Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Mobil Öğrenmenin Sınıf Öğretmeni Adaylarının Noktalama İşaretlerini Kullanma Başarılarına ve Görüşlerine Etkisi

Yıl 2024, Sayı: 81, 585 - 600, 28.09.2024
https://doi.org/10.62425/turcology.1430157

Öz

Mobil ortamda sunulan öğretim uygulamasının sınıf öğretmeni adaylarının noktalama işaretlerini kullanma başarılarına ve görüşlerine etkisini ortaya koymayı amaçlayan bu araştırmada karma araştırma yöntemlerinden açıklayıcı desenin kullanımı tercih edilmiştir. 2022-2023 eğitim öğretim yılı güz yarıyılında Muş Alparslan Üniversitesinde yapılan ve kota örnekleme yöntemiyle örneklem grubunun oluşturulduğu bu araştırmada uygulamaya başlamadan önce öğretmen adaylarının noktalama işaretlerini bilip kullanma durumları başarı testi ile ölçülmüştür. Ardından sınıf öğretmeni adaylarına noktalama işaretlerinin kullanımını öğretmek amacıyla araştırmacılar tarafından mobil bir uygulama tasarlanmış ve bu uygulama deney grubundaki öğrencilerinin kullanımlarına sunulmuştur. Öğretmen adayları bu uygulamayı akıllı telefonlarına indirerek uygulamadaki içerikleri takip etmişlerdir. Araştırmada yarı deneysel desen ve görüşme yöntemi kullanılarak elde edilen veriler SPSS paket programında bağımsız örneklemler için t-testi aracılığıyla analiz edilmiştir. Daha sonra araştırmacılar tarafından uzman görüşü alınarak hazırlanan görüşme formu kullanılarak görüşme yöntemi aracılığıyla öğretmen adaylarının görüşleri alınmış ve öğretmen adaylarından elde edilen veriler içerik analiziyle değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda ise mobil ortamda sunulan öğretim uygulamasının öğretmen adaylarının noktalama işaretlerini kullanmalarını olumlu yönde etkilediği tespit edilmiştir. Ayrıca sınıf öğretmeni adaylarının görüşlerinden noktalama işaretlerini kullanmalarıyla ilgili olarak yanlış kullanım sıklığı, yanlış kullanım nedenleri, doğru kullanımı etkileyenler, neler yapılmalı ve mobil uygulama temalarına ulaşılmıştır. Araştırmaya katılan deney grubu öğrencileri mobil uygulamanın öğrenmelerinde olumlu etkiye sahip olduğunu ifade etmişlerdir. Araştırmada Türk dili ders içeriklerinin tamamının öğretmen adaylarına mobil ortamda sunulması, öğretmen adaylarına yönelik olarak mobil uygulamalar aracılığıyla öğretim programlarındaki bütün ders içeriklerinin yöneltilmesi, mobil uygulama geliştirilmeden önce internet bağlantısı vb. sorunlarının çözümü için önceden plan yapılmasının araştırmacılara fayda sağlayacağı, mobil uygulamaların geliştirilmesi ve yayınlanması süreci temel seviyede bilgisayar bilgisi gerektirdiği için yönettiği derslerin içeriklerini mobil ortamda sunmak isteyen öğretmen ya da öğretim elemanlarının bu konuda kendilerini geliştirmelerinin faydalı olacağı vb. önerilerde bulunulmuştur.

Etik Beyan

Bu araştırmanın yapılması Muş Alparslan Üniversitesi Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Kurulunun 10.03.2023 tarih ve 34 sayılı kararıyla uygun görülmüştür.

