ve İletişim. İçinde: Aile Yaşam Dinamiği. (67-111), Ed. Gülen Baran, Ankara: Pelikan Yayıncılık.
  • Güler, T. (2012). Okul Öncesi Eğitimde Ailenin Önemi ve Okul Aile İşbirliği. İçinde: Okul Öncesi Eğitime Giriş. Ed. Gelengül Haktanır, 6. Baskı, Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Günalp, A. (2007). Farklı Anne Baba Tutumlarının Okul Öncesi Eğitim Çağındaki Çocukların Özgüven Duygusunun Gelişimine Etkisi (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Aksaray: Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Etstitüsü.
  • Holt, M. L. (2006). Influence of Head Start on Parent Education: A Pilot Study. Master of Thesis, Morgan State University, USA.
  • McKay, G. D., McKay, J. L., Eckstein, D. ve Maybell, S. A. (2002). Kaba Bir Dünyada Saygılı Çocuklar Yetiştirmek. Ed. Canan Başoğlu, İstanbul: Kariyer Yayıncılık.
  • Strom, R. (1995). Parent as a Teacher Inventory (PAAT). Scholastic Testing Service. Bensenville, IL. Westmoneland, H., Bouffard, S., O'Carroll, K. & Rosenberg, H. (2009). Data Collection Instruments for Evaluating Family Involvement. Harward Family Research Project, Harward Universitiy, 1-7 p., Cambridge.
  • Yıldız, T.G. (2014). Anne Baba Eğitimi. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Yılmaz Bolat, E. (2011). Anne Baba Eğitiminin Beş-Altı Yaş Çocuğuna Sahip Anne Babaların Çocuk Yetiştirme Tutum ve Davranışlarına Etkisinin İncelenmesi. (Yayınlanmış Doktora Tezi), Ankara Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Emine Yılmaz Bolat

Yayımlanma Tarihi 29 Aralık 2016
Gönderilme Tarihi 5 Kasım 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yılmaz Bolat, E. (2016). Beş-Altı Yaş Grubu Çocuğa Sahip Annelerin Çocuk Yetiştirme Tutumlarının Bazı Demografik Değişkenler Açısından Değerlendirilmesi. Turkish Journal of Primary Education, 1(1), 54-65.

13642  Google Scholar