Bu araştırma, fen eğitiminde bilgisayar destekli öğretim yönteminin, anlatım yöntemine göre öğrenci başarısına etkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma 2010-2011 öğretim yılı ikinci döneminde Bingöl İlindeki Hazarşah Yeniyerleşim ilköğretim okulunun 7. sınıf şubelerinde öğrenim gören öğrenciler üzerinde uygulanmıştır. Araştırmada rasgele birer tane 7. sınıf şubesi seçilmiştir. Seçilen şubelerden, kontrol ve deney grupları oluşturulmuştur. Araştırmacı tarafından "Atomun Yapısı"konusunun öğretimi, deney grubu öğrencilerine bilgisayar destekli öğretim yöntemi, kontrol grubu öğrencilerine ise klasik yöntem kullanılarak yapılmıştır. Araştırmada kullanılan bilgisayar yazılımı, ilköğretim 7. sınıflarda fen bilgisi dersinde "Atomun Yapısı"konusunun öğretimi amacıyla, araştırmacı tarafından Meb Vitamin ve Fen Okulu programıyla hazırlanmıştır. Her iki gruba uygulanan ön test ve son testlerden elde edilen verilerin analizinde, istatistik yöntemlerinden t-testi kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda, fen eğitiminde bilgisayar destekli öğretim yönteminin klasik öğretim yöntemine göre, öğrenci başarısını arttırmada daha etkili bir yöntem olduğu belirlenmiştir.
This study was conducted in order to determine the effect of computer
assisted instruction in science education on the success of students. The study was
conducted in the spring 2010-2011 term in Bingöl over two primary schools 7th
grade students. In the study, one class of 7th grade was chosen randomly and they
were designated as control and experimental group. The control group was
instructed "Structure of Atom" subject, experimental group computer assisted
instruction. The software employed in the study was prepared with Meb Vitamin
and Fen Okulu the researcher to teach "Structure of Atom" subject in instruction of
sciences. To analyze the data obtained through pre and post tests, t-test was
implemented. It was found out that computer assisted instruction is a more effective
way in increasing the students ' success.
Other ID | JA99ZS96MC |
---|---|
Journal Section | Miscellaneous |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2014 |
Submission Date | December 1, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 1 Issue: 3 |