Bu araştırmanın amacı, Avusturya’daki Türkçe öğretiminin hangi düzeyde olduğunu tespit etmektir. Çalışma, Avusturya’daki Türkçe öğretiminin bugünüyle ilgili bilgi verip sonrasında ebeveynler ve öğretmenlerin görüşlerine başvurmak amacıyla yapılmıştır. Çalışma nitel desende tasarlanmıştır. Araştırmada veriler 10’u annelere, 14’ü ise öğretmenlere yönelik sorudan oluşan yarı yapılandırılmış bir görüşme formu ile toplanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Avusturya İstatistik Kurumu 2020 raporuna göre en çok ana dil derslerine katılım sağlayan şehir olan Viyana’da, çocuklarını Türkçe Ana Dili derslerine gönderen anneler ve burada görev yapan öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırmada annelerin Türkçe ana dili derslerine kısmen ilgisiz kısmen de ana dili derslerinin geleceğinden kaygılı oldukları, bu eğitimi önemli gördükleri, ancak yeterli desteği ve ilgiyi gösteremedikleri ortaya çıkmaktadır. Öğretmenlerin ise genel itibariyle eğitim fakültesi mezunu olmadıkları, farklı bölüm çıkışlı oldukları ve bunun dışında da materyal eksikliğinin olduğuna rastlanmıştır. Bu sonuçtan hareketle annelerin Türkçe ana dili derslerinin önemini hatırlatacak bilinçlendirme seminerleri, iki dilliğin çocuklarının gelişimindeki önemine vurgu yapılması önerilmiştir. Öğretmenlere yönelik hizmet içi eğitimin artırılması, öğretmen seçiminde daha hassas davranılması gerektiği de önerilere eklenmiştir.
Avusturya'da Türkçe İki Dillilik Yurt Dışındaki Türk Çocuklarına Türkçe Öğretimi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2022 |
Gönderilme Tarihi | 30 Kasım 2022 |
Kabul Tarihi | 27 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 7 Sayı: 2 |