In this research it
is aimed to compare the attention skills of hearing-impaired children playing
sports and who do not. In total, 233 hearing-impaired children living in the
cities; Malatya, Elazığ, Gaziantep and Istanbul participated to the research.
SPSS program were used for statistical analysis of the data obtained in the
study and the level of statistical significance was determined as (p < .05).
At the end of the research, it has been found that the attention levels of
hearing-impaired children who play sports show statistically significant
difference according to their gender (p < .05). As a result, it seems that
when it is compared with hearing-impaired children who do not play sports, the
demographic variables have a lower impact on the attention levels of the ones,
who play sports.
Bu araştırmada, spor
yapan işitme engelli çocuklar ile spor yapmayan işitme engelli çocukların
dikkat becerilerinin karşılaştırılması amaçlanmıştır. Araştırmaya Malatya,
Elazığ, Gaziantep ve İstanbul illerinde yaşayan toplam 233 işitme engelli çocuk
katılmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin istatistiksel analizlerinde SPSS
programı kullanılmış ve istatistiksel açıdan anlamlılık düzeyi (p
< .05) olarak belirlenmiştir. Araştırmanın
sonunda, spor yapan işitme engelli bireylerde, dikkat düzeyinin cinsiyete göre
istatistiksel açıdan anlamlı farklılık gösterdiği tespit edilmiştir (p
< .05). Sonuç olarak, spor
yapmayan işitme engelli çocuklar ile kıyaslandığı zaman demografik değişkenlerin,
spor yapan çocukların dikkat düzeyleri üzerinde daha düşük etkiye sahip olduğu
söylenebilir.
Subjects | Studies on Education |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | April 30, 2017 |
Acceptance Date | April 12, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 6 Issue: 2 |
TURJE is licensed to the public under a Creative Commons Attribution 4.0 license.