Dil öğretiminde “Doğal Yöntem ler ”in The Natural Method s ve “Doğal Yaklaşım lar ”ın The Natural Approach es terim olarak kullanıldığında, özelde, belirli kişiler tarafından, belirli kuramsal görüşler etrafında biçimlenmiş yaklaşım lar ı ve yöntem ler i ifade ettiği söylenebilir. Bu terimler, genelde de, çeşitli ortak özellikleri nedeniyle bir arada değerlendirilebilecek birden fazla dil öğretim yaklaşım lar ı ve yöntem ler ini ifade etmek üzere kullanılmaktadır. “Doğal Yöntem ler ” ve “Doğal Yaklaşım lar ” terimleriyle işaret edilen yaklaşım lar ve yöntem ler in hangisi olduğuna dair yerleşik, uzlaşılmış bir kullanımdan bahsetmek oldukça güçtür. Bu türden bir ilişkilendirmenin nedenleri olarak; 1 ilgili alanyazında yapılan atıflar, 2 yaklaşım ve yöntem terimlerinin kullanımında gözlenen kavramsal sınırların belirsizliği ve 3 dil öğretiminde devrimsel-evrimsel karşıtlığıyla değerlendirildiğinde bu yaklaşımların ve yöntemlerin evrimsel nitelikli bir gelişimin ürünleri olarak ortaya çıkışları gösterilebilir. Makalede, bunlarla birlikte, söz konusu yaklaşım ve yöntemlerin, ortak kökenlerine de değinilerek, yabancı ve ikinci dil öğretimine yönelik “doğalcı” ilkelerinin neler olabileceği ele alınmaktadır
Doğal Yaklaşım lar Doğal Yöntem ler doğallık dil öğretim yaklaşımları ve yöntemleri yabancı dil öğrenimi ikinci dil edinimi
When the Natural Method s and the Natural Approach es are used as terms in language teaching, it can be claimed that, in particular, it refers to certain approach es and method s that are formed around certain theoretical views by certain people. These terms are often used to refer to the multiple language teaching approach es and method s that can be considered in relation to each other due to their various common characteristics. It is very difficult to mention a consensual use of the approach es and method s expressed by the terms The Natural Method s and The Natural Approach es . The reasons for this kind of a relationship can be as follows; 1 references to the relevant literature, 2 the uncertainty of the conceptual limits observed in the use of approach and method as terms; and 3 the emergence of these approaches and methods as products of an evolutionary development when they are evaluated in relation to revolutionary-evolutionary developmental difference i.e. two antagonistic concepts in language teaching. Furthermore, the naturalistic principles of foreign and second language teaching are discussed after mentioning briefly their common origins
The Natural Approach es Natural Method s naturality language teaching approaches and methods foreign language learning second language acquisition
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 36 |