Bu araştırmada lisans düzeyinde turizm eğitimi almakta olan üniversite öğrencilerinin İngilizce öğrenmedeki başarısızlık nedenleri belirlenmeye çalışılmış, başarısızlık nedenleri arasında anlamlı bir ilişkinin ve başarısızlık nedenleri ile öğrencilerin demografik özellikleri ve ders dışında haftalık İngilizce öğrenmeye ayırdığı zaman arasında anlamlı bir farklılığının bulunup bulunmadığı test edilmiştir. Bu amaçlar doğrultusunda Karabük ve Giresun illerinde turizm eğitimi almakta 340 lisans öğrencisinden anket tekniği kapsamında veri toplanmıştır. Çalışma sonunda öğrencilerin başarısızlık nedenleri; derse ilgi göstermeme, bireysel çalışma yapmama, gurup çalışmasına katılım azlığı, korku ve eğitmen olarak belirlenmiştir. Bireysel ve grup çalışması yapan öğrencilerin İngilizce dersine ilgi düzeylerinin daha yüksek, korku düzeylerinin ise daha az olduğu tespit edilmiştir. Bununla birlikte, öğrencilerin öğretim şekli ve ders dışında haftalık İngilizce öğrenmeye ayırdığı zamana göre başarısızlık nedenlerinin farklılaştığı saptanmıştır
This study aims to determine the causes of failure in learning English for the undergraduate Tourism students. We analyze the relationship between the demographic and weekly time allocated for learning English outside the class of the students and the causes of failure. Within this context, a survey was conducted on 340 undergraduate students of tourism studying at Karabük and Giresun Universities. The study found that the causes of failure in learning English were disinterest in lectures, inability to conduct individual study, the lack of participation in group studies, fears and the lecturers. We found that the students who conducted individual or group studies were more interested in lectures of English and had lower degree of fear. Additionally, the causes of failure were influenced by the time period that the students spent on learning English
Other ID | JA29GC76TH |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 6 Issue: 1 |