Research Article
BibTex RIS Cite

TECHNOLOGY AND MEDIA

Year 2020, Volume: 2 Issue: 2, 128 - 139, 31.12.2020

Abstract

References

  • Atılgan, Gökhan. “Marks’ta İdeoloji: Kapitalizmin Devrimci Bir Eleştirisinin Olanağı” , Praksis, Sayı:4, Güz-2001.
  • Erdoğan, İrfan. “Kitle İletişimi Örneğinde Marksist Siyasal Ekonomi Yaklaşımı Üzerine Bir Tartışma”, Praksis, Sayı:4, Güz-2001.
  • Hall, Stuart. “Kültür, Medya Ve İdeolojik Etki”, Medya, İktidar Ve İdeoloji, Der. Ve Çev.: Mehmet Küçük, Bilim Ve Sanat Yayınları, 2005, Ankara.
  • Hançerlioğlu, Orhan. Felsefe Ansiklopedisi, Remzi Kitabevi, Cilt:3- 2.Basım, 1993, İstanbul.
  • Hardt, Hanno. “Eleştirelin Geri Dönüşü Ve Radikal Muhalefetin Meydan Okuyuşu”, Medya, İktidar, İdeoloji, Çeviren Ve Derleyen: Mehmet Küçük, Bilim Ve Sanat Yayınları, 3.Basım, 2005, Ankara.
  • Herman, Edward S. Ve Chomsky, Noam. Medya Halka Nasıl Evet Dedirtir? Minerva Yayınları, 1999, İstanbul.
  • Kaya, Ayhan. “İdeolojiden İdolojiye Yolculuk: Düşüncebilimden Kimlikbilime”, Doğu Batı Düşünce Dergisi, Yıl:7, Sayı:28- (Ağustos 2004)
  • Keyman, Fuat Ve Diğerleri. Oryantalizm, Hegemonya Ve Kültürel Fark, İletişim Yayınları, 1996, İstanbul.
  • Kıray, Mübeccel. Toplumsal Yapı- Toplumsal Değişme, Bağlam Yayınları, 1999, İstanbul.
  • Kırca, Süheyla. “Medya Ürünlerinin Küresel Yayılımı, Yerelleştirilmesi: Ulusaşırı Kimliklerin Yaratılması”. Doğu Batı, Yıl:4, Sayı:15, Mayıs-2001.
  • Kongar, Emre. Toplumsal Değişme Kuramları Ve Türkiye Gerçeği, Remzi Kitabevi-8.Basım, 2000, İstanbul.
  • Lekesizalın, Ferma. “Habermas’ın İdeoloji Eleştirisi Ve Postyapısalcı Cyborg’a İlişkin Bir Soruşturma”, Doğu Batı Düşünce Dergisi, Yıl:7, Sayı:28- (Ağustos2004).
  • Meriç, Cemil. Umrandan Uygarlığa, İletişim Yayınları-4.Baskı, 1998, İstanbul.
  • Timisi, Nilüfer. Yeni İletişim Teknolojileri Ve Demokrasi, Dost Kitabevi Yayınları, 2003, Ankara.
  • Vassaf, Gündüz. Cehenneme Övgü, İletişim Yayınları- 3. Baskı, 1999, İstanbul.
  • Wıllıams, Raymond. “Teknoloji Ve Toplum”, Doğu Batı, Yıl:4, Sayı:15, Mayıs 2001.
  • Türk Dil Kurumu Resmi İnternet Sitesi, www.tdk.gov.tr, Erişim Tarihi:20.01.2010.

TEKNOLOJİ VE MEDYA

Year 2020, Volume: 2 Issue: 2, 128 - 139, 31.12.2020

Abstract

Bu çalışmada, özellikle Fransız devrimi sonrasındaki modernist yapılanmada toplumsal dinamikleri ve değişimleri yönlendiren iki etken olan “ideoloji”ler ve “kitle iletişimindeki teknolojik gelişmeler”e ilişkin farklı görüşlerin değerlendirmeleri ele alınarak birbirleriyle etkileşimi tartışılmıştır. Bu tartışmaların temel kabullerinden birisi, toplumsal değişimlerin iki temel dinamiğe dayandığıdır. Bunlar, insanoğlunun maddi kültür birikimini ifade eden “teknoloji” ile manevi kültür birikimini oluşturan “ideoloji”dir. Bu bağlamda, ideolojinin ve teknolojinin kitle iletişimine etkileri tartışılmış ve sonuç kısmında, bu değerlendirmelerle birlikte, günümüz koşullarındaki medya gücünün demokratik sistemlerdeki etkilerine yönelik değerlendirmelere yer verilmiştir

