Although summer learning loss is a study subject for long time in
educational sciences, there are few studies about the reasons and solutions of
it. As continuity and exposition to the language outside the classroom are
important for English language teaching, summer learning loss becomes more
important. The purpose of this case study was to find the opinions and solution
offers of English teachers. Study group consists of 37 teachers from different
school levels and having at least 3 years of experience. Semi- constructed
interviews were made to gather data and the data were interpreted with
descriptive analysis method. According to the findings, nearly all of the
English teachers share the idea that summer learning loss can be observed in
students’ English knowledge. The English lesson should be evaluated different
than others with regards to learning loss. Teachers have different views about
curriculum and teaching materials. They think that students should be exposed
to the English during summer and accordingly, their solutions for learning loss
are like summer schools, learning clubs and interactive programs.
Yaz öğrenme kayıpları, uzun süredir eğitim bilimlerinde bir çalışma
konusu olmasına karşın, üzerinde az araştırma yapılan ve eğitim politikalarında
az yer verilen bir olgudur. Özellikle İngilizce gibi sürekliliğin önem arz
ettiği ve sınıf dışında daha az maruz kalınan derslerde bu kayıplar daha da
önemli bir yer tutmaktadır. Bu durum çalışmasının amacı da İngilizce
öğretmenlerinin yaz öğrenme kaybına ilişkin görüşlerini ve çözüm önerilerini
görmektir. Çalışma grubu, değişik öğretim kademelerinde en az 3 yıl görev
yapmış 37 öğretmenden oluşmaktadır. Yarı yapılandırılmış görüşme formunun
kullanıldığı bu araştırmada veriler betimsel analiz yöntemiyle incelenmiştir.
Araştırma sonuçlarına göre, İngilizce öğretmenleri yaz tatilinde özellikle
kelime bilgisi ve dilbilgisi konularında öğrenme kaybı yaşandığı konusunda
neredeyse hemfikirdir. Katılımcılar İngilizce dersinin öğrenme kayıpları
açısından diğer derslerden farklı olduğunu düşünmektedirler. Öğretim programı
ve materyallerde öğrenme kayıplarını telafiye yönelik çalışmaların bulunması
ile ilgili olarak öğretmenler farklı fikirlere sahiptir. İngilizce öğretmenleri
öğrenme kaybını azaltmaya yönelik olarak, yaz okulları, öğrenme kulüpleri,
etkileşimi programlar gibi öğrencilerin dile maruz kalmalarına yol açacak etkinlikleri
önermektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2018 |
Gönderilme Tarihi | 19 Mayıs 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 3 Sayı: 1 |
Google Scholar