Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

TURKISH DELIGHT AS A DIFFERENT TASTE IN HATAY YAYLADAĞI: AN ORAL HISTORY STUDY

Yıl 2020, Cilt: 2 Sayı: 2, 155 - 162, 31.12.2020

Öz

Kaynakça

  • Başeymez, F. (2020). Sözlü görüşme. (Gürkan AKDAĞ, Röportajı).
  • Bayrakcı, S., ve Akdağ, G. (2016). Yerel Yemek Tüketim Motivasyonlarının Turistlerin Tekrar Ziyaret Eğilimlerine Etkisi: Gaziantep’i Ziyaret Eden Yerli Turistler Üzerine Bir Araştırma, Anatolia Turizm Araştırmaları Dergisi, 27, 1, 96-110.
  • Gedik, K., ve Zencir, E. (2016). “İmam Çağdaş” ın Marka Değerini Artırma Uygulamalarının Sözlü Tarih Yöntemiyle İncelenmesi, VIII. Lisansüstü Turizm Öğrencileri Araştırma Kongresi, 28 Nisan – 01 Mayıs 2016, Avanos, Nevşehir, ss. 112-122.
  • Güler, O., Şahin, E., ve Akdağ, G. (2018). Yerel Yemek Tüketim Motivasyonlarının Turistlerin Tekrar Ziyaret Niyetine Etkisi: Adana’yı Ziyaret Eden Yerli Turistler Üzerine Bir Araştırma, 19. Ulusal Turizm Kongresi, ss:956-966. 17-21 Ekim 2018, Afyonkarahisar.
  • Kaşlı, M., Cankül, D., Köz, E. N., ve Ekici, A. (2015). Gastronomik Miras Ve Sürdürülebilirlik: Eskişehir Örneği, Eko-Gastronomi Dergisi, 1, 2, 27-46.
  • Kocaman, M., ve Kocaman, E. M. (2014). The Importance of Cultural and Gastronomic Tourism in Local Economic Development: Zile Sample. International Journal of Economics and Financial Issues, 4(4), 735-744.
  • Mitchell, R. ve Hall, M. C. (2003). Consuming Tourists: Food Tourism Consumer Behaviour. İçinde M. C. Hall, L. Sharples, R. Mitchell, N. Macionis ve B. Cambourne (Editörler) Food Tourism Around the World: Development, Management And Markets (ss. 60-81). Oxford: Butterworth Heinemann.
  • Okay, A. (2020). Sözlü görüşme. (Adem Yetim, Röportajı).
  • Okay, H. (2020). Sözlü görüşme. (Adem Yetim, Röportajı).
  • Okay, M. (2020). Sözlü görüşme. (Adem Yetim Röportajı).
  • Oktay, K. (2020). Sözlü görüşme. (Adem Yetim Röportajı).
  • Ritchie, D. A. (2003). Doing Oral History: A Practical Guide (2. Basım). New York: Oxford University Press.
  • Saçılık, M. Y., ve Çevik, S. (2014). Pomak Yemek Kültürünün Yaşayan İzleri: Bir Sözlü Tarih Çalışması, III. Disiplinlerarası Turizm Araştırmaları Kongresi, 04-05 Nisan 2014, Kuşadası, Aydın, ss. 628-638.
  • Saçılık, M. Y., Çevik, S., ve Toptaş, A. (2018). Geçmişin Mutfağından Gelecekteki Sofralara: Bandırma-Erdek Yöresinin Gastronomik Mirası, Journal of Tourism and Gastronomy Studies 6/1 300-319.
  • Semerci, H. (2018). Bodrum’a Gelen Uluslararası Ziyaretçilerin Yerel Yemek Tüketimindeki Motivasyon Faktörlerinin Değerlendirilmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, İzmir: İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Semerci, H. ve Akbaba, A. (2018). Bodrum’a Gelen Uluslararası Ziyaretçilerin Yerel Yemek Tüketimindeki Motivasyon Faktörlerinin Değerlendirilmesi, International Journal of Contemporary Tourism Research, 2, 1, 41-57.
  • Serçek, S. (2018). Turistlerin Yerel Yemek Tüketimindeki Motivasyon Faktörlerinin İncelenmesi. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 6(4), 463-481.
  • Sürme, M., Özdemir, M., Akmaz, A. ve Çelik, R. (2018). A Conceptual Research on The Evaluation of Rural Tourism And Organic Farm Potential In Gaziantep, International Journal of Social Science, 73, 409-416.
  • Thompson, P. (2006). 21. Yüzyılda Sözlü Tarih İçin Potansiyeller ve Meydan Okumalar, İçinde A. İlyasoğlu ve G. Kayacan (Editörler), Kuşaklar Deneyimler Tanıklıklar Türkiye’ de Sözlü Tarih Çalışmaları Konferansı. İstanbul: Tarih Vakfı: 23-37.
  • Yetim, H. (2020). Sözlü görüşme. (Gürkan AKDAĞ, Röportajı).

