This study was carried out to figure out effect of income and education levels on chicken consumption taste performances and habits in urban area of Bingol. This study focused on consumer’s income, food expenditure, consumption quantities, decision-making and purchasing process. To achieve this goal prepared questionnaires were given to 384 families. Sample size of this study was determined with unclustered probability sampling method. According to the survey the average age, monthly income and food expenditure were 42, 2183.12 TL and 486 TL respectively. Yearly chicken consumption per person and family were calculated as 28.4 and 143.8 kg respectively. It was observed that while 31.3% of consumers were buying chicken once a week, 44.5 and 58.5% of them preferred to buy whole chicken and from supermarket, respectively. According to the purchasing performance of consumers; breeding, feeding and marketing models to determine are extremely important.
Bu çalışma, Bingöl ili merkez ilçede gelir ve eğitim düzeyinin kanatlı eti tüketimi üzerine olan etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Çalışmada ayrıca, tüketimle ilişkili olan tüketici davranışları ve tüketim alışkanlıkları da incelenmiştir. Bingöl-Merkez ilçedeki hane halkının gelir düzeyi, eğitim düzeyi, gıda harcamaları, karar alma ve satın alma süreçleri ele alınmıştır. Bu amaçla 384 aile ile anket yapılmıştır. Anket sayısı, ana kitle oranlarına dayalı Kümelendirilmemiş Tek Aşamalı Basit Tesadüfi Olasılık Örneklemesi ile belirlenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, Aile reislerinin yaş ortalaması 42 bulunmuştur. Ailelerin aylık ortalama geliri 2183.12 TL olarak hesaplanmıştır. Ailelerin ortalama aylık gıda harcaması 486.0 TL olarak saptanmıştır. İncelenen ailelerde kişi başına yıllık tavuk eti tüketimi ortalama olarak 28.4 kg, aile başına yıllık tavuk eti tüketimi ise 143.8 kg olarak bulunmuştur. Tüketicilerin %31.3’ünün haftada bir kez tavuk eti satın aldıkları, %44.5’inin tavuk etini bütün olarak satın almayı tercih ettikleri ve %58.5’lik kısmının tavuk etini marketten satın aldıkları belirlenmiştir. Tüketicilerin satın alma tercihlerine göre; yetiştirme, besleme ve pazarlama modellerinin saptanması, son derece önemlidir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | July 26, 2014 |
Submission Date | July 26, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 1 Issue: 1 |