Bu çalışmanın amacı Lübnan’da Türkçe öğretiminde karşılaşılan güçlükleri alanda görevli öğretmen, okutman ve öğretim görevlilerin görüşlerine başvurarak tespit etmek ve çözüm önerileri sunmaktır. Nitel araştırma yaklaşımlarından olgu bilim deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Lübnan’daki ilköğretim, lise, üniversite, dil kursu, vakıf ile derneklerde ve özel olarak Türkçe öğreten toplam 25 kişiden oluşan öğreticiler oluşturmaktadır. Veriler, alan uzmanlarının denetiminden geçerek yapılandırılmış, uygulaması yapılıp geçerliliği ve güvenirliği sağlanmış anket aracılığıyla Google Forms üzerinden toplanmıştır. Elde edilen veriler içerik analiziyle çözümlenmiştir. Türkçe öğreticilerin tecrübelerinden yola çıkarak görüşleri doğrultusunda sorunların giderilmesi için bazı çözüm önerileri sunulmuştur. Araştırmanın sonucunda yabancılara Türkçe öğretimi alanında yetişmiş, eğitim görmüş uzman öğretici eksikliğinden, Türkçe öğretilen bazı bina ve sınıfın görseller, elektronik ders araç ve gereçleri ile iletişim teknolojileri bakımdan kısmi yetersizliğinden, materyal yetersizliğinden, seviyeye uygun okuma kitabı temininde yaşanan zorluklardan, konuşma becerisi alanındaki güçlüklerden, Türkçenin grameri ve fonetik yapısından kaynaklanan sorunlar saptanmıştır.
Lübnan’da Türkçe öğretimi Karşılalaşılan güçlükler Türkçe öğreticileri çözüm önerileri
Araştırma konusunun belirlenme sürecinden başlayarak çalışmamı bitirinceye kadar değerli görüşleriyle beni yönlendiren, Türkçenin yabancı dil olarak öğretimindeki değerli bilgi ve tecrübeleri ile bana rehber olan, yoğun programına rağmen çalışmanın her aşamasında yanımda olduğunu hissettiren, hoşgörülü ve sabırlı yaklaşımıyla benden desteğini hiç esirgemeyen, geribildirimleriyle tez çalışmamı yapılandırmamı sağlayan danışmanım Doç. Dr. Neslihan KARAKUŞ’a rehberlikleri, tavsiyeleri, tenkitleri ve destekleri için sonsuz şükranlarımı sunarım. Bugünlere gelmemde emeği geçen, beni bilgi ve hoşgörü iklimleriyle şekillendiren tüm hocalarım başta olmak üzere yüksek lisans eğitimim ve akademik çalışmam boyunca kıymetli bilgi birikimleri ile bana yol gösteren Muhterem Prof. Dr. Ali Fuat ARICI, Doç. Dr. Talat Aytan, Doç. Dr. Celile Eren ÖKTEN, Prof. Dr. Bayram BAŞ ile beni her daim yüreklendiren, görüş ve önerilerinden istifade ettiğim, beni lisansüstü eğitime yönlendiren kıymetli arkadaşım Arş. Gör. Dr. Mustafa İÇEN’e yardım, tavsiye ve katkıları için canı gönülden teşekkür ederim.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Aralık 2021 |
Gönderilme Tarihi | 3 Temmuz 2021 |
Kabul Tarihi | 7 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 6 Sayı: 2 |