Bu araştırmada, dokuzuncu sınıf öğrencilerinin
öz-düzenleyici öğrenme stratejileri, epistemolojik inançları ve akademik benlik
kavramları ile matematik başarısı arasındaki ilişki incelenmiştir. Araştırma,
2013-2014 eğitim öğretim yılında İstanbul Avrupa yakasında bulunan ortaöğretim
kurumlarından seçkisiz küme örnekleme yöntemiyle seçilen liselerde öğrenim
gören 630 dokuzuncu sınıf öğrencisi üzerinde yürütülmüştür. İlişkisel tarama
türünde olan araştırmada öğrencilerin öz-düzenleyici öğrenme stratejilerini
ölçmek için “Öğrenmeye İlişkin Motivasyonel Stratejiler Ölçeği” nde yer alan ‘Öz-düzenleme’
ve ‘Bilişsel Strateji Kullanımı’ alt ölçekleri, öğrencilerin epistemolojik
inançlarını ölçmek için “Matematik Odaklı Epistemolojik İnançlar Ölçeği” ve
öğrencilerin akademik benlik kavramını ölçmek için “Akademik Benlik Kavramı
Ölçeği” kullanılmıştır. Öğrencilerin matematik başarısı ise, matematik başarı
testinden aldıkları puan ile ölçülmüştür. Araştırmanın amacı doğrultusunda
yordayıcı değişkenlerin yordanan değişken ile
ilişkisi korelasyon ve çoklu regresyon analiz
teknikleri kullanılarak incelenmiştir. Araştırma bulguları, bilişsel strateji
kullanımı ve akademik benlik kavramı ile matematik başarısı arasında
istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki olduğunu ortaya koymaktadır.
Öz-düzenleme ve epistemolojik inançlar ile matematik başarısı arasında
istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki olmadığı görülmüştür. Araştırma
sonucunda, matematik başarısının akademik benlik kavramı değişkeni tarafından
anlamlı düzeyde yordandığı (%10) görülmüştür. Öz-düzenleyici öğrenme
stratejileri ve epistemolojik inançlar değişkenlerinin ise matematik başarısını
anlamlı düzeyde yordamadığı ortaya çıkmıştır.
Öz-düzenleyici öğrenme stratejileri epistemolojik inançlar akademik benlik kavramı matematik başarısı
In this study, the
correlation between math achievement and self-regulating learning strategies,
epistemological beliefs, academic self-concept of 9th grade student
was examined. In 2013-2014 academic year, the study was performed on 630
students of 9th grade that receive education in high schools chosen
from the institution of secondary education in European side of İstanbul
through random cluster sampling. In study of correlational survey model, the
sub-scales of “Self-regulation” and “The Cognitive Strategy Use”, as “The
Motivated Strategies for Learning Questionnaire”, was used. The epistemological
beliefs of students were evaluated through “The Mathematics-Oriented
Epistemological Beliefs Scale”. To evaluate the academic self-concept of
students, “Academics Self-concepts Scale” was used. The math achievement of the
students was evaluated by grade that they obtained from math achievement test.
In the direction of the study purpose, the relation between regressive
variables and regressing variables was examined by regression analysis
techniques. The result of this study proved that there was statistically a
meaningful correlation between the use of cognitive strategy, academics
self-concept and the math achievement. In addition, it was shown that the math
achievement was not present any statistical meaningful correlation with
self-regulation and epistemological beliefs. In the result of this study, it
was shown that the math achievement was significantly predicted (10%) by the
variable of academics self-concept whereas it was not significantly predicted
by variables of self-regulating learning strategies and epistemological
beliefs.
Self-regulating learning strategy epistemological beliefs academics self-concept the math achievement
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | March 16, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 |