Matematik dersinin kendine has soyut yapısı bu dersin anlaşılmasında güçlüklere neden olmaktadır. Bu bağlamda öğretimin somut materyallerle desteklenmesi, zengin öğrenme yaşantılarının sağlanması son derece önemlidir. Bu araştırmanın amacı, materyal destekli matematik öğretiminin ortaokul 6. sınıf öğrencilerinin başarılarına ve tutumlarına olan etkisini incelemektir. Bu çalışma 2013-2014 eğitim öğretim yılı Elazığ ili, merkeze bağlı bir köy ortaokulunda gerçekleştirilmiştir. Çalışma grubunu bu okulda öğrenim gören 60 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada yarı deneysel araştırma modeli kullanılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular, kümeler konusunun materyal destekli olarak işlenmesinin deney grubundaki öğrencilerin matematik başarısını ve tutumunu olumlu yönde etkilediğini göstermiştir.
The specific abstract aspect of mathematics leads to complexities in
comprehending. From this viewpoint, supporting the teaching process with concrete
materials and providing a wealth of experience is fundamental. The aim of this study
is to analyze the influence of mathematics teaching supported by material on 6th
grade students’ success and attitudes. The study is conducted at a middle school in a
village of Elazığ in 2013-2014 educational years. The study group is made up of 60
students in this school. Quasi-experimental research model is used in the study. The
findings from the study indicate that the success and attitude of the experimental
group is influenced in a positive way by teaching the set theory with materials.
Other ID | JA49EB33RD |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2014 |
Submission Date | December 1, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 1 Issue: 3 |