İnsanın toplum halinde yaşama ihtiyacı, farklı yapı ve mekanizmalarda kurumların oluşturulmasını sağlamıştır. Bu kurumların üstünde yer alan modern devlet, toplumsal kurumları ve toplumsallaşma biçimlerini de şekillendiren bir mekanizma haline gelmiştir. Okullar aracılığıyla toplumsallaşma süreçleri kontrol altına alınırken, sınıflar bu kontrol mekanizmasının en küçük üniteleri olmuştur. Toplumsal bir grup olarak sınıflar, toplum özelliği gösteren sosyal birlikteliklerdir. Bu birlikteliğin kendine özgü özellikleri ve yapısı bulunmaktadır. Kültür, bu özelliklerden biridir. Bu çalışma, pedagojik anlamda sınıfın kültürünü ve onun toplum-toplumsallıkla bağını anlamaya çalışmıştır. Çalışma, etnografi yöntemiyle Zeytinburnu’nda yer alan bir okulda 1.sınıfta yürütülmüştür. Katılımcılar 9 kız ve 7 erkek öğrenciden oluşmaktadır. Çalışmanın verileri döküman analizi, öğretmen ve öğrenci görüşmeleri ve gözlem yöntemleriyle elde edilmiştir. Tüm veriler içerik analizi yöntemiyle incelemiş ve sonuçlar aktarılmıştır. Sınıfın toplumla bağını ele alan çalışma, sınıf kültürün milli eğitim hedefleriyle nasıl paralel biçimde oluşturulduğunu açıklamaktadır.
Sınıf kültürü ilköğretim birinci sınıf norm, rutin, ritüel toplumsallık etnografi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2022 |
Gönderilme Tarihi | 18 Ağustos 2022 |
Kabul Tarihi | 7 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 7 Sayı: 2 |