Kaynakça

  • Akkaya, A. (2013). 6. sınıf öğrencilerinin yazım yanlışları sıklığı ve yazım yanlışlarının nedenlerine ilişkin öğretmen görüşleri. Electronic Turkish Studies, 8(4), 33-52. www.acarindex-1423932890.pdf
  • Arı, G., & Keray, B. (2012). Sekizinci sınıf öğrencilerinin noktalama işaretlerini uygulama düzeyi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 11(42), 40-54. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/70399
  • Arıcı, A. F. (2008). Üniversite öğrencilerinin yazılı anlatım hataları. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(2), 209-220.
  • Arıcı, A. F., & Ungan. (2008). İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin yazılı anlatım çalışmalarının bazı yönlerden değerlendirilmesi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20, 317-328. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/55457
  • Arıcı, B. (2021). Öğretmen adaylarının yazılı anlatım hataları. Temel Eğitim, 3(2), 42-50. https://dx.doi.org/10.52105/temelegitim.3.2.4
  • Aydın, E., & Tunagür, M. (2021). Investigation of Turkish teachers' use of mobile applications for educational purposes: Mixed method research. Inonu University Journal of the Faculty of Education, 22(3), 1964-1992. https://dx.doi.org/10.17679/inuefd.871935
  • Aytan, T., & Ayhan, N. H. (2018). Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde dijital ortamlar. Uluslararası İki Dillilik Çalışmaları Dergisi, 1(1), 3-37.
  • Ayyıldız, M., & Bozkurt, Ü. (2006). Edebiyat ve kompozisyon eğitiminde karşılaşılan sorunlar. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(1), 45-52. https://dergipark.org.tr/en/pub/tebd/issue/26121/275172
  • Baran, E. (2014). A review of research on mobile learning in teacher education. Educational Technology & Society, 17(4), 17–32. https://www.jstor.org/stable/jeductechsoci.17.4.17
  • Benzer, A. (2021). Türkçe öğretiminde mobil öğrenme uygulamaları. Uygulama örnekleriyle Türkçe öğretiminde çağdaş yaklaşımlar içinde (Ed. S. Aslan, M. Müldür). Anı Yayıncılık.
  • Boyraz, & Tepe. (2019). Verilerin analizi. Eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri içinde (Ed. G. Ocak). Anı.
  • Bulut Özek, M., & Gür, D. (2021). Mobil öğrenmenin öğrencilerin akademik başarısı, motivasyonu ve tutumları üzerine etkisi: Bir meta analiz çalışması. Trakya Eğitim Dergisi, 11(1), 1-15. https://doi.org/10.24315/tred.581539
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2018). Eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri. Pegem Akademi.
  • Creswell, J. W. (2021). Karma yöntem araştırmalarına giriş (Çev. M. Sözbilir). Pegem Akademi.
  • Criollo, C., Altamirano Suarez, E., Jaramillo Villacís, L., Vidal Pacheco, K., Guerrero Arias, A., & Luján, M. (2022). Sustainable teaching and learning through a mobile application: A case study. Sustainability, 14(11), 6663. https://www.mdpi.com/2071-1050/14/11/6663
  • Dias, L., & Victor, A. (2022). Teaching and learning with mobile devices in the 21st-century digital world: Benefits and challenges. European Journal of Multidisciplinary Studies, 7(1), 26-34. https://doi.org/10.26417/ejms.v5i1.p339-344
  • Doğan, A. (2017). İletişim kavramı ve süreci. İletişime giriş içinde (Ed. E. Akbulut). Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi.
  • Eğmir, E. (2019). Karma yöntem araştırma deseni. Eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri içinde (Ed. G. Ocak). Pegem Akademi.
  • Fraenkel, J., Wallen, N., & Hyun, H. H. (2012). How to design and evaluate research in education (8th ed.). McGraw Hill.
  • Gezer, U., & Ersoy, A. (2021). Sosyal bilgiler dersinde mobil uygulamalara dayalı etkinliklerin akademik başarı, eleştirel düşünme becerisi ve motivasyon üzerine etkisi. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 11(2), 790-825. https://doi.org/10.18039/ajesi.921684
  • Göker, M., & İnce, B. (2019). Web 2.0 araçlarının yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde kullanımı ve akademik başarıya etkisi. Turkophone, 6(1), 12-22. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/721130
  • Güler, M., Bütüner, Ö., Danişman, Ş., & Gürsoy, K. (2022). A meta-analysis of the impact of mobile learning on mathematics achievement. Education and Information Technologies, 1-21. https://link.springer.com/article/10.1007/s10639-021-10640-x
