Bir devlet ortaokulunda öğrenim gören öğrencilerin (12-13 yaş) birkaç hafta süresince üç tane matematiksel modelleme problemi üzerinde çalışırken modelleme süreçlerini inceleyen kapsamlı bir çalışmanın parçası olarak, bu çalışma altı yedinci sınıf öğrencisinin Çim Biçme adlı üçüncü modelleme problemi için modellerini oluştururken matematikselleştirme süreçlerini raporlamaktadır. Bu çalışma kapsamında, öğrenciler modelleme problemi üzerinde üç kişilik iki grup olarak ortalama doksan dakika çalışmışlardır. Çalışmanın verileri, öğrencilerin modelleme problemi çözüm sürecinin ses ve görüntü kayıtları, problem çözüm kâğıtları ve etkinlik sonrası (yarı-yapılandırılmış) odak grup görüşmeleri aracılığıyla toplanmıştır. Veriler öğrencilerin kullandıkları matematiksel fikirler ve işlemler, veriler arasındaki dönüştürme süreçleri, kullandıkları gösterim şekilleri, tablo verilerini yorumlama şekilleri ve geliştirdikleri matematiksel model açısından analiz edilmiştir. Çalışmanın bulguları, iki grubun benzer olarak matematikselleştirme sürecinde “puanlama” fikrini kullanarak modellerini oluşturduğunu fakat çözüm yaklaşımlarında farklılıklar olduğunu ortaya çıkarmıştır. Ayrıca, bu iki grup öğrencinin Çim Biçme probleminde sergiledikleri matematikselleştirme süreci, öğrencilerin birden fazla tablosal veri içeren karmaşık bir modelleme problemi ile başarılı denilebilecek bir düzeyde baş edebildiklerini göstermiştir.
As part of a comprehensive study which investigated 7th
grade (12-13 years of age) students’ mathematical modeling processes as they
worked on three mathematical modeling problems over several weeks, this study
reports on the mathematization processes that six students used in constructing
their models for the third modeling problem, the Lawnmower Problem. In this
study, the students worked in two groups of three each for a total of nearly 90
minutes (two class periods). Data sources included audio- and video-tapes of
students’ responses to the problem, students’ written worksheets, and focus
group interviews. Audiotapes of both groups were transcribed and analyzed in
terms of the mathematical operations and ideas students applied, the types of
transformations they made through these operations, the representations they
used in documenting their models, and the interpretations of tables and models
the students developed. The findings show that students in both groups used “Scoring”
in order to mathematize procedures while developing their models; however, some
differences were observed in their approaches. The findings also indicate that
both groups were nearly able to deal successfully with a complex mathematical
modeling problem.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | August 29, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 9 Issue: 2 |