Turist rehberleri, ülkelerine gelen turistlerle ilk karşılaşan ve onların beklentilerini
gerçekleştirip, kaliteli tatil deneyimleri ile memnun olmasını sağlayan kişilerdir. Ayrıca
ülkelerinin yerel kültürlerine ve doğal çevrenin sürdürebilirliğine zarar vermeden turistlerin
ihtiyaçlarına yardımcı olmaktadırlar. Turistleri en iyi şekilde karşılamak ve ülkeyi tanıtmak
için rehberlerin en çok ihtiyacı olan yabancı dil bilgisidir. Bu bağlamda çalışmanın amacı
turist rehberliği eğitimi veren kurumlarda alınan yabancı dil eğitimlerinin mesleğe kabul
aşamasında ve sonrasında yeterli olup olmadığını tespit etmektir. Yabancı dil yeterliliklerini
belirlemek için 13 turist rehberi odasına kayıtlı 384 eylemli turist rehberine anket
uygulanmıştır. Bölge ve üniversite fark etmeksizin verilen yabancı dil eğitimlerinin etkisiz
olduğu, diğer bir yandan da teorik yabancı dil eğitiminin pratik eğitime oranla daha etkili
olduğu çıkan sonuçlardandır. Ayrıca mesleğe kabul aşamasında verilen yabancı dil eğitiminin
yeterli ancak mesleğe başladıktan sonra yetersiz olduğu başka bir bulgudur. Üniversitelerde
verilen yabancı dil eğitiminin, bölgenin ihtiyacına göre seçilmesi gerektiği belirtilen öneriler
arasındadır. Bu çalışmada kullanılan anketin tüm rehber odalarına bağlı rehberlere
uygulanabilmesi gelecek araştırmacılara öneri niteliğindedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Tourism (Other) |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 9 Issue: 1 |