HATAY YAYLADAĞI’NDA FARKLI BİR LEZZET OLARAK LOKUM: BİR SÖZLÜ TARİH ÇALIŞMASI

Yıl 2020, Cilt: 2 Sayı: 2, 155 - 162, 31.12.2020

Öz

Farklı coğrafyalarda kültürlerin birbirleriyle kaynaşmaları sonucunda günümüze kadar gelmiş olan yöresel yiyecekler, destinasyonların tanıtımı ve marka değerini artırma açısından önemli bir yere sahiptir. Hatay ili ve bu destinasyona ait lezzet zenginliği de sözü edilen coğrafi iletişimden oldukça etkilenen alanlar arasındadır. Tarihsel açıdan incelendiğinde, binlerce yıldan bu yana yerleşik insan varlığına ev sahipliği yapmakta olan Hatay ilinde, birçok medeniyetin ve dinin var olmuş olması yörede emsalsiz bir yemek kültürünün meydana gelmesine sebep olmuştur. Hatay ili özelinde yemek kavramı, besin ihtiyacının karşılanmasından ziyade; birliğin, beraberliğin, mutluluğun ve saatler süren sohbetlerin gerçekleştirildiği kalabalık sofraları betimlemek için kullanılır. Unesco Yaratıcı Şehirler Ağı üyesi bir şehir olarak Hatay, birbirinden farklı pek çok yöresel yiyeceğe ev sahipliği yapmaktadır. Hatay ili sınırlarında üretilen ve üretim süreçleri açısından yöresellik unsurunun sonuna kadar var olduğu yiyeceklerden birisi de Yayladağı Lokumu’dur. Bu çalışmada; Hatay ili Yayladağı ilçesinde üretilen lokumun nitelikleri ve üretim süreçlerinin betimlenmesi amacıyla sözlü tarih çalışması gerçekleştirilmiştir. Bu amaçla, 1969 yılından bu yana geleneksel yöntemler kullanarak üretime devam etmekte olan Okay Lokumculuk işletmesinin imtiyaz sahibi, çalışanları, sürekli müşterileri gibi işletmenin geçmişine tanıklık eden kişilerle görüşülmüştür. 1 Nisan 2020-31 Mayıs 2020 tarihleri arası gerçekleştirilen görüşmeler neticesinde; Lokum üretim süreçlerinde yöresellikten ayrılmamanın gastronomik bir değer yaratılması açısından takip edilmesi gereken en önemli yol haritalarından biri olduğu ve işletme bünyesindeki üretimlerin çeşitlendirilerek yerel mirasın zenginleştirilmesi için katkı verilmeye devam edileceği sonuçlarına ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Başeymez, F. (2020). Sözlü görüşme. (Gürkan AKDAĞ, Röportajı).
  • Bayrakcı, S., ve Akdağ, G. (2016). Yerel Yemek Tüketim Motivasyonlarının Turistlerin Tekrar Ziyaret Eğilimlerine Etkisi: Gaziantep’i Ziyaret Eden Yerli Turistler Üzerine Bir Araştırma, Anatolia Turizm Araştırmaları Dergisi, 27, 1, 96-110.
  • Gedik, K., ve Zencir, E. (2016). “İmam Çağdaş” ın Marka Değerini Artırma Uygulamalarının Sözlü Tarih Yöntemiyle İncelenmesi, VIII. Lisansüstü Turizm Öğrencileri Araştırma Kongresi, 28 Nisan – 01 Mayıs 2016, Avanos, Nevşehir, ss. 112-122.
  • Güler, O., Şahin, E., ve Akdağ, G. (2018). Yerel Yemek Tüketim Motivasyonlarının Turistlerin Tekrar Ziyaret Niyetine Etkisi: Adana’yı Ziyaret Eden Yerli Turistler Üzerine Bir Araştırma, 19. Ulusal Turizm Kongresi, ss:956-966. 17-21 Ekim 2018, Afyonkarahisar.
  • Kaşlı, M., Cankül, D., Köz, E. N., ve Ekici, A. (2015). Gastronomik Miras Ve Sürdürülebilirlik: Eskişehir Örneği, Eko-Gastronomi Dergisi, 1, 2, 27-46.
