BibTex RIS Cite

Öğretmen Adaylarının Teknolojik Pedagojik İçerik Bilgisi Yeterliliklerinin Bazı Değişkenler Açısından Değerlendirilmesi

Year 2014, Volume: 1 Issue: 1, 140 - 170, 01.04.2014

Abstract

Bu araştırma, Eğitim Fakültelerinin 3. ve 4. sınıflarında öğrenim gören öğretmen adaylarının Teknolojik Pedagojik İçerik Bilgisi yeterliliklerini ve bu yeterlilikler ile adayların cinsiyet, sınıf seviyeleri, yaş aralıkları ve öğrenim gördükleri programa göre bir ilişki olup olmadığını belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma tarama modeliyle gerçekleştirilmiş ve araştırmaya Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Türkçe Öğretmenliği Bölümü ile İlköğretim Bölümü Sosyal Bilgiler, Fen Bilgisi ve Matematik Öğretmenliği programlarında öğrenim gören 228 öğretmen adayı katılmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak Schmidt ve diğerleri (2009) tarafından geliştirilen ve Öztürk ve Horzum (2011) tarafından Türkçeye uyarlanan Teknolojik Pedagojik İçerik Bilgisi Ölçeği kullanılmıştır. Öğretmen adaylarının Teknolojik Pedagojik İçerik Bilgisi yeterlilikleri ile adayların cinsiyet, sınıf seviyeleri, yaş aralıkları ve öğrenim gördükleri program arasındaki ilişkiyi incelemek için Mann Whitney U ve Kruskal Wallis testleri kullanılmıştır. Elde edilen verilerden, öğretmen adaylarının ölçeğin Pedagojik Bilgi alt boyutunda kendilerini yeterli gördükleri, diğer alt boyutlar olan İçerik Bilgisi, Pedagojik İçerik Bilgisi, Teknolojik Bilgi, Teknolojik İçerik Bilgisi, Teknolojik Pedagojik Bilgi ve Teknolojik Pedagojik İçerik Bilgisi boyutlarında kendi yeterlilikleri konusunda kararsız oldukları belirlenmiştir. Ayrıca 4. sınıf öğretmen adaylarının, 3. Sınıf öğretmen adaylarına göre pedagojik bilgi alt boyutunda kendilerini daha yeterli gördükleri tespit edilmiştir.

The Assessment of The Competencies of Technological Pedagogical Content Knowledge of Prospective Teachers in Terms of Some Variables

Year 2014, Volume: 1 Issue: 1, 140 - 170, 01.04.2014

Abstract

This study aims at identifing if there is a relationship between technological pedagogical
content knowledge competiences of junior and senior prospective teachers studying at the faculty
of education and their gender, age ranges and programs they are studying. The present study is
conducted though survey model and 228 prospective teachers studying Primary Mathematics,
Social Studies, Science and Turkish at Ziya Gökalp Faculty of Education, Dicle University. Schmidt’s
(2009) Technological Pedagogical Content Knowledge Scale adapted to Turkish by Ozturk and
Horzum (2011) is used to collect data. Mann Whitney U and Kruskal Wallish Tests are used to
analyze the relationship between technological pedagogical content knowledge competiences of
prospective teachers and gender, grade levels, age ranges and programs they are studying. Based
on the data, it is found out that prospective teachers find themselves competent in pedagogical
knowledge subdemension of the scale. However they are undecided whether they are competent in
other subdemensions of the scale: Content Knowledge, Pedagogical Content Knowledge,
Technology Knowledge, Technological Content Knowledge, Technological Pedagogical Knowledge
and Technological Pedagogical Content Knowledge. What is more it is found out that senior
prospective teachers find themselves more competent in Pedagogical Knowledge subdemension
than junior prospective teachers.

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA78ZS57EM
Journal Section Miscellaneous
Authors

Erol Çil This is me

Gonca Çakmak This is me

Publication Date April 1, 2014
Submission Date April 1, 2014
Published in Issue Year 2014 Volume: 1 Issue: 1

Cite

APA Çil, E., & Çakmak, G. (2014). Öğretmen Adaylarının Teknolojik Pedagojik İçerik Bilgisi Yeterliliklerinin Bazı Değişkenler Açısından Değerlendirilmesi. Turkish Journal of Educational Studies, 1(1), 140-170.