Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Teaching Painters in The Context of Impressionism and Anna Obiols' Children's Books

Yıl 2020, Cilt: 5 Sayı: 2, 219 - 245, 26.12.2020

Öz

Impressionism movement is an understanding of art based on the integration of the artist's sense of vision and their inner world. Impressionism does not aim to depict the outside world from a realistic point of view just like in various other movements, to the contrary, it aims to express nature and objects as impressions they left on the artist. Instead of expressing the reality directly, the impressionist artist bases art on the impression nature left on themselves. This enables the liberation of the artist. In the study, Anna Obiols' children's books, in which she describes impressionist painters; “Monet / My Friend Claude”, “Gauguin / My Friend Paul”, “Degas / My Friend Edgar” and “Van Gogh / My Friend Vincent”, were examined in terms of the impressionism movement and teaching. In the study, qualitative research method and document analysis technique as a data collection tool were used. The aforementioned works of Anna Obiols were examined terms of teaching about the artists belonging to this movement in line with the impressionism movement in this study. When the works were examined, information about the lives of the artists was narrated and included in the fiction. Also, various pictures were used in the works to support the narration It was observed that these pictures were created based on the paintings of the artists. Accordingly, the highest use of a visual belonging to the relevant artist was determined to be included in the work titled "Van Gogh / My Friend Vincent". 

Kaynakça

  • Alıcı S. (2017). 19.yüzyılda sanatın başkenti Paris ve izlenimcilik akımı. İdil Dergisi, 6(38), 2977-2998.
  • Altuna: (2013). Ünlü ressamlar hayatları ve eserleri. İstanbul: Hayalperest.
  • Ayaydın, A. (2015). Empresyonizm akımının güncel bakış açısıyla bazı yönlerden incelenmesi. Sanat Eğitimi Dergisi, 3(2), 83-97.
  • Cumming, R. (2008). Sanat. İstanbul: İnkılap.
  • Çetişli, İ. (2013). Batı edebiyatında edebi akımlar. Ankara: Akçağ.
  • Dickins, R. (2013). Ünlü resimler. Ankara: Sıfıraltı.
  • Earle, C. (1997). Vincent Van Gogh, London: Saturn Books.
  • Eroğlu, Ö. (2014). Üç postempresyonist ruh Cézanne-Van Gogh-Gauguin. İstanbul: Tekhne.
  • Farthing, S. (2014). Sanatın tüm öyküsü. İstanbul: Hayalperest.
  • Gombrich, E.H. (2002). Sanatın öyküsü. İstanbul: Remzi.
  • Karasar, N. (2004). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel.
  • Lunday, E. (2013). Büyük sanatçıların gizli hayatları. İstanbul: Domingo.
  • Mannering, D. (1994). The life and works of Degas. Great Britain: Parragon.
  • Powel-Jones M. (2016). Empresyonizm(İzlenimcilik). İstanbul: Remzi.
  • Spence, D. (2015). Büyük Ressamlar Van Gogh. İstanbul: Beta.
  • Ural, A. & Kılıç, İ. (2006). Bilimsel araştırma süreci ve SPSS ile veri analizi. Ankara: Detay.
  • Varlıklı-Şentürk L. (2011). İzlenimcilerin duyumlara dayalı renk ve ışık serüvenleri. Journal of New World Sciences Academy Fine Arts, 5(2), 86-103.
  • Van Gogh, V. (2006). Theo'ya mektuplar, (Çev: Pınar Kür). İstanbul: Yapı Kredi.
  • Walther, I.F. (2005). Van Gogh. İstanbul: Remzi.
  • Walther, I.F. (2005). Gauguin, İstanbul: Remzi.
  • Yetkin, S.K. (2007). Büyük ressamlar. Ankara: Palme.
  • Yıldırım, C. (2017). Transandant -aşkın- idealizm deneyiminde bir düşünür-sanatçı örneği olarak Vincent Van Gogh. Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırmaları Dergisi, 18(40), 180-198.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin.
  • Zurcher, B. (1985). Vincent Van Gogh- Art Life and Letters. London: Thunder Bay Press.

