Çalışmada zorunlu İngilizce dersi alan üniversite öğrencilerinin bu derse yönelik tutumlarının değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Bu çalışmada öğrencilerin İngilizce dersine yönelik tutumları, Gömleksiz (2003) tarafından geliştirilen İngilizce duyuşsal alana ilişkin tutum ölçeği kullanılarak ölçülmüştür. Çalışmanın evrenini, 2012-2013 eğitim- öğretim yılında Bingöl Üniversitesi’nde farklı bölümlerin birinci sınıflarında okuyan toplam 2428 öğrenci oluşturmaktadır. Örneklemi ise, seçkisiz örneklem alma yöntemiyle seçilen 239 öğrenci oluşturmaktadır. Öğrenciler yabancı dil dersini birinci sınıfta aldıkları için örneklem birinci sınıflardan seçilmiştir. Araştırmanın bulgularından bazıları şunlardır: Öğrencilerin İngilizce dersine yönelik tutumları, ilgi ve güven alt boyutları ile ölçeğin tamamında kısmen katılıyorum düzeyinde iken, kullanışlılık ve öğretmen alt boyutlarında ise katılmıyorum düzeyindedir. Cinsiyet değişkenine göre kullanışlılık alt boyutunda erkek öğrencilerin ingilizce dersine yönelik tutum puanları kadın öğrencilere göre daha yüksektir. Üniversite öncesi ingilizce dersi alıp almama değişkenine göre, ders alan öğrencilerin ingilizce dersine karşı tutum puanları, almayan öğrencilere göre daha yüksektir. İlişkisiz grupların bölüm değişkenine göre, ilgi alt boyutunda, Tıbbi Dökümantasyon, İnşaat Mühendisliği ve Türk Dili ve Edebiyatı bölümü öğrencilerinin İngilizce dersine yönelik tutum puanlarının, diğer bölümlerdeki öğrencilerin tutum puanlarından, kullanışlılık alt boyutunda ise, sadece İnşaat Mühendisliği bölümü öğrencilerinin İngilizce dersine yönelik tutum puanlarının, diğer bölümlerdeki öğrencilerin tutum puanlarından daha yüksektir.
In this study it was aimed to evaluate the English language learning
university students’ behaviors towards to this course. Students’ behaviors were
scaled by the means of the English language attitude scale which was formed by
Gomleksiz (2003). Population of the study is 2428 students who were studying in
the first year of different departments in Bingol University in 2012-2013 education
period. Sample of the study is 239 students who were chosen by random sampling
method. As the student take the English language course in the first year of the
school, sample was chosen amongst the first year students. Some of the findings of
the study are:
Students’ attitudes towards English language lesson are in the level of
partial agreement in interest and trust sub-dimension and in the level of completely
disagree in usefulness and teacher sub-dimension. According to gender variable, in
usefulness sub-dimension male students have a higher attitude point than female
students. According to the earlier English language learning variable, students who
were take English language course in earlier time have higher attitude points
towards English course than the others. According to unrelated groups’ department
variable, Medical Documentation, Civil Engineering and Turkish Language and
Literature students have a higher attitude point in interest sub-dimension; just Civil
Engineering department’s students have a higher attitude point in usefulness subdimension
Other ID | JA92BJ84YU |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | August 1, 2014 |
Submission Date | August 1, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 1 Issue: 2 |