Erratum
BibTex RIS Cite

Erratum to "Adaptation of Student Engagement in Mathematics Scale into Turkish"

Year 2018, , 662 - 664, 17.12.2018
https://doi.org/10.16949/turkbilmat.465798

Abstract

In the article with “Mazman-Akar, S. G., Birgin, O.,
Göksu, B., Uzun, K., Gümüş, B., & Peker, E. S. (2017). Adaptation of
Student Engagement in Mathematics Scale into Turkish. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 8(1), 28-51.
doi:10.16949/turkbilmat.286926” citation information which was published in the
first issue of eight volume of Turkish Journal of Computer and Mathematics
Education, authors noticed a misreport statistical data in Figure 1 and Figure
3.  Authors apologize to the readers for
the mistake. In this paper, additional explanations and corrections are reported
to remedy the mistake.  

References

  • Hair, J. F. Jr., Anderson, R. E., Tatham, R. L. & Black, W. C. (1995). Multivariate data analysis (3rd ed.). New York: Macmillan.
  • Jöreskog, K. G. (1999). How large can a standardized coefficient be?. 20.09.2018 tarihinde http://www.ssicentral.com/lisrel/techdocs/HowLargeCanaStandardizedCoefficientbe.pdf adresinden alınmıştır.

Düzeltme yazısı: "Matematik Dersine Bağlılık Ölçeği’nin Türkçeye uyarlama çalışması"

Year 2018, , 662 - 664, 17.12.2018
https://doi.org/10.16949/turkbilmat.465798

Abstract

Türk Bilgisayar ve
Matematik Eğitim Dergisi’nin sekizinci cildinin birinci sayısında yer alan
“Mazman-Akar, S. G., Birgin, O., Göksu, B., Uzun, K., Gümüş, B. ve Peker, E. S.
(2017). Matematik Dersine Bağlılık Ölçeği’nin Türkçeye uyarlama çalışması. Turkish Journal of Computer and Mathematics
Education, 8
(1), 28-51. doi:10.16949/turkbilmat.286926” referanslı makalede
yazarlar tarafından Şekil 1 ve Şekil 3’te sunulan istatistiksel sonuçlarda bazı
hatalı raporlamaların yapıldığı fark edilmiştir. Yapılan bu hatadan dolayı
yazarlar, okuyuculardan özür dilemektedirler. Makalede yer alan hatalı
raporlamanın giderilmesi amacıyla yapılan düzeltme ve açıklamalar sunulmuştur.

References

  • Hair, J. F. Jr., Anderson, R. E., Tatham, R. L. & Black, W. C. (1995). Multivariate data analysis (3rd ed.). New York: Macmillan.
  • Jöreskog, K. G. (1999). How large can a standardized coefficient be?. 20.09.2018 tarihinde http://www.ssicentral.com/lisrel/techdocs/HowLargeCanaStandardizedCoefficientbe.pdf adresinden alınmıştır.
There are 2 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Erratum
Authors

Turcomat Editorial This is me

Publication Date December 17, 2018
Published in Issue Year 2018

Cite

APA Editorial, T. (2018). Düzeltme yazısı: "Matematik Dersine Bağlılık Ölçeği’nin Türkçeye uyarlama çalışması". Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), 9(3), 662-664. https://doi.org/10.16949/turkbilmat.465798
AMA Editorial T. Düzeltme yazısı: "Matematik Dersine Bağlılık Ölçeği’nin Türkçeye uyarlama çalışması". Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT). December 2018;9(3):662-664. doi:10.16949/turkbilmat.465798
Chicago Editorial, Turcomat. “Düzeltme yazısı: ‘Matematik Dersine Bağlılık Ölçeği’nin Türkçeye Uyarlama çalışması’”. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT) 9, no. 3 (December 2018): 662-64. https://doi.org/10.16949/turkbilmat.465798.
EndNote Editorial T (December 1, 2018) Düzeltme yazısı: "Matematik Dersine Bağlılık Ölçeği’nin Türkçeye uyarlama çalışması". Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT) 9 3 662–664.
IEEE T. Editorial, “Düzeltme yazısı: ‘Matematik Dersine Bağlılık Ölçeği’nin Türkçeye uyarlama çalışması’”, Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), vol. 9, no. 3, pp. 662–664, 2018, doi: 10.16949/turkbilmat.465798.
ISNAD Editorial, Turcomat. “Düzeltme yazısı: ‘Matematik Dersine Bağlılık Ölçeği’nin Türkçeye Uyarlama çalışması’”. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT) 9/3 (December 2018), 662-664. https://doi.org/10.16949/turkbilmat.465798.
JAMA Editorial T. Düzeltme yazısı: "Matematik Dersine Bağlılık Ölçeği’nin Türkçeye uyarlama çalışması". Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT). 2018;9:662–664.
MLA Editorial, Turcomat. “Düzeltme yazısı: ‘Matematik Dersine Bağlılık Ölçeği’nin Türkçeye Uyarlama çalışması’”. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), vol. 9, no. 3, 2018, pp. 662-4, doi:10.16949/turkbilmat.465798.
Vancouver Editorial T. Düzeltme yazısı: "Matematik Dersine Bağlılık Ölçeği’nin Türkçeye uyarlama çalışması". Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT). 2018;9(3):662-4.