  • Gündüzalp, C. (2021). Mobil uygulamalar ile desteklenmiş çevrim içi öğrenmenin öğrencilerin motivasyon, hazırbulunuşluk ve bağlılıklarına etkisi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 19(2), 753-773. https://doi.org/10.37217/tebd.982450
  • Güneri, E. E. (2004). Ortaöğretimde (1-3. sınıflar) noktalama işaretlerinin kullanımında bilgi-beceri oranlarının tespiti (Yüksek lisans tezi). Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • İzci, G. (2013). İlköğretim 5. sınıf öğrencilerinin okumaya yönelik tutumları ile noktalama işaretlerini uygulama düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. (Basılmamış Yüksek Lisans Tezi). Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Antalya.
  • Karagül, S. (2010). İlköğretim 6-8. sınıf öğrencilerinin Türkçe dersi öğretim programında belirtilen yazım ve noktalama kurallarını uygulayabilme düzeyi (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Karakoç Öztürk, B., & Yıldırım, B. (2024). 5. ve 6. sınıf Türkçe ders kitaplarındaki okuma etkinliklerinin eleştirel okuma bağlamında değerlendirilmesi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 13(1), 239-254. https://doi.org/10.7884/teke.1386281
  • Kemiksiz, Ö. (2020). Öğretmen adaylarının yazılı anlatımlarındaki imla hataları. Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi, 6(1), 35-55.
  • Khan, F. M., & Gupta, Y. (2022). A bibliometric analysis of mobile learning in the education sector. Interactive Technology and Smart Education, 19(3), 338-359. https://doi.org/10.1108/ITSE-03-2021-0048
  • Konuk, S., & Karakahraman, Y. (2023). Eğitim fakültesi öğrencilerinin akademik yazılarının dilsel özellikleri. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 11(3), 730-753.
  • Kukulska-Hulme, A., & Taxler, C. (2005). Mobile teaching and learning. Routledge.
  • Kurudayıoğlu, M., & Dölek, O. (2018). Noktalama işaretlerinin öğretimine ilişkin öğretmen görüşleri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(1), 372-385. https://doi.org/10.17860/mersinefd.371047
  • Maden, A. (2020). Elektronik görsel sözlük kullanımının ortaokul öğrencilerinin sözcük öğretimi başarısı üzerine etkisi. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, 14(31), 40–59.
  • Maden, A., & Dinç, A. (2017). Aktif öğrenme tekniklerinin 6. sınıf öğrencilerinin yazım ve noktalama kuralları başarısı ve derse karşı tutuma etkisi. International Journal of Languages Education, 5(3), 786–801.
  • Maden, S. (2011). Takım oyun turnuva tekniğinin yazım kuralları ve işaretleri eğitiminde kullanımı. E-international Journal of Educational Research, 2(3), 52-67. https://doi.org/10.16916/aded.1255631
  • Maden, S., & Durmaz, N. (2023). Türkçe ders kitaplarının anahtar yetkinlikler açısından incelenmesi (8. sınıf örneği). Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 12(3), 1201-1220. https://doi.org/10.7884/teke.1360029
  • Millî Eğitim Bakanlığı (2018). Ortaöğretim hazırlık sınıfı Türk dili ve edebiyatı dersi öğretim programı. Ankara: MEB.
  • Millî Eğitim Bakanlığı (2019). Millî Eğitim Bakanlığı Türkçe dersi (1-8. Sınıflar) öğretim programı. Ankara: MEB.
  • Nguyen, T. H. (2022). The effects of using online applications to teach vocabulary to English learners of HUFI in Hochiminhcity. International Journal of TESOL & Education, 2(3), 32-42. https://doi.org/10.54855/ijte.22233
  • Onan, B. (2006). Ses olgusunun denetlenebilirliği bağlamında dil becerilerinin geliştirilmesinde etkili olduğu düşünülen fonolojik yönlendiriciler: Noktalama işaretleri. Türklük Bilimi Araştırmaları, 20, 141-163. https://dergipark.org.tr/tr/pub/tubar/issue/16961/177124
  • Outsystems (2022). https://www.outsystems.com/glossary/what-is-mobile-application/
  • Özdemir, O. (2017). Türkçe öğretiminde dijital teknolojilerin kullanımı ve bir web uygulaması örneği. Electronic Turkish Studies, 12(4). https://www.acarindex.com/pdfler/acarindex-f41aead1-3a19.pdf
  • Özden, Y. (2020). Öğrenme ve öğretme. Pegem Akademi.
  • Öztürk, Ç. M., & Korkmaz, Ö. (2022). Uzaktan eğitimde mobil alıştırma uygulamasının öğrencilerin başarılarına, tutumlarına ve öğrencilerin teknolojiyle birlikte kendi kendilerine öğrenme düzeylerine etkisi. Journal of Interdisciplinary Education: Theory and Practice, 4(1), 1-21. https://doi.org/10.47157/jietp.1030268