Empresyonizm ve Anna Obiols’un Çocuk Kitapları Bağlamında Ressamların Öğretimi

Yıl 2020, Cilt: 5 Sayı: 2, 219 - 245, 26.12.2020

Öz

Empresyonizm akımı, sanatçının görme duyusuyla iç dünyasının bütünleşmesine dayanan bir sanat anlayışıdır. Empresyonizm çeşitli akımlarda olduğu gibi dış dünyayı gerçekçi bir bakış açısıyla değil tam aksine doğayı ve nesneleri sanatkârda bıraktığı izlenimler dâhilinde dile getirmeyi amaçlar. Empresyonist sanatçı doğrudan gerçeği anlatmak yerine tabiatın kendisinde uyandırdığı izlenimi esas almaktadır. Bu durum ise sanatçının özgürleşmesini beraberinde getirmektedir. Yapılan çalışmada Anna Obiols’un empresyonist ressamları anlattığı çocuk kitapları olan “Monet/Arkadaşım Claude”, “Gauguin/Arkadaşım Paul”, “Degas/Arkadaşım Edgar” ve “Van Gogh/Arkadaşım Vincent” adlı eserleri empresyonizm akımı ve öğreticilik bağlamında incelenmiştir. Araştırmada nitel araştırma yöntemi ve veri toplama aracı olarak ise doküman inceleme tekniği kullanılmıştır. Çalışmada Anna Obiols’un anılan eserleri empresyonizm akımı doğrultusunda bu akıma mensup ressamların öğretimi açısından ele alınmıştır. Eserler incelendiğinde sanatçıların hayatlarına ilişkin bilgilerin öyküleştirilerek kurguda yer almıştır. Ayrıca eserlerde anlatımı desteklemek amacıyla çeşitli resimlerden yararlanılmıştır. Bu resimlerin sanatçıların tablolarından hareketle oluşturulduğu görülmüştür. Bu doğrultuda anlatılan sanatçıya ait en çok görsel kullanımı “Van Gogh/ Arkadaşım Vincent” adlı eserde tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Alıcı S. (2017). 19.yüzyılda sanatın başkenti Paris ve izlenimcilik akımı. İdil Dergisi, 6(38), 2977-2998.
  • Altuna: (2013). Ünlü ressamlar hayatları ve eserleri. İstanbul: Hayalperest.
  • Ayaydın, A. (2015). Empresyonizm akımının güncel bakış açısıyla bazı yönlerden incelenmesi. Sanat Eğitimi Dergisi, 3(2), 83-97.
  • Cumming, R. (2008). Sanat. İstanbul: İnkılap.
  • Çetişli, İ. (2013). Batı edebiyatında edebi akımlar. Ankara: Akçağ.
  • Dickins, R. (2013). Ünlü resimler. Ankara: Sıfıraltı.
  • Earle, C. (1997). Vincent Van Gogh, London: Saturn Books.
  • Eroğlu, Ö. (2014). Üç postempresyonist ruh Cézanne-Van Gogh-Gauguin. İstanbul: Tekhne.
  • Farthing, S. (2014). Sanatın tüm öyküsü. İstanbul: Hayalperest.
  • Gombrich, E.H. (2002). Sanatın öyküsü. İstanbul: Remzi.
  • Karasar, N. (2004). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel.
  • Lunday, E. (2013). Büyük sanatçıların gizli hayatları. İstanbul: Domingo.
  • Mannering, D. (1994). The life and works of Degas. Great Britain: Parragon.
  • Powel-Jones M. (2016). Empresyonizm(İzlenimcilik). İstanbul: Remzi.
  • Spence, D. (2015). Büyük Ressamlar Van Gogh. İstanbul: Beta.
  • Ural, A. & Kılıç, İ. (2006). Bilimsel araştırma süreci ve SPSS ile veri analizi. Ankara: Detay.
  • Varlıklı-Şentürk L. (2011). İzlenimcilerin duyumlara dayalı renk ve ışık serüvenleri. Journal of New World Sciences Academy Fine Arts, 5(2), 86-103.
  • Van Gogh, V. (2006). Theo'ya mektuplar, (Çev: Pınar Kür). İstanbul: Yapı Kredi.
  • Walther, I.F. (2005). Van Gogh. İstanbul: Remzi.
  • Walther, I.F. (2005). Gauguin, İstanbul: Remzi.
  • Yetkin, S.K. (2007). Büyük ressamlar. Ankara: Palme.
  • Yıldırım, C. (2017). Transandant -aşkın- idealizm deneyiminde bir düşünür-sanatçı örneği olarak Vincent Van Gogh. Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırmaları Dergisi, 18(40), 180-198.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin.
  • Zurcher, B. (1985). Vincent Van Gogh- Art Life and Letters. London: Thunder Bay Press.
Toplam 24 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Esma Dumanlı Kadızade 0000-0002-6882-6234

Nurettin Oguz

Yayımlanma Tarihi 26 Aralık 2020
Gönderilme Tarihi 17 Kasım 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Dumanlı Kadızade, E., & Oguz, N. (2020). Empresyonizm ve Anna Obiols’un Çocuk Kitapları Bağlamında Ressamların Öğretimi. Turkish Journal of Primary Education, 5(2), 219-245.

13642  Google Scholar