Mobil ortamda sunulan öğretim uygulamasının sınıf öğretmeni adaylarının noktalama işaretlerini kullanma başarılarına ve görüşlerine etkisini ortaya koymayı amaçlayan bu araştırmada karma araştırma yöntemlerinden açıklayıcı desenin kullanımı tercih edilmiştir. 2022-2023 eğitim öğretim yılı güz yarıyılında Muş Alparslan Üniversitesinde yapılan ve kota örnekleme yöntemiyle örneklem grubunun oluşturulduğu bu araştırmada uygulamaya başlamadan önce öğretmen adaylarının noktalama işaretlerini bilip kullanma durumları başarı testi ile ölçülmüştür. Ardından sınıf öğretmeni adaylarına noktalama işaretlerinin kullanımını öğretmek amacıyla araştırmacılar tarafından mobil bir uygulama tasarlanmış ve bu uygulama deney grubundaki öğrencilerinin kullanımlarına sunulmuştur. Öğretmen adayları bu uygulamayı akıllı telefonlarına indirerek uygulamadaki içerikleri takip etmişlerdir. Araştırmada yarı deneysel desen ve görüşme yöntemi kullanılarak elde edilen veriler SPSS paket programında bağımsız örneklemler için t-testi aracılığıyla analiz edilmiştir. Daha sonra araştırmacılar tarafından uzman görüşü alınarak hazırlanan görüşme formu kullanılarak görüşme yöntemi aracılığıyla öğretmen adaylarının görüşleri alınmış ve öğretmen adaylarından elde edilen veriler içerik analiziyle değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda ise mobil ortamda sunulan öğretim uygulamasının öğretmen adaylarının noktalama işaretlerini kullanmalarını olumlu yönde etkilediği tespit edilmiştir. Ayrıca sınıf öğretmeni adaylarının görüşlerinden noktalama işaretlerini kullanmalarıyla ilgili olarak yanlış kullanım sıklığı, yanlış kullanım nedenleri, doğru kullanımı etkileyenler, neler yapılmalı ve mobil uygulama temalarına ulaşılmıştır. Araştırmaya katılan deney grubu öğrencileri mobil uygulamanın öğrenmelerinde olumlu etkiye sahip olduğunu ifade etmişlerdir. Araştırmada Türk dili ders içeriklerinin tamamının öğretmen adaylarına mobil ortamda sunulması, öğretmen adaylarına yönelik olarak mobil uygulamalar aracılığıyla öğretim programlarındaki bütün ders içeriklerinin yöneltilmesi, mobil uygulama geliştirilmeden önce internet bağlantısı vb. sorunlarının çözümü için önceden plan yapılmasının araştırmacılara fayda sağlayacağı, mobil uygulamaların geliştirilmesi ve yayınlanması süreci temel seviyede bilgisayar bilgisi gerektirdiği için yönettiği derslerin içeriklerini mobil ortamda sunmak isteyen öğretmen ya da öğretim elemanlarının bu konuda kendilerini geliştirmelerinin faydalı olacağı vb. önerilerde bulunulmuştur.
Bu araştırmanın yapılması Muş Alparslan Üniversitesi Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Kurulunun 10.03.2023 tarih ve 34 sayılı kararıyla uygun görülmüştür.
In this study, which aims to reveal the effect of the teaching application presented in the mobile environment on the success and opinions of the classroom teacher candidates in using punctuation marks, the explanatory design, which is one of the mixed research methods, was preferred. In this study, which was conducted at Muş Alparslan University in the fall semester of the 2022-2023 academic year and in which the sample group was formed with the quota sampling method, the knowledge and use of punctuation marks of the teacher candidates was measured with an achievement test before the application started. Then, a mobile application was designed by the researchers in order to teach the classroom teacher candidates how to use punctuation marks and this application was offered to the students in the experimental group. The teacher candidates downloaded this application to their smartphones and followed the contents of the application. The data obtained by using the quasi-experimental design and interview method in the study were analyzed by means of the t-test for independent samples in the SPSS package program. Then, the opinions of the teacher candidates were obtained through the interview method using the interview form prepared by the researchers by obtaining expert opinion, and the data obtained from the teacher candidates were evaluated with content analysis. As a result of the research, it was determined that the teaching application presented in the mobile environment positively affected the use of punctuation marks of the teacher candidates. In addition, the opinions of the prospective classroom teachers regarding the use of punctuation marks were obtained in terms of the frequency of misuse, reasons for misuse, factors affecting correct use, what should be done and mobile application themes. The experimental group students who participated in the research stated that the mobile application had a positive effect on their learning. In the research, it was suggested that the entire content of the Turkish language courses should be presented to the prospective teachers in a mobile environment, that all course contents in the curriculum should be directed to the prospective teachers through mobile applications, that it would be beneficial for the researchers to make a plan in advance to solve problems such as internet connection etc. before developing the mobile application, and that since the development and publication process of mobile applications requires basic computer knowledge, it would be beneficial for teachers or instructors who want to present the content of the courses they manage in a mobile environment to improve themselves in this regard, etc. Keywords: Mobile environment, punctuation marks, prospective classroom teachers, interview.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | New Turkish Language (Turkish of Old Anatolia, Ottoman, Turkiye) |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | September 28, 2024 |
Submission Date | February 1, 2024 |
Acceptance Date | May 15, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Issue: 81 |
Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License