  • Sallabaş, M. E., & Temizkan, M. (2009). İlköğretim öğrencilerinin noktalama işaretlerini doğru olarak kullanabilme düzeyleri ile ilgili bir araştırma. Kastamonu Eğitim Dergisi, 17(2), 625-636. https://openaccess.mku.edu.tr/xmlui/handle/20.500.12483/1293
  • Sarıkaya, B. (2023). Türkçe öğretmenlerinin Türkçe ders kitapları ile ilgili görüşleri. Asya Studies Akademik Sosyal Araştırmalar, 7(26), 1-14. https://doi.org/10.31455/asya.1386787
  • Sarıkaya, B., Yayan, E., & Yamaç, A. E. (2023). Türkçe ders kitaplarındaki etkinliklerin üst düzey düşünme becerileri bağlamında incelenmesi. Türkiye Eğitim Dergisi, 8(1), 133-158. https://doi.org/10.54979/turkegitimdergisi.1307757
  • Sönmez, V., & Alacapınar, F. G. (2013). Örneklendirilmiş bilimsel araştırma yöntemleri. Anı Yayıncılık.
  • Şahin, E., Maden, S., Kardaş, M., & Şahin, A. (2011). Noktalama işaretlerinin öğretiminde grup araştırması tekniğinin öğrenci başarısına etkisi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(15), 257-268. https://dergipark.org.tr/en/pub/mkusbed/issue/19555/208670
  • Şimşek, Ş. (2022). Türkçe ders kitaplarında dijital yetkinlik. Turkish Studies - Education, 17(3), 469-484. https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.57919
  • Tenekeci, M. (2020). Öğretmen adaylarının yazılı anlatımlarındaki imla hataları. Millî Eğitim Dergisi, 49(227), 429-445. https://dergipark.org.tr/en/pub/milliegitim/issue/56322/778318
  • Türk Dil Kurumu (2023). Noktalama İşaretleri, Açıklamalar. https://www.tdk.gov.tr/icerik/yazim-kurallari/noktalama-isaretleri-aciklamalar/
  • Uludağ, E. (2002). İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin yazım ve noktalama kurallarını uygulama beceri düzeyleri. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(1), 97-114. https://dergipark.org.tr/en/pub/erziefd/issue/5989/79689
  • Ungan, S., & Arıcı, B. (2012). Mobil iletişim araçlarının üniversite öğrencilerinin dinleme becerilerine etkisi. Eğitim Odağında Artvin Sempozyumu, Artvin.
  • Uygun, D. (2022). Çocuklarda yabancı dil öğretiminde mevcut mobil uygulama kullanımının ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin İngilizce ders başarılarına etkileri (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • Yamaç, A., & Öztürk, E. (2018). Türkiye’deki ilkokul öğretmenlerinin yazma öğretimi uygulamaları ve algılarının değerlendirilmesi: Bir karma yöntem araştırması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33(4), 846-867. https://doi.org/10.16986/HUJE.2018037559
  • Yaman, Y. E., & Aydemir, M. (2018). Noktalama işaretlerinin istasyon tekniği ile öğretimi sürecine ilişkin öğrenci görüşleri. Kesit Akademi Dergisi, 13, 258-270. https://dergipark.org.tr/en/pub/kesitakademi/issue/59829/864301
  • Yaşar, E. (2023). Öğretmen adaylarında dijital hikâye yazma becerilerinin yazma becerilerine etkisi. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (36), 1-25. https://doi.org/10.29000/rumelide.1369047
  • Yaşar-Sağlık, Z., & Yıldız, M. (2021). Türkiye’de dil öğretiminde Web 2.0 araçlarının kullanımına yönelik yapılan çalışmaların sistematik incelemesi. JRES, 8(2), 418-442. https://doi.org/10.51725/etad.1011687
  • Yıldırım, D., & Uludağ, E. (2016). Ortaokul öğrencilerinin bazı noktalama işaretlerini ve yazım kurallarını uygulayabilme düzeyleri (İstanbul örneği). Journal of Education Faculty, 18(1), 319-342. https://doi.org/10.17556/jef.72765
  • Yiğit, A. (2018). Şarkılaştırılmış noktalama işareti etkinliklerinin 8. sınıf öğrencilerinin noktalama işaretlerini kullanma başarılarına etkisi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Dumlupınar Üniversitesi, Kütahya.
  • Yu, Z., Yu, L., Xu, Q., Xu, W., & Wu, P. (2022). Effects of mobile learning technologies and social media tools on student engagement and learning outcomes of English learning. Technology, Pedagogy and Education, 31(3), 381-398. https://doi.org/10.1080/1475939X.2022.2045215
  • Yüksek Öğretim Kurulu (2018). Sınıf öğretmenliği lisans programı, yeni öğretmen yetiştirme lisans programları. https://www.yok.gov.tr/documents/kurumsal/egitim_ogretim_dairesi/yeni-ogretmen-yetistirme-lisans-programlari/sinif_ogretmenligi_lisans_programi09042019.pdf