  • Kocaman, M., ve Kocaman, E. M. (2014). The Importance of Cultural and Gastronomic Tourism in Local Economic Development: Zile Sample. International Journal of Economics and Financial Issues, 4(4), 735-744.
  • Mitchell, R. ve Hall, M. C. (2003). Consuming Tourists: Food Tourism Consumer Behaviour. İçinde M. C. Hall, L. Sharples, R. Mitchell, N. Macionis ve B. Cambourne (Editörler) Food Tourism Around the World: Development, Management And Markets (ss. 60-81). Oxford: Butterworth Heinemann.
  • Okay, A. (2020). Sözlü görüşme. (Adem Yetim, Röportajı).
  • Okay, H. (2020). Sözlü görüşme. (Adem Yetim, Röportajı).
  • Okay, M. (2020). Sözlü görüşme. (Adem Yetim Röportajı).
  • Oktay, K. (2020). Sözlü görüşme. (Adem Yetim Röportajı).
  • Ritchie, D. A. (2003). Doing Oral History: A Practical Guide (2. Basım). New York: Oxford University Press.
  • Saçılık, M. Y., ve Çevik, S. (2014). Pomak Yemek Kültürünün Yaşayan İzleri: Bir Sözlü Tarih Çalışması, III. Disiplinlerarası Turizm Araştırmaları Kongresi, 04-05 Nisan 2014, Kuşadası, Aydın, ss. 628-638.
  • Saçılık, M. Y., Çevik, S., ve Toptaş, A. (2018). Geçmişin Mutfağından Gelecekteki Sofralara: Bandırma-Erdek Yöresinin Gastronomik Mirası, Journal of Tourism and Gastronomy Studies 6/1 300-319.
  • Semerci, H. (2018). Bodrum’a Gelen Uluslararası Ziyaretçilerin Yerel Yemek Tüketimindeki Motivasyon Faktörlerinin Değerlendirilmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, İzmir: İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Semerci, H. ve Akbaba, A. (2018). Bodrum’a Gelen Uluslararası Ziyaretçilerin Yerel Yemek Tüketimindeki Motivasyon Faktörlerinin Değerlendirilmesi, International Journal of Contemporary Tourism Research, 2, 1, 41-57.
  • Serçek, S. (2018). Turistlerin Yerel Yemek Tüketimindeki Motivasyon Faktörlerinin İncelenmesi. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 6(4), 463-481.
  • Sürme, M., Özdemir, M., Akmaz, A. ve Çelik, R. (2018). A Conceptual Research on The Evaluation of Rural Tourism And Organic Farm Potential In Gaziantep, International Journal of Social Science, 73, 409-416.
  • Thompson, P. (2006). 21. Yüzyılda Sözlü Tarih İçin Potansiyeller ve Meydan Okumalar, İçinde A. İlyasoğlu ve G. Kayacan (Editörler), Kuşaklar Deneyimler Tanıklıklar Türkiye’ de Sözlü Tarih Çalışmaları Konferansı. İstanbul: Tarih Vakfı: 23-37.
  • Yetim, H. (2020). Sözlü görüşme. (Gürkan AKDAĞ, Röportajı).
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Turizm (Diğer)
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Gürkan Akdağ 0000-0001-9819-9465

Adem Yetim Bu kişi benim 0000-0002-6343-0126

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Akdağ, G., & Yetim, A. (2020). HATAY YAYLADAĞI’NDA FARKLI BİR LEZZET OLARAK LOKUM: BİR SÖZLÜ TARİH ÇALIŞMASI. Turizm Ekonomi Ve İşletme Araştırmaları Dergisi, 2(2), 155-162.