Book Review
BibTex RIS Cite

Dijital Minimalizm: Ekran Bağımlılığı ve Teknoloji Yorgunluğu Sarmalından Kurtulmak İçin Bir Yol Haritası

Year 2022, Issue: 40, 430 - 436, 30.06.2022
https://doi.org/10.17829/turcom.1120604

Abstract

Ekran bağımlılığı ve teknoloji yorgunluğu sarmalından kurtulmak için bir yol haritası” olan Dijital Minimalizm kitabı Georgetown Üniversitesi bilgisayar bilimleri bölümünden Doçent Cal Newport tarafından yazılmıştır. Dijital minimalizmin gerektirdiklerini ve neden işe yaradığını ortaya koymaya çalışan yazar, öncelikle dijital teknolojileri reddetmeden onların insan hayatındaki olumsuz etkilerine yer vermektedir. Yaşanmış örnekler üzerinden dijital minimalizm felsefesini irdeleyerek argümanlar sunan Newport, bahsedilen olumsuz etkiler için çözüm yolu olarak dijital minimalizm felsefesini öneriyor.

References

  • Chin, C. Y., Lu, H. P., & Wu, C. M. (2015). Facebook users' motivation for clicking the “like” button. Social Behavior and Personality: An International Journal, 43(4), 579-592.
  • Eranti, V., & Lonkila, M. (2015). The social significance of the Facebook Like button. First Monday, 20(6). https://doi.org/10.5210/fm.v20i6.5505. Jones, S. E. (2013). Against technology: From the Luddites to neo-Luddism. London: Routledge.
  • Newport, C. (2019). Dijital Minimalizm (C. Mavituna çev.). İstanbul: Metropolis Yayıncılık. (Orijinal eser yayın tarihi: 2019).
  • Statista. (2022). • Facebook MAU Worldwide 2021. Statista. Erişim: 17 Şubat 2022. https://www.statista.com/statistics/264810/number-of-monthly-active-facebook-users-worldwide/
  • Peyton, T. (2013). Emotion to Action?: Deconstructing the ontological politics of the “like” button. In T. Benski & E. Fisher (ed.), Internet and Emotions (ss. 127-142). London: Routledge.
  • Twenge, J. M. (2017). Have smartphones destroyed a generation. The Atlantic, (9), 1-20.
  • Williams, C., & Flores, B. (2021). Americans check their smartphones 96 times a day, survey says. Erişim: 20 Mart 2022. https://www.q13fox.com/news/americans-check-their-smartphones-96-times-a-day-survey-says

Digital Minimalism: A Roadmap to Deal with the Screen Addiction and Technology Fatigue

Year 2022, Issue: 40, 430 - 436, 30.06.2022
https://doi.org/10.17829/turcom.1120604

Abstract

References

  • Chin, C. Y., Lu, H. P., & Wu, C. M. (2015). Facebook users' motivation for clicking the “like” button. Social Behavior and Personality: An International Journal, 43(4), 579-592.
  • Eranti, V., & Lonkila, M. (2015). The social significance of the Facebook Like button. First Monday, 20(6). https://doi.org/10.5210/fm.v20i6.5505. Jones, S. E. (2013). Against technology: From the Luddites to neo-Luddism. London: Routledge.
  • Newport, C. (2019). Dijital Minimalizm (C. Mavituna çev.). İstanbul: Metropolis Yayıncılık. (Orijinal eser yayın tarihi: 2019).
  • Statista. (2022). • Facebook MAU Worldwide 2021. Statista. Erişim: 17 Şubat 2022. https://www.statista.com/statistics/264810/number-of-monthly-active-facebook-users-worldwide/
  • Peyton, T. (2013). Emotion to Action?: Deconstructing the ontological politics of the “like” button. In T. Benski & E. Fisher (ed.), Internet and Emotions (ss. 127-142). London: Routledge.
  • Twenge, J. M. (2017). Have smartphones destroyed a generation. The Atlantic, (9), 1-20.
  • Williams, C., & Flores, B. (2021). Americans check their smartphones 96 times a day, survey says. Erişim: 20 Mart 2022. https://www.q13fox.com/news/americans-check-their-smartphones-96-times-a-day-survey-says
There are 7 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Communication and Media Studies
Journal Section Review Articles
Authors

Serkan Bayrakçı 0000-0002-3817-1927

Publication Date June 30, 2022
Submission Date March 26, 2022
Published in Issue Year 2022 Issue: 40

Cite

APA Bayrakçı, S. (2022). Dijital Minimalizm: Ekran Bağımlılığı ve Teknoloji Yorgunluğu Sarmalından Kurtulmak İçin Bir Yol Haritası. Türkiye İletişim Araştırmaları Dergisi(40), 430-436. https://doi.org/10.17829/turcom.1120604

Cited By

Tekno-Oruç Bir Öz Disiplin Pratiği Olabilir mi?
Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
https://doi.org/10.52642/susbed.1342921

All articles published in the Turkish Review of Communication Studies are licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.