The Effect of Mobile Learning on Pre-Service Primary School Teachers' Success in Using Punctuation Marks and Their Opinions

Yıl 2024, Sayı: 81, 585 - 600, 28.09.2024
https://doi.org/10.62425/turcology.1430157

Öz

In this study, which aims to reveal the effect of the teaching application presented in the mobile environment on the success and opinions of the classroom teacher candidates in using punctuation marks, the explanatory design, which is one of the mixed research methods, was preferred. In this study, which was conducted at Muş Alparslan University in the fall semester of the 2022-2023 academic year and in which the sample group was formed with the quota sampling method, the knowledge and use of punctuation marks of the teacher candidates was measured with an achievement test before the application started. Then, a mobile application was designed by the researchers in order to teach the classroom teacher candidates how to use punctuation marks and this application was offered to the students in the experimental group. The teacher candidates downloaded this application to their smartphones and followed the contents of the application. The data obtained by using the quasi-experimental design and interview method in the study were analyzed by means of the t-test for independent samples in the SPSS package program. Then, the opinions of the teacher candidates were obtained through the interview method using the interview form prepared by the researchers by obtaining expert opinion, and the data obtained from the teacher candidates were evaluated with content analysis. As a result of the research, it was determined that the teaching application presented in the mobile environment positively affected the use of punctuation marks of the teacher candidates. In addition, the opinions of the prospective classroom teachers regarding the use of punctuation marks were obtained in terms of the frequency of misuse, reasons for misuse, factors affecting correct use, what should be done and mobile application themes. The experimental group students who participated in the research stated that the mobile application had a positive effect on their learning. In the research, it was suggested that the entire content of the Turkish language courses should be presented to the prospective teachers in a mobile environment, that all course contents in the curriculum should be directed to the prospective teachers through mobile applications, that it would be beneficial for the researchers to make a plan in advance to solve problems such as internet connection etc. before developing the mobile application, and that since the development and publication process of mobile applications requires basic computer knowledge, it would be beneficial for teachers or instructors who want to present the content of the courses they manage in a mobile environment to improve themselves in this regard, etc. Keywords: Mobile environment, punctuation marks, prospective classroom teachers, interview.

