Son zamanlarda özellikle Bilgisayar Öğretim Teknolojileri Eğitim bölümlerinde çalışmalar uzaktan eğitimle ilgili olmaktadır. Bu çalışmada Fen Bilimleri Enstitüsü OFMA Matematik Eğitiminde doktora yapan ve uzaktan eğitim konusunda tecrübesi olmayan bir öğrencinin Telekonferans ve Uzaktan Eğitim Uygulamaları ders sürecinde yaşadıklarının yansıtılması amaçlanmıştır. Çalışmada nitel araştırma yöntemi kullanılarak tek bir katılımcının ders sürecinde kazandığı deneyimler ve yaşadığı sorunlar farklı boyutlardan ele alınmıştır. Öğrencinin ders sürecinde tuttuğu haftalık günlükler ve konu ile ilgili düşünceleri çalışmanın nitel verilerini oluşturmaktadır. Öğrenci herhangi bir deneyime sahip olmadan başladığı bu ders süreci sonunda en azından uzaktan eğitim ve uygulamaları ile ilgili konuşulan ortamlarda öneri ve katkılarda bulunabileceğini düşünmektedir. Öğrencinin yansımaları; yazılım ve donanım hakkında yeterli bilgi ve deneyime sahip olmadan bu tür dersleri alan öğrencilerin derse yeterli zaman ayırdığında, ekip çalışması halinde diğer öğrencilerle yardımlaşma içerisine girdiklerinde başarılı olabileceklerini göstermektedir. Bu nedenle dersin içeriğinin zengin olması, uzaktan eğitim teknolojisi ile ilgili teorik bilgilerin yanında uygulamalara da yer verilmesi nedeniyle farklı alanlardan gençlerin de bu yeni teknolojiyi sunan bu dersle çekinmeden tanışmaları ve sürece dâhil olmaları önerilmektedir
In our age, Technological developments continue rapidly. Like every field; technological developments brought about new applications too. One of the last technologies about education is distance education. Gökçe (2008); emphesised that while technological developments increased, distance education was used by universities to answer necessity of modern people’s renewal themselves. Learning needs that increase day by day towards developing technology need to distance education. In addition to this academians are also supposed to be well experienced and expert. Through this aim; in universities in under graduate and postgraduate programmes, teacher and academians candidates who are met with technology are provided to use information easily and have a lot of information about application progress. In this study it was planned to determine that investigators’ whom trained diffrenet field and choosed Applications of distance education and telekonferans difficulty, acquirements and changes of motivation and worries. It was thought that reflecting of this progress could be useful for other stıdents who trained different field and wanted to choose this lesson. The sample of this study has only one participant who was a graduate student in Math Education in Karadeniz Technical University.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | November 6, 2013 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 1 Issue: 2 |