Yapılan araştırmanın
amacı, kuantum öğrenme yaklaşımının ingilizce kelime öğrenme üzerine
etkilerinin belirlenmesidir. Araştırmada açıklayıcı karma desen kullanılmış ve
nicel araştırma sonuçları nitel araştırma verileri ile desteklenmiştir. Araştırmanın
nicel kısmını öntest-sontest kontrol gruplu deneysel desen ve nitel kısmını ise
görüşmelere ve gözlemlere dayalı içerik analizi oluşturmaktadır. Araştırmanın
çalışma grubunu, uygun örnekleme yöntemi ile belirlenen, İstanbul ilinde bulunan
bir devlet okulunun 11. sınıfına devam eden 62 öğrenci oluşturmaktadır.
Öğrencilerden rastgele geçilen 32 tanesi kuantum öğretim yönteminin uygulandığı
deney grubunda ve kalan 30 tanesi geleneksel öğretim yönteminin uygulandığı
kontrol grubunda yer almıştır. Çalışma, kuantum öğrenme yaklaşımı konusunda
bilgilendirilen 4 İngilizce öğretmeni tarafından 2 hafta süresinde ve 8 ders
saati boyunca yürütülmüştür. İngilizce öğretmenleri tarafından 60 tane İngilizce
kelimenin öğrenilme durumunu ölçmek amacıyla Kelime Bilgisi Testi (KBT) hazırlanmıştır.
Kelime Bilgisi Testi çalışmadan önce ön-test ve çalışmanın bitiminde son-test olarak
uygulanmıştır. Ayrıca kalıcığılın ölçülmesi amacıyla, çalışmanın tamamlanmasından
1 ay sonra gruplara yeniden uygulanmıştır. Deney ve kontrol grubu ön-test, son-test
ve kalıcılık testi sonuçlarının normal dağılıma uyması nedeniyle t-testi
yapılmıştır. Deney ve kontrol grubunun yalnızca kalıcılık testi sonuçları
arasında anlamlı bir fark olduğu görülmüştür. Böylece kuantum öğrenme
yaklaşımına dayalı öğretim uygulamalarının İngilizce kelime bilgisinin
kalıcılığı açısından geleneksel öğretim yöntemlerine göre daha etkili olduğu
görülmüştür. Uygulama sonunda ingilizce öğretmenlerinin ve öğrencilerin
görüşlerinden oluşan nitel verilere kavram analizi uygulanmıştır. Kuantum
öğrenme yaklaşımının araştırmaya, eleştirel düşünmeye, problem çözmeye ve
işbirliğine zemin hazırladığı görülmüştür.
Ulaşılan sonuçların alanyazında bulunan benzer çalışmaların sonuçlarıyla
uyum gösterdiği saptanmıştır.
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 15, 2017 |
Submission Date | October 6, 2017 |
Acceptance Date | December 16, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 2 Issue: 2 |