Kaynakça

  • Akkaya, A. (2013). 6. sınıf öğrencilerinin yazım yanlışları sıklığı ve yazım yanlışlarının nedenlerine ilişkin öğretmen görüşleri. Electronic Turkish Studies, 8(4), 33-52. www.acarindex-1423932890.pdf
  • Arı, G., & Keray, B. (2012). Sekizinci sınıf öğrencilerinin noktalama işaretlerini uygulama düzeyi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 11(42), 40-54. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/70399
  • Arıcı, A. F. (2008). Üniversite öğrencilerinin yazılı anlatım hataları. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(2), 209-220.
  • Arıcı, A. F., & Ungan. (2008). İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin yazılı anlatım çalışmalarının bazı yönlerden değerlendirilmesi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20, 317-328. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/55457
  • Arıcı, B. (2021). Öğretmen adaylarının yazılı anlatım hataları. Temel Eğitim, 3(2), 42-50. https://dx.doi.org/10.52105/temelegitim.3.2.4
  • Aydın, E., & Tunagür, M. (2021). Investigation of Turkish teachers' use of mobile applications for educational purposes: Mixed method research. Inonu University Journal of the Faculty of Education, 22(3), 1964-1992. https://dx.doi.org/10.17679/inuefd.871935
  • Aytan, T., & Ayhan, N. H. (2018). Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde dijital ortamlar. Uluslararası İki Dillilik Çalışmaları Dergisi, 1(1), 3-37.
  • Ayyıldız, M., & Bozkurt, Ü. (2006). Edebiyat ve kompozisyon eğitiminde karşılaşılan sorunlar. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(1), 45-52. https://dergipark.org.tr/en/pub/tebd/issue/26121/275172
  • Baran, E. (2014). A review of research on mobile learning in teacher education. Educational Technology & Society, 17(4), 17–32. https://www.jstor.org/stable/jeductechsoci.17.4.17
  • Benzer, A. (2021). Türkçe öğretiminde mobil öğrenme uygulamaları. Uygulama örnekleriyle Türkçe öğretiminde çağdaş yaklaşımlar içinde (Ed. S. Aslan, M. Müldür). Anı Yayıncılık.
  • Boyraz, & Tepe. (2019). Verilerin analizi. Eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri içinde (Ed. G. Ocak). Anı.
  • Bulut Özek, M., & Gür, D. (2021). Mobil öğrenmenin öğrencilerin akademik başarısı, motivasyonu ve tutumları üzerine etkisi: Bir meta analiz çalışması. Trakya Eğitim Dergisi, 11(1), 1-15. https://doi.org/10.24315/tred.581539
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2018). Eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri. Pegem Akademi.
  • Creswell, J. W. (2021). Karma yöntem araştırmalarına giriş (Çev. M. Sözbilir). Pegem Akademi.
  • Criollo, C., Altamirano Suarez, E., Jaramillo Villacís, L., Vidal Pacheco, K., Guerrero Arias, A., & Luján, M. (2022). Sustainable teaching and learning through a mobile application: A case study. Sustainability, 14(11), 6663. https://www.mdpi.com/2071-1050/14/11/6663
  • Dias, L., & Victor, A. (2022). Teaching and learning with mobile devices in the 21st-century digital world: Benefits and challenges. European Journal of Multidisciplinary Studies, 7(1), 26-34. https://doi.org/10.26417/ejms.v5i1.p339-344
  • Doğan, A. (2017). İletişim kavramı ve süreci. İletişime giriş içinde (Ed. E. Akbulut). Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi.
  • Eğmir, E. (2019). Karma yöntem araştırma deseni. Eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri içinde (Ed. G. Ocak). Pegem Akademi.
  • Fraenkel, J., Wallen, N., & Hyun, H. H. (2012). How to design and evaluate research in education (8th ed.). McGraw Hill.
  • Gezer, U., & Ersoy, A. (2021). Sosyal bilgiler dersinde mobil uygulamalara dayalı etkinliklerin akademik başarı, eleştirel düşünme becerisi ve motivasyon üzerine etkisi. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 11(2), 790-825. https://doi.org/10.18039/ajesi.921684
  • Göker, M., & İnce, B. (2019). Web 2.0 araçlarının yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde kullanımı ve akademik başarıya etkisi. Turkophone, 6(1), 12-22. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/721130
  • Güler, M., Bütüner, Ö., Danişman, Ş., & Gürsoy, K. (2022). A meta-analysis of the impact of mobile learning on mathematics achievement. Education and Information Technologies, 1-21. https://link.springer.com/article/10.1007/s10639-021-10640-x
  • Gündüzalp, C. (2021). Mobil uygulamalar ile desteklenmiş çevrim içi öğrenmenin öğrencilerin motivasyon, hazırbulunuşluk ve bağlılıklarına etkisi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 19(2), 753-773. https://doi.org/10.37217/tebd.982450
