Bu araştırma okul öncesi
eğitim kurumlarında uygulanan hareket ve bütünleştirilmiş hareket etkinlik
planlarının çeşitli değişkenler açısından incelenerek, okul öncesi eğitim
programı ilkelerine uygunluğu ve eğitsel niteliklerinin belirlenmesi amacı ile
yapılmıştır. Araştırma nicel verilere dayalı, tarama modelinde, betimsel bir
çalışmadır. Etkinlikler döküman inceleme ve tümevarım yöntemi ile
incelenmiştir. Veri toplama aracı olarak hareket etkinliği değerlendirme formu
kullanılmıştır. Bulgular frekans yüzde değerleri ile verilmiş, etkinlik
kaynağına göre farklar bağımsız t Testi ile analiz edilmiş ve değerlendirme
boyutlarının aralık değerleri hesaplanmıştır. Sonuçlar öğretmenlerin daha çok
hazır etkinlik planı ve bütünleştirilmiş hareket etkinlik planı kullandıklarını
göstermiştir. Öğretmen etkinlikleri ile hazır etkinlik planları arasında
nitelik olarak anlamlı farklılık bulunmamıştır. Etkinliklerin biçimsel
özelliklerinde bazı temel unsurların eksik olduğu görülmüştür. Etkinliklerin
eğitsel niteliklerinin öğretim yöntemleri boyutunda orta, lokomotor hareketler,
denge hareketleri, kaba manipülatif hareketler ve küçük kas kullanımı
gerektiren hareketler boyutlarında ise zayıf olduğu belirlenmiştir. Bu
araştırma ile belirlenen sorunların nedenlerinin, öğretmenlere yönelik
uygulanacak açık uçlu nitel bir çalışmayla araştırılması önerilmiştir.
The purpose of this study was to investigate the
movement and integrated movement activity plans using various variables in
order to examine their coherence with early childhood program and educational
qualifications. Data were analyzed and described using document analysis
technique. Movement activities assessment form was used for data collection
purposes. Frequencies and percentages of items, sub-dimensions, and categories
were calculated and presented inductively. Independent samples t Test was
applied to examine the differences between teacher oriented and ready to use
activity plans. Besides, interpolation value was measured for the overall
degrees of categories. Results indicated that there were more integrated
movement activities in schools and there weren’t meaningful differences between
activity plans in terms of their origin. Results also showed that all
sub-dimensions of movement education has a poor level. It has been suggested
that the reasons for issues found in early childhood movement education, should
be analyzed qualitatively.
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 27 Kasım 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 2 Sayı: 1 |
Google Scholar