References

  • Atılgan, Gökhan. “Marks’ta İdeoloji: Kapitalizmin Devrimci Bir Eleştirisinin Olanağı” , Praksis, Sayı:4, Güz-2001.
  • Erdoğan, İrfan. “Kitle İletişimi Örneğinde Marksist Siyasal Ekonomi Yaklaşımı Üzerine Bir Tartışma”, Praksis, Sayı:4, Güz-2001.
  • Hall, Stuart. “Kültür, Medya Ve İdeolojik Etki”, Medya, İktidar Ve İdeoloji, Der. Ve Çev.: Mehmet Küçük, Bilim Ve Sanat Yayınları, 2005, Ankara.
  • Hançerlioğlu, Orhan. Felsefe Ansiklopedisi, Remzi Kitabevi, Cilt:3- 2.Basım, 1993, İstanbul.
  • Hardt, Hanno. “Eleştirelin Geri Dönüşü Ve Radikal Muhalefetin Meydan Okuyuşu”, Medya, İktidar, İdeoloji, Çeviren Ve Derleyen: Mehmet Küçük, Bilim Ve Sanat Yayınları, 3.Basım, 2005, Ankara.
  • Herman, Edward S. Ve Chomsky, Noam. Medya Halka Nasıl Evet Dedirtir? Minerva Yayınları, 1999, İstanbul.
  • Kaya, Ayhan. “İdeolojiden İdolojiye Yolculuk: Düşüncebilimden Kimlikbilime”, Doğu Batı Düşünce Dergisi, Yıl:7, Sayı:28- (Ağustos 2004)
  • Keyman, Fuat Ve Diğerleri. Oryantalizm, Hegemonya Ve Kültürel Fark, İletişim Yayınları, 1996, İstanbul.
  • Kıray, Mübeccel. Toplumsal Yapı- Toplumsal Değişme, Bağlam Yayınları, 1999, İstanbul.
  • Kırca, Süheyla. “Medya Ürünlerinin Küresel Yayılımı, Yerelleştirilmesi: Ulusaşırı Kimliklerin Yaratılması”. Doğu Batı, Yıl:4, Sayı:15, Mayıs-2001.
  • Kongar, Emre. Toplumsal Değişme Kuramları Ve Türkiye Gerçeği, Remzi Kitabevi-8.Basım, 2000, İstanbul.
  • Lekesizalın, Ferma. “Habermas’ın İdeoloji Eleştirisi Ve Postyapısalcı Cyborg’a İlişkin Bir Soruşturma”, Doğu Batı Düşünce Dergisi, Yıl:7, Sayı:28- (Ağustos2004).
  • Meriç, Cemil. Umrandan Uygarlığa, İletişim Yayınları-4.Baskı, 1998, İstanbul.
  • Timisi, Nilüfer. Yeni İletişim Teknolojileri Ve Demokrasi, Dost Kitabevi Yayınları, 2003, Ankara.
  • Vassaf, Gündüz. Cehenneme Övgü, İletişim Yayınları- 3. Baskı, 1999, İstanbul.
  • Wıllıams, Raymond. “Teknoloji Ve Toplum”, Doğu Batı, Yıl:4, Sayı:15, Mayıs 2001.
  • Türk Dil Kurumu Resmi İnternet Sitesi, www.tdk.gov.tr, Erişim Tarihi:20.01.2010.
There are 17 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Business Administration
Journal Section Research Articles
Authors

Ufuk Komşu 0000-0002-8348-8747

Publication Date December 31, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 2 Issue: 2

Cite

APA Komşu, U. (2020). TEKNOLOJİ VE MEDYA. Turizm Ekonomi Ve İşletme Araştırmaları Dergisi, 2(2), 128-139.