  • Güneri, E. E. (2004). Ortaöğretimde (1-3. sınıflar) noktalama işaretlerinin kullanımında bilgi-beceri oranlarının tespiti (Yüksek lisans tezi). Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • İzci, G. (2013). İlköğretim 5. sınıf öğrencilerinin okumaya yönelik tutumları ile noktalama işaretlerini uygulama düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. (Basılmamış Yüksek Lisans Tezi). Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Antalya.
  • Karagül, S. (2010). İlköğretim 6-8. sınıf öğrencilerinin Türkçe dersi öğretim programında belirtilen yazım ve noktalama kurallarını uygulayabilme düzeyi (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Karakoç Öztürk, B., & Yıldırım, B. (2024). 5. ve 6. sınıf Türkçe ders kitaplarındaki okuma etkinliklerinin eleştirel okuma bağlamında değerlendirilmesi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 13(1), 239-254. https://doi.org/10.7884/teke.1386281
  • Kemiksiz, Ö. (2020). Öğretmen adaylarının yazılı anlatımlarındaki imla hataları. Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi, 6(1), 35-55.
  • Khan, F. M., & Gupta, Y. (2022). A bibliometric analysis of mobile learning in the education sector. Interactive Technology and Smart Education, 19(3), 338-359. https://doi.org/10.1108/ITSE-03-2021-0048
  • Konuk, S., & Karakahraman, Y. (2023). Eğitim fakültesi öğrencilerinin akademik yazılarının dilsel özellikleri. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 11(3), 730-753.
  • Kukulska-Hulme, A., & Taxler, C. (2005). Mobile teaching and learning. Routledge.
  • Kurudayıoğlu, M., & Dölek, O. (2018). Noktalama işaretlerinin öğretimine ilişkin öğretmen görüşleri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(1), 372-385. https://doi.org/10.17860/mersinefd.371047
  • Maden, A. (2020). Elektronik görsel sözlük kullanımının ortaokul öğrencilerinin sözcük öğretimi başarısı üzerine etkisi. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, 14(31), 40–59.
  • Maden, A., & Dinç, A. (2017). Aktif öğrenme tekniklerinin 6. sınıf öğrencilerinin yazım ve noktalama kuralları başarısı ve derse karşı tutuma etkisi. International Journal of Languages Education, 5(3), 786–801.
  • Maden, S. (2011). Takım oyun turnuva tekniğinin yazım kuralları ve işaretleri eğitiminde kullanımı. E-international Journal of Educational Research, 2(3), 52-67. https://doi.org/10.16916/aded.1255631
  • Maden, S., & Durmaz, N. (2023). Türkçe ders kitaplarının anahtar yetkinlikler açısından incelenmesi (8. sınıf örneği). Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 12(3), 1201-1220. https://doi.org/10.7884/teke.1360029
  • Millî Eğitim Bakanlığı (2018). Ortaöğretim hazırlık sınıfı Türk dili ve edebiyatı dersi öğretim programı. Ankara: MEB.
  • Millî Eğitim Bakanlığı (2019). Millî Eğitim Bakanlığı Türkçe dersi (1-8. Sınıflar) öğretim programı. Ankara: MEB.
  • Nguyen, T. H. (2022). The effects of using online applications to teach vocabulary to English learners of HUFI in Hochiminhcity. International Journal of TESOL & Education, 2(3), 32-42. https://doi.org/10.54855/ijte.22233
  • Onan, B. (2006). Ses olgusunun denetlenebilirliği bağlamında dil becerilerinin geliştirilmesinde etkili olduğu düşünülen fonolojik yönlendiriciler: Noktalama işaretleri. Türklük Bilimi Araştırmaları, 20, 141-163. https://dergipark.org.tr/tr/pub/tubar/issue/16961/177124
  • Outsystems (2022). https://www.outsystems.com/glossary/what-is-mobile-application/
  • Özdemir, O. (2017). Türkçe öğretiminde dijital teknolojilerin kullanımı ve bir web uygulaması örneği. Electronic Turkish Studies, 12(4). https://www.acarindex.com/pdfler/acarindex-f41aead1-3a19.pdf
  • Özden, Y. (2020). Öğrenme ve öğretme. Pegem Akademi.
  • Öztürk, Ç. M., & Korkmaz, Ö. (2022). Uzaktan eğitimde mobil alıştırma uygulamasının öğrencilerin başarılarına, tutumlarına ve öğrencilerin teknolojiyle birlikte kendi kendilerine öğrenme düzeylerine etkisi. Journal of Interdisciplinary Education: Theory and Practice, 4(1), 1-21. https://doi.org/10.47157/jietp.1030268
  • Sallabaş, M. E., & Temizkan, M. (2009). İlköğretim öğrencilerinin noktalama işaretlerini doğru olarak kullanabilme düzeyleri ile ilgili bir araştırma. Kastamonu Eğitim Dergisi, 17(2), 625-636. https://openaccess.mku.edu.tr/xmlui/handle/20.500.12483/1293
  • Sarıkaya, B. (2023). Türkçe öğretmenlerinin Türkçe ders kitapları ile ilgili görüşleri. Asya Studies Akademik Sosyal Araştırmalar, 7(26), 1-14. https://doi.org/10.31455/asya.1386787
