Toplumsal olaylar sinema ve TV yapımlarının konularını oluşturarak söz konusu yapımların dilinde
göstergeler dizgesi halinde yansıtılır. Televizyon yapımlarındaki anlatım dili düş dünyası yaratmak
şeklindedir ve ve iletilmek istenen mesaj izleyicinin zihnine imgeler hallinde yerleştirilmeye çalışılır. Bu
çalışmada son dönemlerde önemli izleyici kitlesine ulaşan Güney Kore yapımı Squid Game adlı dizinin
Sosyal Darvinizm üzerinden izlenip izlenilemeyeceğinin tartışılması amaçlanmaktadır. Araştırmada
güçlülerin, zayıfların emeklerini ve umutlarını istismar etmeleri, Sosyal Darvinizm çerçevesinde analiz
edilmiştir. Sosyal Darvinizm, Darwin’in bütün türlerde geçerli olan evrim kuramının sosyal alana
uyarlanmış halidir. Bu kuram bireysel organizmalar arasındaki rekabette, çevreye en uygun olanın varlığını
devam ettirebileceğini ileri sürer. Sosyal Darvinizm, bireyler, gruplar veya uluslar arasındaki rekabetin insan
topluluklarının sosyal evrimine neden olduğunu varsayar. Squid Game adlı dizide grup halinde başlayan
rekabet bireysel rekabetle devam etmekte ve en sonunda bütün bu zorlu rekabet koşullarının üstesinden
gelenin varlığını devam ettirmekle temsil edilmektedir. Araştırmada konunun amacına, bağlamına ve temel
araştırma sorusuna uygunluğu nedeniyle göstergebilimsel yöntem kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemi
amaçsal örnekleme tekniğine göre belirlenmiştir. Araştırmanın verilerini dizideki görsel ve sözlü ifadelerin
Sosyal Darvinizm perspektifini yansıtan sahneler ve oyuncu ifadeleri oluşturmaktadır. Araştırma bulguları
canlılar arasında varolan evrimsel yasaların toplumsal yaşamda Sosyal Darvinizm şeklinde devam ettiğini
göstermektedir.
Social events are reflected as a string of signs in the language of the productions in question by forming the
subjects of cinema and TV productions. The language of expression in television creates a dream world,
and the message is tried to be placed in the audience’s mind in the form of images. This study discusses
whether the South Korean production Squid Game, which has recently reached a significant audience, can
be watched through Social Darwinism. In the research, the exploitation of the efforts and hopes of the
weak by the strong was analyzed within the framework of Social Darwinism. Social Darwinism is adapting
Darwin’s theory of Evolution, which is valid in all species, to the social field. This theory asserts that the
fittest for the environment can survive in competition between individual organisms. Social Darwinism
postulates that competition between individuals, groups, or nations causes the social Evolution of human
societies. The competition, which started as a group in the TV series Squid Game, continues with individual
competition and is represented by the survival of the one who finally overcomes all these challenging
competitive conditions. The semiotic method was used in the research due to its suitability for the subject’s
purpose, context, and basic research question. The sample of the study was determined according to the
purposive sampling technique. The research data consists of scenes and player expressions reflecting the
Social Darwinism perspective of the visual and verbal expressions in the series. Research findings show that
the evolutionary laws among living things continue in social life in the form of Social Darwinism.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2022 |
Submission Date | December 27, 2021 |
Published in Issue | Year 2022 Issue: 41 |
All articles published in the Turkish Review of Communication Studies are licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.