Bu çalışmada 2013 Kamu Personeli Seçme Sınav (KPSS)’ında Tarih Öğretmenliği Alan Bilgisi Testinde yer alan soruların yenilenmiş Bloom Taksonomisinin bilgi ve bilişsel süreç boyutlarına göre değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırma sürecinde nitel araştırma yöntemlerinden doküman analizi tercih edilmiştir. Bu yöntem kapsamında 2013 yılı Tarih Öğretmenliği Alan Bilgisi Testinde yer alan 50 sorunun düzeyi Yenilenmiş Bloom Taksonomisine dayalı ölçütlere göre hazırlanan tabloya yerleştirilmiştir. Yerleştirme işleminin sonuçları esas alınarak, 2013 KPSS Tarih Öğretmenliği Alan Bilgisi Testindeki sorular bilgi boyutuna göre incelendiğinde soruların 31 tanesinin (% 62) olgusal bilgi; 12 tanesinin (%24) kavramsal bilgi; 6 tanesinin (%12) işlemsel bilgi; 1 tanesinin (%2) ise üst bilişsel bilgiyi ölçmek üzere hazırlanmış olduğu görülmektedir. Bilişsel süreç boyutuna ilişkin ise 31 (%62) sorunun bilginin hatırlama boyutunu; 12 (%24) sorunun anlama boyutunu; 4 (%8) sorunun uygulama boyutunu; 1 (%2) sorunun analiz etme boyutunu; 2 (%4) sorunun ise değerlendirme boyutunu ölçmek üzere hazırlandığı tespit edilmiştir.
This study aims to evaluate questions of proficiency test in History teaching posed in the Public
Personnel Selection Examination (2013) in accord with knowledge dimension and cognitive
process dimension of Bloom’s revised taxonomy. Being one of the qualitative research
methods, document analysis was employed during the study. Accordingly, level of fifty
questions posed in the test in concern were tabulated with respect to the criteria of Bloom’s
revised taxonomy. When evaluated based on the knowledge dimension, it is revealed that 31
out of 50 questions (62%) were posed to assess phenomenal knowledge, 12 (24%) of them
cognitive knowledge, 6 of them (12%) operational knowledge, and 1 of them (2%) higher
cognitive knowledge. As for the cognitive process dimension, 31 of the questions (62%) were
designed to assess retrieving dimension of the knowledge, 12 (24%) understanding dimension,
4 (8%) application dimension, 1 (2%) analysis dimension, and 2 (4%) evaluation dimension.
Subjects | Studies on Education |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | July 31, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 5 Issue: 3 |
Turkish Journal of Education is licensed under CC BY-NC 4.0