  • Sarıkaya, B., Yayan, E., & Yamaç, A. E. (2023). Türkçe ders kitaplarındaki etkinliklerin üst düzey düşünme becerileri bağlamında incelenmesi. Türkiye Eğitim Dergisi, 8(1), 133-158. https://doi.org/10.54979/turkegitimdergisi.1307757
  • Sönmez, V., & Alacapınar, F. G. (2013). Örneklendirilmiş bilimsel araştırma yöntemleri. Anı Yayıncılık.
  • Şahin, E., Maden, S., Kardaş, M., & Şahin, A. (2011). Noktalama işaretlerinin öğretiminde grup araştırması tekniğinin öğrenci başarısına etkisi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(15), 257-268. https://dergipark.org.tr/en/pub/mkusbed/issue/19555/208670
  • Şimşek, Ş. (2022). Türkçe ders kitaplarında dijital yetkinlik. Turkish Studies - Education, 17(3), 469-484. https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.57919
  • Tenekeci, M. (2020). Öğretmen adaylarının yazılı anlatımlarındaki imla hataları. Millî Eğitim Dergisi, 49(227), 429-445. https://dergipark.org.tr/en/pub/milliegitim/issue/56322/778318
  • Türk Dil Kurumu (2023). Noktalama İşaretleri, Açıklamalar. https://www.tdk.gov.tr/icerik/yazim-kurallari/noktalama-isaretleri-aciklamalar/
  • Uludağ, E. (2002). İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin yazım ve noktalama kurallarını uygulama beceri düzeyleri. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(1), 97-114. https://dergipark.org.tr/en/pub/erziefd/issue/5989/79689
  • Ungan, S., & Arıcı, B. (2012). Mobil iletişim araçlarının üniversite öğrencilerinin dinleme becerilerine etkisi. Eğitim Odağında Artvin Sempozyumu, Artvin.
  • Uygun, D. (2022). Çocuklarda yabancı dil öğretiminde mevcut mobil uygulama kullanımının ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin İngilizce ders başarılarına etkileri (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • Yamaç, A., & Öztürk, E. (2018). Türkiye’deki ilkokul öğretmenlerinin yazma öğretimi uygulamaları ve algılarının değerlendirilmesi: Bir karma yöntem araştırması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33(4), 846-867. https://doi.org/10.16986/HUJE.2018037559
  • Yaman, Y. E., & Aydemir, M. (2018). Noktalama işaretlerinin istasyon tekniği ile öğretimi sürecine ilişkin öğrenci görüşleri. Kesit Akademi Dergisi, 13, 258-270. https://dergipark.org.tr/en/pub/kesitakademi/issue/59829/864301
  • Yaşar, E. (2023). Öğretmen adaylarında dijital hikâye yazma becerilerinin yazma becerilerine etkisi. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (36), 1-25. https://doi.org/10.29000/rumelide.1369047
  • Yaşar-Sağlık, Z., & Yıldız, M. (2021). Türkiye’de dil öğretiminde Web 2.0 araçlarının kullanımına yönelik yapılan çalışmaların sistematik incelemesi. JRES, 8(2), 418-442. https://doi.org/10.51725/etad.1011687
  • Yıldırım, D., & Uludağ, E. (2016). Ortaokul öğrencilerinin bazı noktalama işaretlerini ve yazım kurallarını uygulayabilme düzeyleri (İstanbul örneği). Journal of Education Faculty, 18(1), 319-342. https://doi.org/10.17556/jef.72765
  • Yiğit, A. (2018). Şarkılaştırılmış noktalama işareti etkinliklerinin 8. sınıf öğrencilerinin noktalama işaretlerini kullanma başarılarına etkisi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Dumlupınar Üniversitesi, Kütahya.
  • Yu, Z., Yu, L., Xu, Q., Xu, W., & Wu, P. (2022). Effects of mobile learning technologies and social media tools on student engagement and learning outcomes of English learning. Technology, Pedagogy and Education, 31(3), 381-398. https://doi.org/10.1080/1475939X.2022.2045215
  • Yüksek Öğretim Kurulu (2018). Sınıf öğretmenliği lisans programı, yeni öğretmen yetiştirme lisans programları. https://www.yok.gov.tr/documents/kurumsal/egitim_ogretim_dairesi/yeni-ogretmen-yetistirme-lisans-programlari/sinif_ogretmenligi_lisans_programi09042019.pdf
Toplam 63 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Yeni Türk Dili (Eski Anadolu, Osmanlı, Türkiye Türkçesi)
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Şemsinur Arıcı 0000-0002-7614-185X

Sedat Maden 0000-0002-8024-8182

Yayımlanma Tarihi 28 Eylül 2024
Gönderilme Tarihi 1 Şubat 2024
Kabul Tarihi 15 Mayıs 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Sayı: 81

Kaynak Göster

APA Arıcı, Ş., & Maden, S. (2024). Mobil Öğrenmenin Sınıf Öğretmeni Adaylarının Noktalama İşaretlerini Kullanma Başarılarına ve Görüşlerine Etkisi. Turcology Research(81), 585-600. https://doi.org/10.62425/turcology.1430157

Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License

29929